Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący złożył zamówienie 25 maja, 31go maja do Nas wróciło z powodu braku odbioru z Paczkomatu (bez Smart!). Klient nie informował Nas o zwrocie bądź o tym, że nie da razy odebrać paczki. Pieniądze oczywiście w całości (z kosztami wysyłki) zostały zwrócone. Po ponad dwóch miesiącach wystawia Nam negatywa z dopiskiem że nie otrzymał towaru oznaczając w każdym polu "po 1 gwiazdce"...
Poprosiłam Allegro o pomoc w weryfikacji i ewentualną prośbą o usunięcie komentarza z oceną. W Inposcie oczywiscie dany list przewozowy już nie istnial ale na szczescie z takich paczek do zwrotu robimy screen.
Mimo to Allegro uznala opinie za zasadną.
Wspomnę, że Kupujący również prowadzi sprzedaż na All. 😉
Wiem, że to walka z wiatrami i każdy ma prawo do wystawienie oceny, ale, być może to tylko moje zdanie, opinie uważam za niezasadną i celową.
Jak zapatrujecie sie na takie przypadki?
@Auto_Partner_SA Allegro nie chce usunąć oceny, ponieważ kupujący napisał w niej, że nie otrzymał towaru, co jest prawdą. Być może nie otrzymał kodu do odbioru paczki, dlatego przesyłka wróciła.
Trochę niesprawiedliwe w takim razie, że odpowiadamy za nieprawidłowości ze strony InPost.
Niestety się tego nie dowiemy czy dostał kod odbioru bo Kupujący pod numerem telefonu podanym w zamówieniu jest nieosiągalny...
Ale zgodne z prawem. Za nieprawidłowości leżące po stronie przewoźnika, względem kupującego odpowiada sprzedawca.
@xyz96 chyba że kupujący blednie podał dane
Kod odbioru In Post jest w zakładce allegro kupione.
@Kranserwis w maju jeszcze tego nie było ze kod odbioru był w allegro
Mogliście się stać ofiarami działań konkurencji o ile sprzedajecie podobne przedmioty .Jeśli było jak piszesz to allegro ma podstawy by usunąć taki negatyw tylko nie chce bo pozwala klientom na subiektywną ocenę nawet jak jest ewidentna wina kupującego .Pisz do nich ponownie może trafi ci się inny pracownik z innym spojrzeniem na sprawę i go anuluje. Można też pisać do kupującego prośbę o usunięcie opinii ale to nie zawsze działa zwłaszcza jak jest to konkurent .Możesz też u konkurencji zrobić podobny zakup jak jesteś pewien że robią to celowo i ich subiektywnie ocenić. Nie działaj pochopnie najpierw próbuj się dogadać.
Ja bym nie popuścił. Pisz odwołanie do skutku.
"Proszę, aby się Pan nie martwił, ponieważ wciąż ma Pan szansę otrzymać od kupującego ******** pozytywną opinię do transakcji."
Słabo mnie to pociesza 🙂
Zazwyczaj Kupujacy wystawiają negatywa w emocjach więc wątpię, że Kupujący po ponad dwóch miesiącach jest nadal przejęty zakupem za 20 zł + przesyłka 8,99 🙂
@Auto_Partner_SA
Czy Kupujący korzystał z konsumenckiego prawa odstąpienia od umowy z Art. 27 Ustawy o prawach konsumenta ?
(czy był konsumentem i czy złożył oświadczenie o odstąpieniu ?)
nie otrzymaliśmy oświadczenia o odstąpieniu
@Auto_Partner_SA To nie ma żadnego znaczenia jeśli chodzi o komentarz. Poza tym on ma jeszcze czas na przesłanie oświadczenia. Najpóźniej może to zrobić w ciągu 14 dni od odebrania towaru, a jeszcze go nie odebrał. Żaden przepis tego nie zmienia, nie można skrócić kupującemu tego czasu.
@Auto_Partner_SA
nie otrzymaliśmy oświadczenia o odstąpieniu
To z jakiego powodu zwróciliście wpłatę ?
Jeżeli umowa nie została rozwiązana, przedmiot jest wciąż własnością Kupującego.
W takiej sytuacji mogłeś np. oddać przedmiot na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo Kupującego, obciążyć kosztem przesyłki powrotnej, wezwać do odebrania przesyłki w dodatkowym terminie.
Samo odesłanie pieniędzy (podobnie jak nieodebranie przesyłki z towarem) nie rozwiązuje umowy.
Moim zdaniem pozostają Ci negocjacje z Kupującym. Z Allegro w temacie oceny transakcji nic nie osiągniesz.
No tak, nie powinien zwracać wpłaty po otrzymaniu paczki z powrotem, aby bardziej utrudnić kującemu, a nawet oddać przedmiot na przechowanie, najlepiej do bardzo drogiego magazynu i zamiast zwrócić pieniądze, doliczać mu dodatkowe koszty za każdy dzień, a potem sądownie domagać się spłaty. Ciekawe tylko, co będzie jeśli konsument jednak odstąpi od umowy, a ma na to jeszcze czas. Można próbować tak działać, ale nie każdy sprzedawca chce utrudniać konsumentom, co tylko się da i nie każdy przepis dotyczy konsumentów.
Poza tym, gdyby nie oddał wpłaty po zwrocie towaru, zwróciłoby ją Allegro z POK, bo kupujący nie miałby towaru i pieniędzy.
no jak widać - chyba nie - skoro nie odebrał paczki i wystawił negatywa.
Być może da się "podbić" do inposta aby sprawdzili czy sms wyszedł ?
Ja bym nie odpuścił - to na co pozwala Allegro na ten moment jest tragiczne.
nie zapominajcie, że to zakup sprzed ponad 2 miesięcy 😄 wystawił opinie dopiero wczoraj do czego, oczywiście ma prawo
no cóż - taka jest polityka działania - nic na to nie poradzimy. Ja na tą chwilę rozkładam ręce i czekam aż Klient życzliwie będzie chciał się do Nas odezwać lub odpisać na Naszą wiadomość.
będzie miał w d.... Ja bym podbijał do inpost o dowód wysłania sms.
Z dowodem - dopiero do Allegro - z żądaniem anulowania.
Zawsze jeszcze pozostaje sąd. Czy to nie próba przedstawienia Twojej firmy w złym świetle ? Czy to nie jest karalne ?
odpowiedz Allegro
Widzę, że w swojej opinii kupujący odnosi się nie tylko do kwestii zwrotu braku otrzymania towaru (komentarz opisowy), ale również do przebiegu transakcji (obsługa kupującego oceniona na 1 gwiazdkę), czy koszt przesyłki (oceniony na 1 gwiazdkę). Są to kwestie, których nie jestem w stanie zweryfikować. Nie mogę jednoznacznie stwierdzić, dlaczego kupujący wystawił Pani ocenę „Nie polecam”. W związku z tym nie mogę podważyć tej oceny. Nie jestem w stanie stwierdzić w jaki sposób przebiegała komunikacja pomiędzy Panem, a kupującym.
i tyle w temacie z ich strony 😉
standard - moja rada - podbijaj do Inpost. Potem sąd.
Przeciez ktoś Cię właśnie 'obsmarował" publicznie.
Nie mam doświdczenia odnośnie sądu - ale czytałem wiele wypoiwedzi ,że sprzedawcy tak walczą o swoje. Być może ktoś z doświdczeniem się wypowie 🙂