anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Łatwiejszy dostęp do opcji „dopłać” dla kupujących

Kategorie
kupujący
kupujący 868
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
23
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Łatwiejszy dostęp do opcji „dopłać” dla kupujących

Sibrien
#8 Zapaleniec#

Miałam już kilka razy, przez pozostawiające wiele do życzenia ”ułatwienia” cennikowe p.t. „koszt dostawy ustalony ze sprzedającym”, przygodę, polegającą na tym, że ktoś wyssał sobie te cenę z palca i była za niska, a poproszony o dopłatę odpowiadał mi, że nie wie jak to zrobić. Musiałam specjalnie sama coś kiedyś kupić i poszukać takiej opcji żeby wiedzieć jak kierować ludzi i faktycznie, jest tak ukryta że jeśli ktoś nie przekracza pewnego poziomu zaangażowania, czy też brutalnie mówiąc IQ, to tego nie znajdzie - jest to totalnie nieintuicyjne, że trzeba wejść w szczegóły (to słowo nie sugeruje, że są tam opcje do wykonywania jakichś akcji związanych z dopłatą).

Przy ostatniej takiej sytuacji klient bezczelnie rzucił mi, że on nie wie jak to zrobić, nie widzi takiej opcji i jak mi się nie podoba wymyślona przez niego cena, to on sobie to kupi gdzieś indziej (no i życzę mu szczęścia w szukaniu, bo chciał kupić rękodzieło) – w każdym razie, nie zarobiłam, tylko dlatego że wasz system dał jakąś **piiip**yczną opcje samodzielnego wymyślania sobie kosztu dostawy przez kupującego, co aż się prosi o wpisanie tam bzdur (nikt nigdy nie skontaktował się ze mną zanim coś tam wpisał - to że to się nazywa "ustalone ze sprzedającym" ale wcale tego ustalenia nie wymaga to jakiś nieśmieszny dowcip).
I tak, chyba już to naprawiłam zmieniając cenniki tak żeby zawsze jakieś opcje się pokrywały i nie powinnam mieć już tego problemu w przyszłości - niemniej pojawił się on pomimo, że miałam wyłączoną w opcjach możliwość samodzielnego wpisywania kosztu przez kupujących. To też powinniście jakoś naprawić, wielu sprzedających zupełnie nie wie co z tym zrobić i ma z tym tylko problemy.
Niemniej, do meritum - opcja "dopłać" i w ogóle opcje związane z płatnością za złożone zamówienie powinny być lepiej widoczne, najlepiej gdzieś od razu przy zakupionych przedmiotach, żeby ci wszyscy, którzy nie opłacili tak jak trzeba, albo w ogóle, umieli to łatwo znaleźć.

1 Komentarz
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

@Sibrien dzięki za ten pomysł 🙂 Od początku tego roku udostępniamy Sprzedającym narzędzie, które ma pomóc w zarządzaniu zamówieniami w tej kwestii. Wystarczy, że w tej zakładce przy danej transakcji klikniesz w przycisk [Akcje]. Zobaczysz wówczas opcję "Poproś o dopłatę":

 

Dopłata.png

Po wybraniu tej opcji, wyświetlimy okno, w którym możesz wpisać kwotę oraz uzasadnienie dopłaty: 

Dopłata2.png

 

 

Kupujący otrzyma wówczas powiadomienie mailowe z informacją, że powinien dopłacić określoną kwotę.  W treści tej wiadomości zawarte są także wszystkie dane transakcyjne oraz bezpośredni link do formularza dopłaty.

oznacz moderatorów