Temat kieruję dla osób korzystających z obserwowanych wyszukiwań otrzymujących codziennie maile z nowymi ofertami. Obecny sposób jest niewygodny przy większej ilości wyszukiwanych aukcji.
Proponuję wprowadzenie kilku usprawnień:
-Zwiększenie limitu 300 wyszukiwań na jednym koncie. Dla osób szukających antyków, sztuki, części do starych samochodów, części przemysłowych, aparatury pomiarowej, sprzętu do labolatorium często taka liczba wyszukiwań nie wystarcza. Obecnie rozwiązuje się to na około tworząc więcej niż jego konto allegro tylko w celu obserwowania wyszukiwań.
-Powrót do poprzedniej formy wyświetlania maili. Poprzedni frontend wyświetlania pokazywał wszystkie nowe aukcje w formie miniaturki oraz tytułu aukcji. Obecnie gdy dane obserwowane wyszukiwanie ma więcej jak 9 nowych ofert następuje przekierowanie na stronę allegro. Problem w tym że niektóre kategorie mają 100+ stron. Jako parametr w metodzie POST są przekazywane parametry i filtry wyszukiwania (np. Używany, licytacja, stan, producent, wielkość pamięci itd) co powoduje że dla każdego z 300 wyszukiwań trzeba wprowadzać to ręcznie. Jest to udręka.
-dodanie możliwości wygodnego przeglądania maili na telefonie. Tutaj jest kilka problemów. Wszystkie aukcje ładują się w jednym “ciągu” jak wydrukowane na papierze toaletowym (takim szarym jak z PRL). Często maile jak są długie nie ładują się poprawnie. Po kliknięciu na jakąkolwiek aukcje należy przewijać od samej góry do momentu aż dojdziemy do aukcji na której skończyliśmy. Maile odczytywane na urządzeniu mobilnym są jak ten szary papier toaletowy z PRL, długie, szare i sami wiecie do czego. Można dodać funkcje przeglądania maili w aplikacji mobilnej, tak aby wyglądały one dobrze.
-dodanie flagi do aukcji jako nie interesująca. Sytuacja dotyczy aukcji, które są wielokrotnie ponawiane w danej kategorii np. ktoś wystawia kilka miesięcy tą samą rzecz a ona nas nie interesuje, dobrze dodać flagę aby nie przychodziła na maila. W takim przypadku nie będzie niepotrzebnie zajmować maila.
-dodanie silnika wysuzkiwania poprawiającego aukcje, które zawierają literówki.
Przykład:
Szukam plecaka Wenger więc dodaje do obserwowanych wyszukiwań "plecak wenger" w kategorii plecaki.
Użytkownicy niestety nie zawsze dodają poprawne tytuły i aukcje moga być pod tytułami:
-plecak wengar
-plecak wegner
-plecak wanger
Przykłady też zdarząją się w sprzęcie przemysłowym np. jest firma produkująca aparturę pomiarową Rohde&Schwarz. Spotkałem sie wielokrotnie z pisownią R&S, Rode and szwarc i takie aukcje mogłem obserwować tylko po całej kategorii. Taką funkcje posiada np. elastic search.
-Dodanie gorących powiadomień. W przypadku niektórych wyszukiwań np. "Rozlutownica Denon SC-7000Z" aukcje kończą się błyskawicznie, albo jak nie dostanę powiadomienia ktoś mnie wyprzedza. Kolejnym absurdanym przykładem jest sytuacji, gdy ktoś wystawia aukcje na tydzień, jak się nie sprzeda idzie do śmietnika. Przedmiot poszukiwany przeze mnie bardzo długo nie został kupiony tylko dlatego że nie dostałem powiadomienia. Funkcja polegałaby na dodaniu pola “odznacz wyszukiwanie jako gorące” i w przypadku wystawienia na aplikacje mobilną wysyłane byłby powiadomienie PUSH które informowałby o nowej aukcji.
-Zwiększenie niezawodności maili oraz możliwość wysłąnia ponownego, gdy nie doszedł lub się nie wyświelił. W przypadku maili zdarzały się awarie technicznie co skutkowało przeglądaniem wszystkich obserwowanych wyszukiwań ręcznie, gdyż allegro nie zdołało naprawić awarii i wysłać ponownie maila. Funckaja zakłądałaby możliwość ponowanego wysłania maili z danego dnia np. do dwóch tygodni wstecz.
-Kolejny pomysł wymagałby używcią AI/Algorytmów uczenia maszynowego i z racji iż sam jestem programistą z doświadczeniem w analizie obrazów chciałem takie narzędzie napisać. Problem dotyczy aukcji zbiorowych oraz takich z tytułem "urządzenie" albo "sprzęt pomiarowy". Załóżmy że szukamy jakiegoś specyficznego przedmiotu np. wzorzec volta, wzorzec ampera, światłowodowy wzorzec częstotliwości. Takie urzadzenia mogą mieć nawet 40 lat i nadal być atrakcyjne. Osoby, które je wystawiają nie mają pojęcia co sprzedają więc mój algorytm analizowałby każde zdjęcie z próbki nauczonej ze zdjęcami przedmiotów które chce kupić a następnie wysyłał mi "gorące powiadomienie" że taki przedmiot się pojawił. Technicznie trudne do realizacji ale w dłuższej perspektywie opłacalne.
Z maili allegro korzystam od około 2011/2012 roku codziennie. Spotkałem inne osoby które robią podobnie i nawet zgaszając problemy i potrzeby zmiany do allegro nie zostały one wprowadzone. Sumarycznie to każdy na tym strafił. Ja bo męczę się z aplikacją, która jest po prostu słabo napisana. Allegro dlatego że nie zarobi na prowizacji od sprzedaży. A najbardziej to sprzedawca bo nie sprzeda tego co wystawił bo nie znajdę tego przedmiotu. W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny mogę to dokładnie wyjaśnić