anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada wystawiania komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 1041
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
356
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Blokada wystawiania komentarzy

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

Moja sugestia dotyczy komentarzy. Po najnowszym poście @Consulus dot. fałszywego negatywnego komentarza doszłam do wniosku, że możliwość wystawienia komentarza do transakcji powinno być wstrzymane do chwili odbioru przesyłki przez kupującego.

Zapewne nasuwa się tu pytanie, w jaki sposób dowiedzieć się, kiedy przesyłka została podjęta czy odebrana. Nie jestem informatykiem, ale serwis ogłoszeniowy o nazwie O.. udostępnił możliwość ustawienia przesyłek do ogłoszeń. Dopiero po odebraniu przesyłki przez kupującego, serwis zleca wypłatę pieniędzy na konto sprzedającego, a więc widzą, kiedy ktoś podjął czy odebrał przesyłkę.

Osoba, która przesyłki nie podjęła, nie odebrała z paczkomatu, nie powinna mieć prawo do oceny takiej transakcji, gdyż jak słusznie zauważył autor w/w posta, towaru na oczy nie widział, a co za tym idzie nie sposób ocenić produkt.

Inna rzecz, to także konieczność blokowania wystawienia komentarza przez osobę, która przesyłki nie podjęła, nie odebrała - szkodząc tym samym sprzedającemu, który pozbawiany jest statusu SS i/lub SMART.

Tak samo powinna istnieć możliwość usunięcia komentarzy, takich, jak podał autor wątku. Osoby, które posługują się fałszywymi danymi nie powinny być uznawane za wiarygodne, tak samo osoby, które wystawiają komentarz, by zaszkodzić sprzedającemu. Można pomylić paczkomat, ale Wrocław z Warszawą już raczej nie. Dodam, że czytając komentarze negatywne potrafię wyciągnąć wnioski, kto ma rację.

Inna rzecz, to sugerowanie przez serwis otwarcia sporu przed wystawieniem komentarza negatywnego. Otwarcie sporu powinno być obligatoryjne, a stanowisko powinien zająć także pracownik serwisu. Wiele komentarzy negatywnych, które czytałam są wystawiane pochopnie. Rzecz niezgodna z opisem, wadliwa, uszkodzona, czy tzw. chiński bubel są podstawą do złożenia reklamacji. Jeśli ktoś reklamacji nie składa, bo jest leniwy albo woli sobie za przysłowiowe grosze odpuścić, nie powinien wyżywać się na sprzedającym negatywnym komentarzem.

24 Komentarze
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@Wioletta2701 Cześć, dzięki za ten pomysł. Rozumiem Twoją koncepcję, ale jeśli zostanie dodane narzędzie, które uniemożliwi wystawienie oceny do niezrealizowanej transakcji, sprzedający, którzy nie wysyłają towaru z różnych przyczyn, również nie otrzymają komentarza z takim zgłoszeniem. W przypadku otrzymania negatywnej oceny, zawsze zachęcamy do kontaktu z kupującym w celu wyjaśnienia sytuacji.

A3dam
#19 Nestor#

@ko_alka 
jeśli zostanie dodane narzędzie, które uniemożliwi wystawienie oceny do niezrealizowanej transakcji, sprzedający, którzy nie wysyłają towaru z różnych przyczyn, również nie otrzymają komentarza z takim zgłoszeniem.

A co z komentarzami do transakcji uznanych za niebyłe z powodów (winy lub zaniedbania) za które odpowiada wyłącznie Kupujący ?

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@ko_alka Wiem jedno, że nie każdy jest skory do wyjaśnień, zwłaszcza ten, kto się na kimś wyżył wystawiając komentarz negatywny, bo dostał chiński bubel, ale tego towaru nie reklamował, wstał lewą nogą i Bóg wie, co jeszcze.

Jakim prawem kupujący, który przesyłki pobraniowej nie podjął ma mieć prawo do wystawienia opinii? Co ma zaopiniować oprócz kontaktu pomiędzy stronami transakcji? 

Akceptuję Waszą decyzję, ale jest na tym polu wiele niedomówień. Tracą sprzedawcy, którzy dwoją się i troją, by utrzymać status SS i/ lub SMART i sprostać często zdjętym z sufitu wymaganiom roszczeniowych klientów.

 

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@A3dam @Wioletta2701 Rozumiem, że mogą zdarzyć się różne sytuacje. W szczególnych przypadkach możecie zgłosić komentarze do weryfikacji przez zespół Allegro. 

oznacz moderatorów