anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Najpierw konsultacje, potem zmiany.

Kategorie
kupujący
kupujący 871
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
28
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Najpierw konsultacje, potem zmiany.

nikl
#14 Krzewiciel#

Większość zmian i nowości utrudnia Sprzedawcom pracę zamiast ułatwiać. Projektanci powinni najpierw przedstawiać Sprzedawcom pomysły zmian do konsultacji. Inaczej powstaje bubel niepraktyczny i zniechęcający do pracy w tym systemie. Projektanci nie mają pojęcia o prowadzeniu handlu i realnych sytuacjach życiowych, przez co tworzą własny Matrix nie pasujący do realiów. Co gorsze złe zmiany są utrwalane i trzymacie się potem ich jak teściowa parapetu, tłumacząc użytkownikom jak mają obchodzić babole, zamiast je po prostu naprawić. Przebicie się przez ludzki firewall konsultantów to walka z wiatrakami.

Brakuje głównie optymalizacji czynności i zmniejszenia ilości kliknięć do wykonania określonych zadań. Interfejs jest pudelkowy, może fajny dla Kupujących. Dla Sprzedawców powinien być interfejs roboczy konfigurowalny, lepiej wykorzystujący ekran. Efektywny, nie efektowny. Czynność która powinna zajmować kilka sekund, w Allegro wymaga wielu minut pracy. To jest efekt braku konsultacji, złych decyzji i niewiedzy. To jakby łopatę projektowała osoba, która nigdy w życiu nie kopała dołów. Może będzie błyszcząca chromem, ale zupełnie niepraktyczna. Takie jest z Allegro. Używanie tego systemu jest jak pchanie wozu w węglem pod górę. Przy każdej czynności człowiek myśli dlaczego nie zrobili tego prościej, efektywniej, lepiej? Dlaczego utrudniają pracę?

Zupełnie inne optymalizacje powinny być dla Sprzedających, a inne dla Kupujących. Prototypy zmian przed wprowadzeniem powinny być testowane na osobach niewykształconych i najlepiej nie znających Allegro. Gdy 99% takich osób dobrze poradzi sobie z obsługą, to dopiero wtedy taki interfejs powinien trafiać do wdrożenia. Obecne procedury i procesy zakupowe są zbyt skomplikowane i niejasne dla 30% Kupujących.

15 Komentarze
mdrogeria
#21 Demiurg#

nikl dam Ci wpunkcika bo masz rację ,ale nie wziąleśpod uwagę ,że allegro jest na swoim podwórku i dyktuje warunki ,albo je akceptujesz ,albo szukaj innego kanału sprzedaży .

msniezek
Administrator
Administrator
Status zmieniony na: Zrealizowany

@nikl dzięki za Twój wpis, choć raczej mało w nim konkretów 🙂

 

Teza, którą stawiasz, jest nieprawdziwa. Oczywiste jest, że tak duża firma, jak Allegro, z taką bazą klientów, nigdy nie pozwoliłaby sobie wprowadzić najmniejszej choćby zmiany z dziedziny user experience bez konsultacji z użytkownikami - bo każda taka zmiana może potencjalnie wpłynąć na wynik finansowy. Wprowadzenie dowolnej modyfikacji poprzedzone jest zazwyczaj miesiącami przygotowań, z czego dużą część stanowią badania użyteczności. W wielu miejscach serwisu prezentujemy Wam ankiety, przy pomocy których sprawdzamy, jak czujecie się z danym rozwiązaniem. Przeprowadzamy testy, które polegają na pokazaniu różnych wariantów rozwiązania określonemu odsetkowi użytkowników i sprawdzenia efektów. W czasach przed pandemią zapraszaliśmy Was - praktyków, korzystających na co dzień z badanej funkcji - do siebie na pogłębione wywiady, często wykorzystujące nowoczesne techniki (teraz również się to dzieje, tyle że zdalnie). Zdarzało się też, że do Waszych firm przychodzili na krótki czas nasi badacze, uczestnicząc w Waszych codziennych czynnościach związanych z obsługą Allegro.

 

Dlaczego nigdy o tym nie słyszałeś? To jasne, że - przy ponad 100 tysiącach sprzedawców - nie dotarliśmy do wszystkich. A część z Was może po prostu nie wiedzieć, że swoimi zachowaniami przed komputerem pomogliście nam podjąć różne decyzje.

 

A dlaczego zazwyczaj nie pytamy Was publicznie - np. tutaj - o różne rozwiązania? Ponieważ mniej zależy nam na Waszych deklaracjach, które mogą być zafałszowane wcześniejszymi opiniami w wątku, niedokładne, motywowane niechęcią itp. - a bardziej na rzeczywistych zachowaniach. To prawda, z własnego doświadczenia jako pracownika Allegro wiem, że podstawową odpowiedzią na jakiekolwiek pytanie na publicznym forum o propozycje różnych nowości - jest prawie zawsze sentencja "lepsze wrogiem dobrego". Z takimi wnioskami bylibyśmy nadal na etapie rozwiązań sprzed 20 lat.

 

Allegro nie jest idealne - i nigdy nie będzie. Chociażby dlatego, że tyle jest ideałów, ilu użytkowników. Nie sposób dogodzić wszystkim, należy szukać złotych środków. A jest to tym bardziej trudne, gdy każda z decyzji musi współgrać z interesem i strategią biznesową. Niech jednak pocieszeniem dla wszystkich wątpiących będzie fakt, że już od 20 lat - pomimo naprawdę wielu prób pozbawienia nas palmy pierwszeństwa - udaje nam się bez niczyjej pomocy utrzymać prowadzenie w Polsce 🙂 W interesie Was wszystkich, bo przecież nie byłoby naszego sukcesu, gdyby nie Wasz, prawda?

nikl
#14 Krzewiciel#

Te konsultacje jeśli są, to nie spełniają swojego zadania. Bo jakim cudem takie buble jak powstają?

Ostatni przykład. Czy zapytaliście choćby dziesięciu sprzedawców z tych stu tysięcy, czy chcą zmiany z 3 kliknięć na zmianę konta, na 10 kliknięć? I co Wam odpowiedzieli? Tak chcemy żeby nasza praca była bardziej uciążliwa?

Ilu sprzedawców zapytaliście o to czy chcą planować urlop nie tak jak w realnym życiu, tylko 7 dni wcześniej na minimum 3 dni. Co odpowiedzieli? Tak, chcemy żeby do było do bani? Żeby pogrzeb bliskiej osoby trzeba było planować 7 dni wcześniej? Żeby nie można było wziąć urlopu chorobowego, kacowego, czy na piątek długoweekendowy? Czy sprzedawcy wysyłający w 24 godziny chcą straszenia klientów komunikatem "Sprzedawca ma Urlop, przesyłki będą opóźnione" już 7 dni wcześniej?

Czy podoba się Sprzedawcom to, że będąc na środku pustyni w Maroko podczas urlopu, muszą odpowiadać na pytania, bo inaczej  oberwą po ocenach? Konsultowane to było?

Ilu sprzedawców zapytaliście, czy chcą aby system zapominał ile ofert ma wyświetlać na stronie. Kiedyś pamiętał że wszystkie, a teraz nie pamięta. Co odpowiedzieli? Tak chcemy mieć masę podstron zamiast jednej listy? Chcemy ciągle przełączać? Chcemy więcej kliknięć do wykonania zadań?

Powiadomienia mailowe: Czy sprzedawcy marzą o tym aby nie mogli w mailach filtrować wiadomości po nazwie użytkownika, bo Allegro do jednych powiadomień umieszcza login w temacie, a do innych nie? Co powiedzieli? Chcemy mieć bałagan i problem z wyszukiwaniem?

Czy jest choć jeden sprzedawca, który nie chciałby wystawiać jednej aukcji w 10 rozmiarach, tylko 10 aukcji oddzielnych, z którymi ma 10 razy więcej roboty? Ja nie wystawiam rozmiarówki skrzypiec na Allegro, bo po jednym modelu zemdliło mnie. Jeśli mam obsługiwać 200 aukcji zamiast 20 aukcji, to po prostu ich nie chcę. Który Sprzedawca wielorozmiarowy marzy o takim bałaganie i o 10 razy większej pracy niż potrzeba?

Czy to sprzedawcy podpowiedzieli cudowne rozwiązanie wymogu wkładania do paczkomatów wszystkiego, nawet jeśli przedmiot nie ma szans się tam zmieścić? Odpowiedzieli Tak, chcemy mieć obniżone oceny za to, że nasze przedmioty nie mieszczą się w paczkomatach? Świeci mi się "Wymaga poprawy" bo nie wkładam gitar do paczkomatu. Czy to jest normalne i konsultowane?

Czy jakikolwiek sprzedawca marzył o tym żeby wyłączenie wyróżnienia okradało go z opłaconego już czasu? Ktoś powiedział Tak, chcę nastawiać 10 budzików, żeby wyłączać wyróżniania dokładnie w ostatniej sekundzie? Tu próbujecie coś naprawić, ale przy wprowadzaniu tej zasady żadnych konsultacji nie było.

Czy były konsultowane powiadomienia o niedostarczonym mailu? Jakiś sprzedawca chciał, żeby nie było wiadomo jaki to mail, od kogo, kiedy wysłany, jakiej treści?

Czy choć jeden sprzedawca zaprotestował, żeby czas wysyłki był podawany na liście Ofert? Pytaliście o to? A co chwila ślecie maile jaki to ważny parametr. Tylko żeby się dokopać aby sprawdzić trzeba pół dnia poświęcić zamiast kilku sekund. Tak to oprogramowaliście.

Ilu sprzedawców zapytaliście czy Inpost Smart ma rozliczać pierwszą dostarczoną przesyłkę Smart, czy tylko pierwszy wydrukowany świstek papieru? Co odpowiedzieli? Tak chcemy żeby Smart Inpost kradł pieniądze za niewysłane paczki?

Ilu sprzedawców marzy o tym żeby w sprzedaży krajowej można było podawać adresy zagraniczne? Było konsultowane?

Czy pytaliście Sprzedawców, czy podoba się interfejs na komputerze, gdzie 60% ekranu jest pusta?

Zlikwidowaliście możliwość zrobienia nowego cennika dostawy na bazie istniejącego. Było konsultowane? Sprzedawcy powiedzieli, że chcą likwidacji tej funkcji?

To tylko tak na szybko kilka przykładów, bo mógłbym całą książkę napisać. To nie jest problem z cyklu "wszystkim nie dogodzimy". To jest problem nikomu nie dogodzimy. Gdybyście zapytali te 100 tysięcy Sprzedawców, czy marzą o tym, aby górny panel przełączał im się na zakupy, to nie było by ani jednego chętnego. Te konsultacje to wielka lipa.

Chwalenie się sukcesem? Sprzedawcy są tu uwięzieni jak w PRL-owskiej TP SA. Jeśli pojawi się realna konkurencja, to wspaniale będzie się stąd wynieść. Allegro sprzed 20 lat kochało Sprzedawców. Wspaniale wspominam początki. Później było tylko gorzej i gorzej i drożej. Nie naprawiacie ewidentnych błędów, rzucacie nowe kłody pod nogi i nie słuchacie Sprzedawców.

 

pinsplash
#21 Demiurg#

@nikl @msniezek  I to jeśli dobrze pamiętam było moje ostanie spięcie z Maćkiem na starym cafe allegro - zakończone machaniem siekierką. Ta mityczna grupa testerów 😋

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@nikl Chciałam Ci dać wpunkta i nie mogę! Pojawia mi się znaczek zakazu. @msniezek Dlaczego???

pinsplash
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1  Bo Maciek oznaczył pomysł jako ZREALIZOWANY 🤣😂

konto zamknięte
Nie dotyczy

@WREDZIA-W1 pewnie dlatego, że już pozamiatane i nie ma o czym gadać 😏 Pomysł oznaczony jako "zrealizowany" 😁 Koniec dyskusji.

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@konto zamknięte  @pinsplash  Dzięki za informację 🙂

pulkownik66
#19 Nestor#

@konto zamknięte  Czyli- zamknijcie już paszczęki?😂

konto zamknięte
Nie dotyczy

@pulkownik66 delikatnie, ale trafnie podsumowałęś😁

oznacz moderatorów