Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy allegro myśli nad rozwiązanie problemu zakupy pod smar i zwrot towaru do sprzedających bo to już przechodzi ludzkie pojęcie coraz więcej osób tak robi kupuje przedmiot za 5 PLN x 8 lub 10x4 po czym zostawiają sobie 1 szt a resztę odsyłają coraz częściej ludzie to stosują.
Druga sprawa to komentarze
Często otwarcie dostajemy propozycję nie do odrzucenia od kupujących że jeżeli nie zwrócimy pieniędzy za towar i wysyłkę głownie to przedmioty 20-40 PLN to otrzymamy komentarz negatywny bo kupujący jest nie zadowolony z przedmiotu a odsyłać nie będzie bo szkoda mu na to czasu, raz po komentarzu przesłałem takiego @ do allegro z prośbą o usunięcie opinii co dostałem ? odmowe bo allegro nie jest wstanie zweryfikować czy to oryginalna wiadomość 😞
@3tel_GSM2 "komentarzu przesłałem takiego @ do allegro z prośbą o usunięcie opinii co dostałem ? odmowe bo allegro nie jest wstanie zweryfikować czy to oryginalna wiadomość"
Tak z ciekawości... Ta korespondencja była przez e-mail allegro, czyli wiadomości są widoczne w tym paneliku do wiadomości?
A tak poza tym, współczuję... Ja na szczęście takich gamoni szantażystów nigdy nie trafiłem. Ale domyślam się, że odpowiedź allegro na negatywa byłaby właśnie taka.
Ja dziś otrzymałem info od Allegro o zwrocie (celowo to pogrubiłem, gdyż nie jest to równoznaczne z oświadczeniem o odstąpieniu od zawartej umowy wysyłanym przez kupującego drugiej stronie zawieranej transakcji, czyli sprzedającemu).
Kupujący zakupił 3 przedmioty, za 27,50zł, za 23,90zł i za 1,80zł. Darmowa przesyłka Allegro SMART paczkomatem.
Do zwrotu poszły 2 droższe towary, zostawił sobie ten za 1,80 zł - żałosne.....
Koszty:
Smart - 0,99 zł
Koszty pracownika i pakowania: 2 zł
Razem: 3 zł , (za sprzedany towar za 1,80zł) mojego czasu już nie liczę, założę się, że nawet w zwrocie paragonu nie otrzymam.
@maxr01 @a_brod @3tel_GSM2 @auto_sfera2000 Według Allegro jesteście marginesem sprzedawców, większości to się nie zdarza i po prostu trzeba się przyzwyczaić że korzystanie z Allegro często oznacza straty ....
@pinsplash Tak naprawdę to powoduje wzrost cen oferowanych towarów. Każdy sobie jakoś te "straty" na swój sposób musi wkalkulować w cenę.
@a_brod Oczywiście - Allegro doskonale zdjae sobie sprawę że dzięki ich podejściu i opłatom ceny wielu produktów już są tutaj wyższe niż w sklepach internetowych...
"@auto_sfera2000 Według Allegro jesteście marginesem sprzedawców, większości to się nie zdarza"
A co mi się niby zdarza? Przecież chyba jasno napisałem, że nie miałem takich sytuacji!?
"trzeba się przyzwyczaić że korzystanie z Allegro często oznacza straty ...."
Tak z ciekawości... Kupującym też tak piszesz?
@auto_sfera2000 Przepraszam jeżeli nie wyraziłem się jasno 🙂
- większości sprzedawców nie zdarza się szantaż, zwroty smartowe aby mieć towar bez kosztów przesyłki itp itd
- Kupujący ma POK.... możesz mi podac link do POS ( Programu Ochrony Sprzedawców)? 🙂
"@auto_sfera2000 Przepraszam jeżeli nie wyraziłem się jasno
- większości sprzedawców nie zdarza się szantaż, zwroty smartowe aby mieć towar bez kosztów przesyłki itp itd"
A ja się chyba wyraziłem jasno, że MI SIĘ COŚ TAKIEGO NIE ZDARZYŁO, więc czemu nazywasz mnie jakimś marginesem? Rozumiesz dyskusję w ogóle?
"możesz mi podac link do POS ( Programu Ochrony Sprzedawców)"
Na allegro nie ma, nie wiem dlaczego... Ale na szczęście jest tego odpowiednik w postaci sądów 😉
"- Kupujący ma POK.... możesz mi podac link do POS ( Programu Ochrony Sprzedawców)?"
Zobaczyłbyś jak rura mięknie jak taki kupujący dostanie przedsądowe wezwanie do zapłaty kosztu wysyłki i powrotu kurierem, za nieodebraną przesyłkę pobraniową 😉
@maxr01 allegro kłamie na dwa fronty - nowomowa używana tam jest celowa
jednocześnie twierdzi, że wypełnienie zakładki zwroty na allegro jest informacją, że kupujący odsyła towar ale też twierdzi że jest odstąpieniem od umowy
co ciekawsze informacje jakie otrzymuje kupujący przed wypełnieniem tego oświadczenia o zwrocie różnią sie od tego co otrzymuje Sprzedawca
ja mam wypełnione formularze, że Kupujący zwraca towar, którego nie otrzymał - a do tego już można przyczepić Kupującemu jakieś paragrafy
@accadia je też czekam aż allegro zawiesi swój oficjalny sklep - bo użytkownika z większą ilością negatywnych komentarzy chyba na allegro nie ma
@3tel_GSM2 konsumenci mogą coś próbować ugrać i odstąpić na allegro od umowy sprzedaży i żądać zwrotu prowizji pobranej od transakcji której w myśl prawa konsumenckiego nie było- firmy niestety mogą być nabijane na koszta
gdyby uokik był normalną instytucją nie atrapą to by zażądał rozdzielania oficjalnego sklepu allegro od allegro
poczytajcie sobie jak allegro kupiło sklep agito co wypisywał serwis i uokik jak była procedura sprawdzania czy ta transakcja nie narusza prawa antymonopolowego
ja o tym tutaj pisać nie będę bo msniezek znowu usunie post
Klienci zaczęli już nagminnie nadużywać tego smarta ,wykorzystując bezsilność sprzedawców i pomocny regulamin allegro ,chyba najwyższy już czas przestać wystawiać w smarcie swoje aukcje przynajmniej te które ceny mają niższe od jego wymogów.
Odnośnie szantażowania negatywem, cytat z mojego podwórka:
"Zamierzam wystawić Wam negatywny komentarz. Nie będę się bawił w reklamacje i odsyłanie towaru. Towar który u Was kupiłem nadaje się do wyrzucenia [wyj***nia] do śmietnika."
Podczas rozmowy telefonicznej Pan otwarcie zasugerował, aby zwrócić mu pieniądze, ale towaru nie odeśle. Niezależnie od rozmowy wysłałem odpowiedź e-mail, z prośbą o przesłanie zdjęć, ewentualnie szerszego opisu, co jest nie tak z towarem. No i tyle było kontaktu...
Poczytalem sobie dzisiaj komentarze ludzi na FB na profilu Allegro i doszedlem do wniosku, ze gdyby Allegro bylo sprzedajacym i zwiekszylo wszelkie normy jakie sami ustalili o milion % to i tak juz dawno mieliby dozywotniego bana 😉
@pinsplash - to nie jest margines, to jest standard
@RED - oczywiście odnośnie zwrotów masz rację. I to nie jest mój wymysł - to uświadomił mi jeden kupujący, który oprócz wypełnienia formularza zwrotu odesłał towar i załączył formularz odstąpienia od umowy, gdyż stwierdził, że zwrot dokonywany przez Allegro nie ma nic wspólnego z odstąpieniem od umowy.
@accadia - ależ Allegro jest też sprzedającym. Oficjalny Sklep Allegro - ze świeczką można szukać sprzedawcy z taką ilością negatywnych komentarzy. Dodatkowo - za takie same sytuacje przedstawione w tych komentarzach są blokowane konta sprzedażowe innych sprzedawców. Jednak nie dotyczy to Sklepu Allegro.
@maxr01 "ze świeczką można szukać sprzedawcy z taką ilością negatywnych komentarzy" - oczywiście, że tak - ponieważ ze świeczką można szukać sprzedawcy z taką ilością wszystkich komentarzy. Konto Allegro ma łącznie ponad 413 tysięcy komentarzy, z czego ponad 411 tysięcy pozytywnych. Odsetek kupujących, którzy polecają zakupy na tym koncie, to 99,4%.
"za takie same sytuacje przedstawione w tych komentarzach są blokowane konta sprzedażowe innych sprzedawców" - aby uwiarygodnić swoje słowa, podaj może jakiś przykład sytuacji z komentarza na koncie Allegro oraz loginu konta, które w wyniku takiej samej sytuacji zostało zablokowane. Rozumiem, że to może być trudne, ponieważ konta blokujemy nie za sam fakt wydarzenia się jakichś sytuacji czy otrzymania komentarza, tylko za brak wyjaśnienia tychże sytuacji.
Nie mamy nic przeciwko temu, żebyście pisali tutaj swoje opinie na temat sklepu Allegro, ale pod jednym warunkiem: że będziecie trzymali się faktów.
@maxr01 widzisz za to, że mam racje miałem właśnie zablokowane tutaj konto przez kilka dni bo prawda boli - ciekawe przez kogo
OSA w obecnej formie byłby pod wnikliwą analizą uokik odnośnie praktyk monopolowych, gdyby ta instytucja działa poprawnie
jeżeli uznajemy że allegro jest marketplacem a OSA podmiotem działającym jako osobny podmiot na takich samych warunkach jak inni sprzedawcy to by było OK
ale tak nie jest
jak allegro przejmowało agito to udowadniało uokikowi, że nie jest dominującym sprzedawcą więc instytucja wyraziła zgodę na przejęcie
Jako KUPUJĄCY bardzo współczuję i jako kupujący uważam, że takie cwaniakowanie jakie opisał @maxr01 powinno być ukrócone!
Jak?
Sugeruję, że jeśli suma pozostawionych, nie zwracanych towarów, nie dawałaby szansy na darmową wysyłkę (czyli nie sumowałaby się do >40zł), to od sumy zwrotów odesłanych towarów powinno iść potrącenie za potencjalnie pierwotną wysyłkę.