anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

Kategorie
kupujący
kupujący 1049
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
370
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

Brak możliwości uznaniowego blokowania przez sprzedającego możliwości dokonania u niego kolejnego zakupu. Bardzo często spotykam się z sytuacja w której po zwrocie zamówienia, sprzedający jednocześnie blokuje możliwość dokonania u niego kolejnego zakupu. Uważam że taka praktyka jest niezgodna z prawem ponieważ skorzystanie z przysługującego mi prawa do odstąpienia od umowy nie może być uzasadnienie do zablokowania mi możliwości dokonania u danego sprzedawcy zakupu w przyszłości. 

Dlatego też proponuję:

1. usunięcie takiej funkcjonalności z serwisu allegro, albo ewentualnie

2. przy próbie zablokowania zakupu przez danego kupującego, sprzedający będzie zobowiązany podać przyczynę blokady, przy czym podanie jako przyczyny "odstąpienie od umowy" nie powinno być uwzględniane jako dostateczna przesłanka na zastosowanie blokady, albo

3. jak wyżej z możliwością ustosunkowania się przez kupującego do podanej przez sprzedającego przyczyny z wyłączeniem odstąpienia od umowy (bo to z automatu uniemożliwia zablokowanie, ewentualnie

4. zablokowanie możliwości zakupu u danego sprzedającego będzie skutkowało przesłaniem kupującemu stosownej informacji. tutaj alternatywnie możliwość odniesienia się do wskazanej przyczyny.

Tak to widzę, bo uważam że obecne rozwiązanie zupełnie arbitralnego blokowania przez sprzedawcę jest niezgodne z prawem i trzeba to ucywilizować.

91 Komentarze
_Likos_
#21 Demiurg#

@sierzput1984  takie informowanie kupującego to tylko budowanie niepotrzebnych złych  emocji. Czy regulamin allegro łamie prawo ? nie wiem. Wiem natomiast że w niektórych uzasadnionych przypadkach odmowa sprzedaży jest prawnie dozwolona. Wiec ewentualnie prawo może lamać dany sprzedający jeśłi blokuje zakup bezzasadnie natomiast sama możliwośc blokowania raczej prawa nie lamie

W naszym przypadku 80-90% zablokowanych kupujacych to są osoby które zrobiły zakup za pobraniem, nieodebrały paczki i nie odstąpiły od umowy. Wówczas my musimy podwójnie płacić za wysyłke ( przesyłka+zwrot) i do tego nie wiadomo co zrobić z towarem ponieważ zgodnie z prawem nadal jest on własnością kupującego. To naprawde są spore koszty z których kupujący czesto nawet nie zdają sobie sprawy.

W takim przypadku umieszczamy kupujacego na liscie nieaktywnych z adnotacją z jakiej przyczyny i jaką strate wygenerował. Kiedy kupujący zgłasza sie za rok że nie może kupic wówczas otzrymuje od nas informacje dlaczego. Jeśłi ureguluje stratę - zdejmujemy z listy nieaktywnych.

Pracujemy juz także nad zapisem w regulaminie odnośnie kosztów przechowywania nieodebranych przesyłek i tego co potem z nimi zrobić lecz póki co jeszcze czekamy na opinie prawnika. 

Wieć jak widzisz sprzedający nie blokuja kupujących ot tak - bo to by nie miało sensu. Lecz czasami są przypadki kiedy isnieje ryzyko że kupujący bedzie świadomie lub nie dzialał na szkode i generował straty

widelec909
#7 Wielbiciel#

@sierzput1984 Pan sieprzut nawet nie zauważył, że nazywanie kogoś wieśniakiem to jest brak kultury. Skoro tak Pan traktuje ludzi to czemu się Pan dziwi, że ktoś Pana zablokuje.

Do znudzenia pisze Pan że jest to niezgodne z prawem i nigdzie nie napisał Pan jakim. Który kodeks, może jakiś artykuł. 

Proszę nam przytoczyć zapis jakiegoś artykułu. Zakładam, że Pana wypowiedzi są podparte solidną wiedzą prawniczą. 

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@_Likos_ ponownie klasyczny przypadek nie znam się to się wypowiem. A poza tym o jakim uregulowaniu straty Pan pisze, czy Pan jeszcze chodzi po ziemi? Mam jeszcze pytanie czy poza allegro ma Pan jeszcze dodatkowy kanał sprzedaży?

@widelec909 nikogo nie nazwałem wieśniakiem, użyłem tylko analogi że skoro @AlleMakijaz już na podstawie samego pytania przed sprzedażą chciał blokować, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby rozszerzyć te regułę i ułatwić sobie życie. Proszę nie traktować mojego sformułowania, że: "miasta poniżej 5 tysięcy ludzi jako wieśniaków" bo nie było to moje oświadczenie a tylko przykład jak mogłyby wyglądać kolejne wypaczone mechanizmy za którymi odpowiada się @AlleMakijaz .

@AlleMakijaz muszę cię zmartwić, nie straciłem takiej okazji bo nigdy nie postępowałem w zarzucamy mi przez Ciebie sposób, chodzi o sam fakt łamania prawa.

Pierwsza podstawa prawna jest taka, że kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, i w związku z realizacją tego prawa nie można mu nakładać żadnych dodatkowych ograniczeń tylko dlatego że skorzystał ze swojego prawa. Druga podstawa prawna jest w kodeksie wykroczeń, który mówi że przedsiębiorca dopuszcza się wykroczenia odmawiają sprzedaży bez uzasadnionej przyczyny, a jak wskazałem powyżej fakt wcześniejszego odstąpienia od umowy nie może stanowić uzasadnionej przyczyny bo nie jest działaniem bezprawnym i koło się zamyka. Dlatego allegro dopuszcza się łamania prawa i trzeba to zmienić o czym piszę od początku tego wątku.

 

_Likos_
#21 Demiurg#

@sierzput1984  jak to o jakim uregulowaniu straty?

1) kupujacy zamawia za pobraniem

2) sprzedający wysyła płacąc za wysyłke

3) kupujący nie odbiera przesyłka wraca

4) przewoźnik np poczta obciąża nadawce ( sprzedającego) kolejną kwota za wracająca przesyłke

5) kupujacy nie odstępuje od umowy - towar zgodnie z prawem nadal jest własnocią kupującego sprzedający nie może go wystawić do ponownej sprzedaży .

6) ponieważ został wystawiony dokument sprzedażowy a kupujący nie odstąpił od umowy ( paragon lub FV) należy odprowadzić podatki niezależnie czy kupujący odebrał przesyłke i zapłacił czy też nie

Więc są koszty przesyłek, podatków, magazynowania i pracownicze - spowodowane tym że kupujący nie wywiązał sie z zawartej umowy. 

I tak sprzedajemy na różnych kanałach sprzedaży i zawsze korzystamy z narzedzi które udostępnia dana platforma lub przepisy prawa. 

Jeśli prawnicy potwierdzą że nasze myślenie jest prawidłowe wkrótce planujemy wprowadzić opłate za magazynowanie paczek które do nas wróciły a kupujący nie odstąpił od umowy w ustawowym terminie. Zarówno pobraniowych jak i opłaconych.

Jeśli uważa Pan że tylko Pan sie zna i Pana myśelnie jest jedynym słusznym i zgodnym z prawem ja to szanuje lecz w żaden sposób nie zmieni to naszej polityki dotyczącej listy nieaktywnych kupujących

Pozdrawiam

Ziolko39
#21 Demiurg#

@sierzput1984 Nie wiem po co ta dyskusja? Pomysł został odrzucony, i po problemie. Zawsze zostaje sąd > jak ktoś ma za dużo czasu.

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@Ziolko39  pomysł został wstępnie odrzucony ale będę go jeszcze forsował dlatego się tutaj udzielam, ale Ty  po co się tutaj właściwie udzielasz, skoro uważasz że tam jest zamknięty?

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@_Likos_ o jakim nie wywiązaniu się z umowy piszesz? Człowieku klient ma prawo do ODSTĄPIENIA od umowy co oznacza że ją zawarł ale może od niej odstąpić, co powoduje skutek jakby umowa nie została zawarta od początku i tyle, a wszelkie próby januszowania o których piszesz nie będą miały podstaw prawnych. Ponadto samo nie odebranie paczki jest traktowane jako odstąpienie od umowy więc tym bardziej nie wiem o jakich kosztach magazynowania piszesz.

@_Likos_ ponawiam pytanie czy korzystasz jeszcze z innych kanałów sprzedaży poza allegro?

_Likos_
#21 Demiurg#

@sierzput1984  zamiast oceniać innych i ich wiedzę oraz rozsiewać błedne informacje że nieodebranie przesyłki jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy to ja zachęcam do lektury i doszkolenia sie:

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-jakie-sa-prawa-sprzedawcy-gdy-klient-nie-odbiera-przesylki-pobran...

Bo takie podejscie jak Pana tylko utwierdza mnie w przekoaniu jak bardzo klienci potrafią być nieświadomi i roszczeniowi. Co tylko potwierdza jak potrzebnym narzedziem jest lista nieaktywnych kupujących.

Obowiązujace przepisy znamy na tyle dobrze że póki co ich nie łamiemy. A jeśli mamy wątpliwości kosnultujemy sie zprofesjonalnymi prawnikami.

Ziolko39
#21 Demiurg#

@sierzput1984 Piszę dlatego, iż uważam że powinno być tak jak jest teraz. Kupujący ma i tak dużo więcej przywilejów niż sprzedawca.

A pomysł z tłumaczeniem jak dla mnie jest nieuzasadniony.

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Chłopcy...skoro tak bronicie zawzięcie tej czarnej listy czy tego innego gufna to brak zwrotu pieniedzy w terminie skonsultuje ze swoim prawnikiem. Jesli potwierdzi moje przypuszczenia od razu bede wysylac zawiadomienia do Prokuratury 😄
Nie będę zakładać jakiś tam śmiesznych dyskusji itp.

Dzięki! (za pomoc w podjęciu decyzji)

Zrobię sobie wzór pisma i będę cykać. Stać mnie aby zapłacić list polecony.

A tymi co mnie bezmyślnie poblokowali za dyskuje w sprawie zwrotu MOICH pieniędzy to się zajmie odpowiednie instytucja (jak trafię takiego pacjenta).

Ewidentnie widać, ze nad wami sprzedawcami nie ma co się litować tylko trzeba was ustawiać w zakresie dopuszczalnym przez polskie prawo.

Podczas jednej z moich spraw sądowych pozwana nie rozumiała w ogóle o co mi chodzi i Sędziemu. Sędzie stwierdził, że regulamin sklepu NIE może być sprzeczny z polskim prawem.

oznacz moderatorów