anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot z Paczkomatu a negatyw

Auto_Partner_SA
#11 Animator#

Kupujący złożył zamówienie 25 maja, 31go maja do Nas wróciło z powodu braku odbioru z Paczkomatu (bez Smart!). Klient nie informował Nas o zwrocie bądź o tym, że nie da razy odebrać paczki. Pieniądze oczywiście w całości (z kosztami wysyłki) zostały zwrócone. Po ponad dwóch miesiącach wystawia Nam negatywa z dopiskiem że nie otrzymał towaru oznaczając w każdym polu "po 1 gwiazdce"... 

Poprosiłam Allegro o pomoc w weryfikacji i ewentualną prośbą o usunięcie komentarza z oceną. W Inposcie oczywiscie dany list przewozowy już nie istnial ale na szczescie z takich paczek do zwrotu robimy screen.

Mimo to Allegro uznala opinie za zasadną.

Wspomnę, że Kupujący również prowadzi sprzedaż na All. 😉 

Wiem, że to walka z wiatrami i każdy ma prawo do wystawienie oceny, ale, być może to tylko moje zdanie, opinie uważam za niezasadną i celową.

Jak zapatrujecie sie na takie przypadki?

 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

xyz96
#21 Demiurg#

@Auto_Partner_SA Allegro nie chce usunąć oceny, ponieważ kupujący napisał w niej, że nie otrzymał towaru, co jest prawdą. Być może nie otrzymał kodu do odbioru paczki, dlatego przesyłka wróciła.

oznacz moderatorów

Auto_Partner_SA
#11 Animator#

Trochę niesprawiedliwe w takim razie, że odpowiadamy za nieprawidłowości ze strony InPost.

Niestety się tego nie dowiemy czy dostał kod odbioru bo Kupujący pod numerem telefonu podanym w zamówieniu jest nieosiągalny...

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ale zgodne z prawem. Za nieprawidłowości leżące po stronie przewoźnika, względem kupującego odpowiada sprzedawca.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@xyz96 chyba że kupujący blednie podał dane

oznacz moderatorów

Kranserwis
#8 Zapaleniec#

Kod odbioru In Post jest w zakładce allegro kupione.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Kranserwis w maju jeszcze tego nie było ze kod odbioru był w allegro

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Mogliście się stać ofiarami działań konkurencji o ile sprzedajecie podobne przedmioty .Jeśli było jak piszesz to allegro ma podstawy by usunąć taki negatyw tylko nie chce bo pozwala klientom na subiektywną ocenę nawet jak jest ewidentna wina kupującego .Pisz do nich ponownie może trafi ci się inny pracownik z innym spojrzeniem na sprawę i go anuluje. Można też pisać do kupującego prośbę o usunięcie opinii ale to nie zawsze działa zwłaszcza jak jest to konkurent  .Możesz też u konkurencji zrobić podobny zakup jak jesteś pewien że robią to celowo i ich subiektywnie ocenić. Nie działaj pochopnie najpierw próbuj się dogadać.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Ja bym nie popuścił. Pisz odwołanie do skutku.

oznacz moderatorów

Auto_Partner_SA
#11 Animator#

"Proszę, aby się Pan nie martwił, ponieważ wciąż ma Pan szansę otrzymać od kupującego ******** pozytywną opinię do transakcji."

 

Słabo mnie to pociesza 🙂

Zazwyczaj Kupujacy wystawiają negatywa w emocjach więc wątpię, że Kupujący po ponad dwóch miesiącach jest nadal przejęty zakupem za 20 zł + przesyłka 8,99 🙂

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Auto_Partner_SA 
Czy Kupujący korzystał z konsumenckiego prawa odstąpienia od umowy z Art. 27 Ustawy o prawach konsumenta ?
(czy był konsumentem i czy złożył oświadczenie o odstąpieniu ?)

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Auto_Partner_SA
#11 Animator#

nie otrzymaliśmy oświadczenia o odstąpieniu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Auto_Partner_SA To nie ma żadnego znaczenia jeśli chodzi o komentarz. Poza tym on ma jeszcze czas na przesłanie oświadczenia. Najpóźniej może to zrobić w ciągu 14 dni od odebrania towaru, a jeszcze go nie odebrał. Żaden przepis tego nie zmienia, nie można skrócić kupującemu tego czasu.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Auto_Partner_SA 
nie otrzymaliśmy oświadczenia o odstąpieniu

To z jakiego powodu zwróciliście wpłatę ?
Jeżeli umowa nie została rozwiązana, przedmiot jest wciąż własnością Kupującego.
W takiej sytuacji mogłeś np. oddać przedmiot na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo Kupującego, obciążyć kosztem przesyłki powrotnej, wezwać do odebrania przesyłki w dodatkowym terminie.
Samo odesłanie pieniędzy (podobnie jak nieodebranie przesyłki z towarem) nie rozwiązuje umowy.
Moim zdaniem pozostają Ci negocjacje z Kupującym. Z Allegro w temacie oceny transakcji nic nie osiągniesz.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

No tak, nie powinien zwracać wpłaty po otrzymaniu paczki z powrotem, aby bardziej utrudnić kującemu, a nawet oddać przedmiot na przechowanie, najlepiej do bardzo drogiego magazynu i zamiast zwrócić pieniądze, doliczać mu dodatkowe koszty za każdy dzień, a potem sądownie domagać się spłaty. Ciekawe tylko, co będzie jeśli konsument jednak odstąpi od umowy, a ma na to jeszcze czas. Można próbować tak działać, ale nie każdy sprzedawca chce utrudniać konsumentom, co tylko się da i nie każdy przepis dotyczy konsumentów.  

Poza tym, gdyby nie oddał wpłaty po zwrocie towaru, zwróciłoby ją Allegro z POK, bo kupujący nie miałby towaru i pieniędzy.

oznacz moderatorów

Butiktalulla
#13 Ambasador#

no jak widać - chyba nie - skoro nie odebrał paczki i wystawił negatywa.

Być może da się "podbić" do inposta aby sprawdzili czy sms wyszedł ? 

Ja bym nie odpuścił - to na co pozwala Allegro na ten moment jest tragiczne.

oznacz moderatorów

Auto_Partner_SA
#11 Animator#

nie zapominajcie, że to zakup sprzed ponad 2 miesięcy 😄 wystawił opinie dopiero wczoraj do czego, oczywiście ma prawo

no cóż - taka jest polityka działania - nic na to nie poradzimy. Ja na tą chwilę rozkładam ręce i czekam aż Klient życzliwie będzie chciał się do Nas odezwać lub odpisać na Naszą wiadomość.

oznacz moderatorów

Butiktalulla
#13 Ambasador#

będzie miał w d....  Ja bym podbijał do inpost o dowód wysłania sms.

Z dowodem - dopiero do Allegro - z żądaniem anulowania.

Zawsze jeszcze pozostaje sąd. Czy to nie próba przedstawienia Twojej firmy w złym świetle ? Czy to nie jest karalne ? 

oznacz moderatorów

Auto_Partner_SA
#11 Animator#

odpowiedz Allegro 


Widzę, że w swojej opinii kupujący odnosi się nie tylko do kwestii zwrotu braku otrzymania towaru (komentarz opisowy), ale również do przebiegu transakcji (obsługa kupującego oceniona na 1 gwiazdkę), czy koszt przesyłki (oceniony na 1 gwiazdkę). Są to kwestie, których nie jestem w stanie zweryfikować. Nie mogę jednoznacznie stwierdzić, dlaczego kupujący wystawił Pani ocenę „Nie polecam”. W związku z tym nie mogę podważyć tej oceny. Nie jestem w stanie stwierdzić w jaki sposób przebiegała komunikacja pomiędzy Panem, a kupującym. 

 

i tyle w temacie z ich strony 😉

 

oznacz moderatorów

Butiktalulla
#13 Ambasador#

standard - moja rada - podbijaj do Inpost. Potem sąd.

Przeciez ktoś Cię właśnie 'obsmarował" publicznie.

Nie mam doświdczenia odnośnie sądu - ale czytałem wiele wypoiwedzi ,że sprzedawcy tak walczą o swoje. Być może ktoś z doświdczeniem się wypowie 🙂 

oznacz moderatorów