anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada wystawiania komentarzy

Kategorie
Kupujący
Kupujący 245
Inne
Inne 61
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
43
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
53
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
71
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
50
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
211
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
156

Blokada wystawiania komentarzy

Wioletta2701
#13 Ambasador#

Moja sugestia dotyczy komentarzy. Po najnowszym poście @Consulus dot. fałszywego negatywnego komentarza doszłam do wniosku, że możliwość wystawienia komentarza do transakcji powinno być wstrzymane do chwili odbioru przesyłki przez kupującego.

Zapewne nasuwa się tu pytanie, w jaki sposób dowiedzieć się, kiedy przesyłka została podjęta czy odebrana. Nie jestem informatykiem, ale serwis ogłoszeniowy o nazwie O.. udostępnił możliwość ustawienia przesyłek do ogłoszeń. Dopiero po odebraniu przesyłki przez kupującego, serwis zleca wypłatę pieniędzy na konto sprzedającego, a więc widzą, kiedy ktoś podjął czy odebrał przesyłkę.

Osoba, która przesyłki nie podjęła, nie odebrała z paczkomatu, nie powinna mieć prawo do oceny takiej transakcji, gdyż jak słusznie zauważył autor w/w posta, towaru na oczy nie widział, a co za tym idzie nie sposób ocenić produkt.

Inna rzecz, to także konieczność blokowania wystawienia komentarza przez osobę, która przesyłki nie podjęła, nie odebrała - szkodząc tym samym sprzedającemu, który pozbawiany jest statusu SS i/lub SMART.

Tak samo powinna istnieć możliwość usunięcia komentarzy, takich, jak podał autor wątku. Osoby, które posługują się fałszywymi danymi nie powinny być uznawane za wiarygodne, tak samo osoby, które wystawiają komentarz, by zaszkodzić sprzedającemu. Można pomylić paczkomat, ale Wrocław z Warszawą już raczej nie. Dodam, że czytając komentarze negatywne potrafię wyciągnąć wnioski, kto ma rację.

Inna rzecz, to sugerowanie przez serwis otwarcia sporu przed wystawieniem komentarza negatywnego. Otwarcie sporu powinno być obligatoryjne, a stanowisko powinien zająć także pracownik serwisu. Wiele komentarzy negatywnych, które czytałam są wystawiane pochopnie. Rzecz niezgodna z opisem, wadliwa, uszkodzona, czy tzw. chiński bubel są podstawą do złożenia reklamacji. Jeśli ktoś reklamacji nie składa, bo jest leniwy albo woli sobie za przysłowiowe grosze odpuścić, nie powinien wyżywać się na sprzedającym negatywnym komentarzem.

24 Komentarze
Client:98572120
#13 Ambasador#

@Wioletta2701 napisała: "możliwość wystawienia komentarza do transakcji powinno być wstrzymane do chwili odbioru przesyłki przez kupującego."

 

Nie ma wysyłki -> nie ma odbioru -> nie ma negatywa. Pieniążki zostaną u sprzedawcy, a klient zostanie z niczym i nawet nie będzie mógł tego skomentować. Genialne!

 

"Wiele komentarzy negatywnych, które czytałam są wystawiane pochopnie."

 

O pozytywnych komentarzach można powiedzieć to samo.

 

"Inna rzecz, to sugerowanie przez serwis otwarcia sporu przed wystawieniem komentarza negatywnego. Otwarcie sporu powinno być obligatoryjne..."

 

"Zróbmy więcej sporów." Sprzedawcom na pewno spodoba się ten pomysł.

 

 

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@Client:98572120 Dlaczego sprzedający ma być pozbawiany statusu SS i/lub Smart tylko dlatego, że ktoś nie widząc towaru na oczy ma czelność wystawienia negatywnego komentarza. 

Tu nie chodzi o to, by toczyć spory, ale o to, że komentarz negatywny to ostateczność i należy dojść do porozumienia obu stron transakcji.

Jeśli ktoś jest leniwy i z powodu zakupu o niskiej wartości nie chce złożyć reklamacji, jest to jego sprawa, ale nie powodem, by wystawiać komentarz negatywny.

To samo dotyczy niepodjętych i nieodebranych przesyłek. Dlaczego klient ma komentować taką transakcję? Jeśli przesyłki nie podjął, to jej nie widział, więc co ma skomentować oprócz kontaktu między stronami? 

Pozytywne komentarze, nawet jeśli są wystawione pochopnie, nie szkodzą sprzedającym.

Nie musisz się ze mną zgadzać, szanuję Twoje stanowisko, ale uważam, że trzeba takim przypadkom przeciwdziałać.

 

 

mm-computers
#9 Pomysłodawca#

Lepiej - zakup, po 3-4 godzinach dyskusja, komentarz negatywny, formularz zwrotu (z powodu: towar niezgodny z opisem). Afera, bo Klient się pomylił i wybrał przesyłkę listem, a chciał Inpostem. Przesyłka poszła wcześniej zgodnie z FDiZ listem poleconym. Zwróciliśmy środki, Klient nie odesłał towaru. "Nic nie możemy pomóc". Groźby i przypomnienia to tak...to chętnie.

Dyskusje są używane jako narzędzie do kontaktu i/lub wymuszeń - to powinno być również odpowiednio karane.

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@mm-computers Dlaczego oddałeś pieniądze przed otrzymaniem zwrotu towaru? Najpierw towar, a potem zwrot pieniędzy bez wyjątku.

 

 

mm-computers
#9 Pomysłodawca#

@Wioletta2701Kupujący robił straszną aferę - od razu założył dyskusję, wystawił negatywny komentarz. Ustaliliśmy w dyskusji, że się pomylił wybierając inną formę dostawy. Stwierdził, że dokona zakupu w innym miejscu (my już towar wysłaliśmy), że chce zwrot środków (wypełnił też formularz zwrotu podając nieprawdziwy powód). Warunkował tym zakończenie dyskusji oraz wycofanie komentarza. Zwrot wpłaty otrzymał, przesyłkę 2 dni później odebrał, komentarz negatywny wystawił ponownie. W rozmowie stwierdził, że on nic nie dostał. Złożyliśmy reklamację na Poczcie Polskiej (wysyłka usługą Allegro). W odpowiedzi otrzymaliśmy informację od przewoźnika, że przesyłka polecona została odebrana. Zgłosiliśmy się do Allegro z prośbą o pomoc. Komentarz został (pomimo, że Kupujący dostał zwrot środków, odstąpił od umowy, komentarz poświadcza nieprawdę, towar odebrał).

Przy drobnych zwrotach i niektórych towarach czasami tak robimy - jeśli mamy fajny kontakt z Kupującym i zakup był przez pomyłkę (często kupowane są 2-3 rzeczy, żeby tylko dobić do 40zł dla darmowego SMARTA - potem zwrot) to zlecamy zwrot jeszcze przed otrzymaniem przesyłki.

DABSTER_PL
#8 Zapaleniec#

Cześć,

Od czasu do czasu każdy z Nas spotyka się z sytuacją gdzie klient którego transakcja nie została zrealizowana, wystawia ocenę.
Proponuję aby zostało dodane usprawnienie wykluczające na podstawie statusu przesyłki, możliwość wystawienia oceny do niezrealizowanej transakcji.

Co o tym myślicie ? 🙂

br.
#16 Inspirator#

Ja myślę że klient którego transakcja nie została zrealizowana, powinien  wystawić ocenę negatywna. No chyba że  sprzedający jakoś się wytłumaczy, przeprosi... i t p...

DABSTER_PL
#8 Zapaleniec#

Precyzując: brak płatności od klienta, nieodebrana przesyłka przez klienta.

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@mm-computers  Rozumiem, ale, jak widzisz, trafiłeś na wyjątkowego pieniacza, stąd moja sugestia. Ktoś będzie na początku miły, ot do rany przyłóż, a potem ujawni swe prawdziwe oblicze. Inna rzecz to fakt, że przesyłkę mógł podjąć np. sąsiad i ją przywłaszczył, a na poczcie będzie widniała jako odebrana lub sam kupujący, który udaje niewiniątko i wszczyna burdy. Przykre, że pracownicy Allegro nie wykryli, że ten użyszkodnik nie kieruje się szczerymi intencjami 😒 Bardzo mi przykro 😔 

vitelpl
#7 Wielbiciel#

Bardzo często miałem sytuację taką, że klient odesłał towar bez podania przyczyny, a później wystawiał Negatywny komentarz bez opisu, dając po 0 gwiazdek zarówno za cenę przesyłki czas wysyłki jak i inne opcje pomimo że wybrał Paczkomat za 8.99 a przesyłkę dostał na drugi dzień po zamówieniu. Takie patologie też powinny być eliminowane.

Jeżeli chodzi o zwrot za towar to faktycznie zdążyło się również że klient zrezygnował ale odesłać towaru nie miał zamiaru, a ustawa zobowiązuje sprzedawcę do zwrotu kosztów i to w dodatku wraz z kosztem przesyłki w ciągu określonego czasu.

oznacz moderatorów