anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

Brak możliwości uznaniowego blokowania przez sprzedającego możliwości dokonania u niego kolejnego zakupu. Bardzo często spotykam się z sytuacja w której po zwrocie zamówienia, sprzedający jednocześnie blokuje możliwość dokonania u niego kolejnego zakupu. Uważam że taka praktyka jest niezgodna z prawem ponieważ skorzystanie z przysługującego mi prawa do odstąpienia od umowy nie może być uzasadnienie do zablokowania mi możliwości dokonania u danego sprzedawcy zakupu w przyszłości. 

Dlatego też proponuję:

1. usunięcie takiej funkcjonalności z serwisu allegro, albo ewentualnie

2. przy próbie zablokowania zakupu przez danego kupującego, sprzedający będzie zobowiązany podać przyczynę blokady, przy czym podanie jako przyczyny "odstąpienie od umowy" nie powinno być uwzględniane jako dostateczna przesłanka na zastosowanie blokady, albo

3. jak wyżej z możliwością ustosunkowania się przez kupującego do podanej przez sprzedającego przyczyny z wyłączeniem odstąpienia od umowy (bo to z automatu uniemożliwia zablokowanie, ewentualnie

4. zablokowanie możliwości zakupu u danego sprzedającego będzie skutkowało przesłaniem kupującemu stosownej informacji. tutaj alternatywnie możliwość odniesienia się do wskazanej przyczyny.

Tak to widzę, bo uważam że obecne rozwiązanie zupełnie arbitralnego blokowania przez sprzedawcę jest niezgodne z prawem i trzeba to ucywilizować.

91 Komentarze
sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@Ziolko39 ok to pisz ale nie odmawiaj mi prawa do dyskutowania na ten temat. tyle

@_Likos_  uwielbiam jak ktoś tłumaczy świat na podstawie wyjątków i jeszcze wprowadzasz w błąd, bo podajesz przykład przesyłki pobraniowej która jest wyjątkiem od zasady czyli umowy przedpłaconej w której klient najpierw płaci a później otrzymuje towar. Prześlij mi proszę taki artykuł dla umowy opłaconej z góry.

Wracając do meritum tego wątku, to nie podawajcie mi historii w których piszecie jak to kupując was poszkodował bo to jest jeden z elementów tego biznesu, mi to osobiście nie pasuje więc DLATEGO nie sprzedaję, ale skoro wy zdecydowaliście się na ten biznes to nie obrażajcie się że są takie zasady gry. Allegro narusza przepisy prawa i trzeba to zmienić, a to że obecny stan jest korzystny dla sprzedającego niczego tutaj nie zmienia. 

widelec909
#7 Wielbiciel#

sierzput1984 Nadal nie przytoczył Pan żadnego przepisu prawnego który mógłby świadczyć o Pana niepodważalnej wiedzy. Przypominam, chodzi o prawo sprzedającego do blokady kupującego, z którym nie chce współpracować. 

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@widelec909: ja rozumiem, ze chcesz cos dostac na gotowo ale kolega wyzej nie ma takiego obowiazku.

Umiesz uzywać wyszukiwarki?

Odpowiednie przepisy prawne są do znalezienia w ciągu: "164 000 wyników (0,42 s)"

Akurat wątkotwórca wie co mówi i jest odpowiedni na to artykuł.

 

widelec909
#7 Wielbiciel#

Nadal  Pan nie przytacza odpowiedniego artykułu lub ewentualnie linku do niego.

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@widelec909 podałem już wcześniej podstawę prawną są dwie prawo konsumenckie i kodeks wykroczeń - szczegóły w wątku powyżej.

_Likos_
#20 Guru#

@sierzput1984  od czterech postów Pisze Ci o przesyłkach pobraniowych i o kupujących którzy ich nie odbierając bez odstąpienia od umowy trafiają u nas na listę nieaktywnych kupujących

Natomiast Twoje twierdzenie że nieodebranie przesyłki jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy ma sie nijak zarówno w przypadku przesyłek opłaconych jak i pobraniowych. Opłacone przesyłki które są nieodebrane bez odpowiedniego oświadczenia o odstąpieniu od umowy także pozostają własnością kupującego i generują takie same koszty. Mieliśmy przypadek kiedy kupujący nie odebrał przesyłki i po ponad sześciu miesiącach dopłacił za ponowną wysyłkę i zażądał jej wysłania i w tym przypadku zgodnie z prawem miał racje.

Jeśli sie z kimś rozmawia/polemizuje to warto by było czytać co ten ktoś napisał i nadal sugeruje troche poczytać a nie nadużywać ustawy konsumenckiej bo to że zarówno platformy handlowe jak i sprzedający pozwalają na dużo więcej to nie znaczy że do wszystkiego są zmuszeni przepisami. Często przepisy są inne a zwyczaje inne i właśnie dzięki temu kupujący myślą że mogą więcej i nie mają żadnych obowiązków wynikających z zawartej umowy. Co nie zawsze jest prawdą

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@_Likos_: co innego jest zablokowanie pacjenta za nieodebranie przesyłki pobraniowej a czym innym jest blokoda za zalozenie sporu w przypadku zwrotu pieniedzy w terminie i PO TERMINIE.

Jesli uwazasz, ze blokoda klienta za spór w sprawie braku zwrotu $$ jest ok to znak, ze przyzwalacie na patologie i <coś z k.k.>

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@sierzput1984 "Człowieku klient ma prawo do ODSTĄPIENIA od umowy co oznacza że ją zawarł ale może od niej odstąpić, co powoduje skutek jakby umowa nie została zawarta od początku i tyle,"

Czyli kupując ze SMART za 40 zł i zwracając za 35 kupujący powinien pokryć wysyłkę, bo zakup za 5 zł nie kwalifikuje się do darmowej dostawy.

Czy tak się dzieje? Nie. Czy jest to sprawiedliwe? Nie, ale tak ustaliło sobie Allegro, dokładnie jak z czarną listą.

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@_Likos_ nie będę się odnosił do analizowania poszczególnych przypadków Twoich klientów bo nie tego dotyczy ten wątek, ale dodam tylko że moim zdaniem nie podjęcie przesyłki przez kupującego należy traktować jako odstąpienie od umowy, oczywiście dla celów dowodowych warto skontaktować się z kupującym żeby te sprawę wyjaśnić. 

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@starling_shop ustawa o prawach konsumentach reguluje również kwestię ponoszenia w takiej sytuacji kosztów wysyłki, a że allegro poszło w kierunku bardziej korzystnym dla kupującego, nie może stanowić argumentu do przyzwolenia na łamanie prawa poprzez pozwalanie na bezprawne blokowanie kupującego.

oznacz moderatorów