anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru

AudiovintageHiFi
#7 Wielbiciel#

Klient nabył gramofon w drodze licytacji. Nie zgłosił odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Zareklamował gramofon iż ma za dużą prędkość mimo regulacji prędkości w gramofonie dla 33i 45 obrotów. Przy dwóch nagraniach podobno spieszy o 60sekund. Reklamacja została przyjęta.Dokonano sprawdzenia obrotów i nie stwierdzono przy prawidłowo wyregulowanych obrotach żadnej odchyłki w prędkości.Gramofon został wysłany do nabywcy. Nabywca po otrzymaniu gramofonu stwierdził ,że dalej nie trzyma obrotów i żąda zwrotu pieniędzy informując ,że wysyła towar. Gramofon w momencie sprzedaży miał założone plomby które zostały zerwane przez nabywcę .  Kupujący zgłosił do POK w allegro o rekompensatę  w Programie Ochrony Kupujących.Co mam w takiej sytuacji zrobić ?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

xyz96
#21 Demiurg#

@AudiovintageHiFi Zgłoszenie do POK to już może być dla Ciebie problem. Jeśli otrzyma rekompensatę, Allegro może, nie musi, żądać od Ciebie zwrotu jej kosztów nawet pod groźbą blokady konta. Na żadne plomby się nie powołuj, to nie jest powód do odrzucenia reklamacji. Kwestią zasadniczą jest, czy gramofon faktycznie nie trzyma obrotów. Klient może powołać rzeczoznawcę i jeśli on to potwierdzi, reklamacja będzie zasadna. Koszt rzeczoznawcy trzeba będzie mu zwrócić, ale w tej chwili nie to jest najważniejsze, większy problem to POK.

Jaki to gramofon? Jakiś tani, lekki plastik? One mają sporo wad i są zazwyczaj tandetnie wykonane.

oznacz moderatorów

AudiovintageHiFi
#7 Wielbiciel#

Gramofon Pioneer 516

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Czyli nie tak źle. Napęd paskowy? Jeżeli naprawdę nie trzyma obrotów, to wymiana paska, smarowanie łożyska talerza. Nie pomoże - wymiana elektrolitów.

oznacz moderatorów

AudiovintageHiFi
#7 Wielbiciel#

Tak tylko gramofon był sprzedawany po pełnym przeglądzie nowy pasek zgodny z wymiarami,wymienione kondensatory w module sterowania silnika. Wszystko zrobione. Tu ewidentnie wychodzi ,że kupujący przegapił termin 14 dni i chce zwrotu

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@AudiovintageHiFi To ze kupujacy się zgłosił to jedno, czy Allegro przyzna pieniądze z POK to drugie, a trzecie to jak przyzna czy wyciągnie jakieś konsekwencje wobec Ciebie - nie musi. TY jesteś specjalistą, TY rozpatrzyłeś reklamację ( bardzo dobrze!), i ty ją odrzuciłeś. Jak kupujący chce może powoływać specjalistów itp, itd..Pamiętaj aby Odpowiadać szybko w dyskusji ( Allegro wobec sprzedawców jest na to bardzo czułe, ale nie reaguje jak kupujacy dyskusję olewa). Negatywa możesz się nie ustrzec.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

AudiovintageHiFi
#7 Wielbiciel#

A co w przypadku wysłania tego gramofonu do kupującego a on nie odbiera tej przesyłki i przesyłka wraca do mnie jak mu to dostarczyć lub co zrobić w takim przypadku

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@AudiovintageHiFi Nie zmusisz go do odbioru. Wyślj email ( możesz w dyskusji lub centrum wiadomości aby Allegro wiedziało), że prosisz o decyzję /odebranie sprzętu w związku z odrzuconą reklamacją do ....( podaj datę). Niektórzy dodają że od tego dnia będą naliczali odsetki za składowanie.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@AudiovintageHiFi To jeszcze gorzej. Kupujący zostanie bez towaru i pieniędzy, wtedy POK murowany.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Gorzej? bo? bo kupujący nie chce przyjąć przedmiotu po reklamacji? Reklamacja odrzucona, czy to nie oznacza że kupujący chce nieprawnie wymusić jej uznanie w ten sposób?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Gorzej bo gorzej 🙂 Dostanie POK jak nic. Klient na Allegro ma być zadowolony, a nie zostać z wadliwym lub niechcianym towarem.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 I wracamy do odwiecznego pytania : a jeżeli klient chce oszukać/wykorzystać sytuację? Sądzisz że Allegro chce reklamy że popiera wyłudzenia? Wątpię.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

AudiovintageHiFi
#7 Wielbiciel#

A może ktoś z pracowników allegro się wypowie w tym temacie

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@AudiovintageHiFi  Nie sądzę, że ktoś z pracowników wypowie się tu, prawdopodobnie jak złoży wniosek d POK, to otrzyma środki, więc jak bym oddal kasę i pozbył się problemu, zagrożą ci blokadą konta, zrobisz jak uważasz.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Mądra wypowiedź i za to punkt. Już pomijam nawet brak literki o w słowie "do" 🙂

oznacz moderatorów

AudiovintageHiFi
#7 Wielbiciel#

Prosze o zabranie głosu pracownika allegro

oznacz moderatorów

AudiovintageHiFi
#7 Wielbiciel#

Bo żadnej informacji nie mam ani z allegro kontakt, ani tutaj 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@AudiovintageHiFi konsultuję Twoją sprawę, wrócę tutaj gdy tylko otrzymam odpowiedź.

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

AudiovintageHiFi
#7 Wielbiciel#

Dlaczego allegro w ciągu dwóch prawie dni nie potrafi udzielić odpowiedzi ,a od sprzedających żada natychmiastowej odpowiedzi. Czy ten regres ma działać w jedną tylko stronę. Gdzie tu te wysokie standarty

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Są czuwają ale na wiele niewygodnych pytań odpowiadać nie chcą. 

oznacz moderatorów