anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatywne komentarze krzywdzące sprzedających

Kategorie
kupujący
kupujący 1055
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
381
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Negatywne komentarze krzywdzące sprzedających

primed1
#9 Pomysłodawca#

Witam serdecznie,

uważam, że Sprzedający powinni mieć prawo do obrony przed nieuczciwymi kupującymi oraz przez pochopnie, często bezpodstawnie i w sposób krzywdzący wystawianymi komentarzami.

Allegro wprowadziła Ochronę Kupujących - i super. Ale o ochronie Sprzedających już nikt nie pomyślał. A to przecież Sprzedający utrzymują ten portal i takie minimum powinno być nam zapewnione.

Do brzegu...

Proponuję, żeby Allegro wprowadziło zmianę w sposobie wystawiania ocen. Moim zdaniem nie powinno być możliwości wystawienia negatywnego komentarza przed złożeniem reklamacji, czyli rozpoczęciem dyskusji. Sprzedający często nie mają możliwości naprawienia błędu lub sprawdzenia, co się wydarzyło.
Często komentarze pochodzą od nieuczciwych kupujących lub konkurencji.

Np.

1. Dostałam negatywny komentarz za to, że firma kurierska zgubiła paczkę 😞 Oczywiście udało się z Panią dogadać, wysłałam drugą przesyłkę, a Pani zgodziła się unieważnić komentarz pod warunkiem, że zwrócę jej pieniądze za te niedogodności. Skandal. Nie powinno tak być. Kupujący robią z nami co chcą, a my nie mamy możliwości obrony. Allegro nas nie wspiera. 

2. Negatyw od Pana, który nie odebrał przesyłki, ale za obsługę klienta wystawił 1 gwiazdkę.

3. Negatyw od Pani, która uznała, że wydaje jej się, że produkt nie jest oryginalny (dodam, że produkt pochodził prosto od producenta).

4. Negatyw za źle zapakowaną przesyłkę - przy czym Pan nigdy jej nie wyjął z paczkomatu. Po prostu wróciła do nas.

5. Negatyw za olej do silników - którego nie mam w sprzedaży. Kupujący pomylił sprzedawców.

6. Negatyw za produkt niezgodny z opisem - dodam - paczka nigdy nie została odebrana z paczkomatu.

7. Negatyw za źle zabezpieczony produkt - Kupujący obcokrajowiec, nie odpowiada na wiadomości, nie odbiera telefonu. Pod drugim numerem odzywa się staruszek, który mówi, że on nigdy niczego nie kupował przez Internet.

I straszenie ... jak mi oddasz kasę, to usunę komentarz. Serio?

Itd...itp...

Usunięcie wszystkich, oprócz tego ostatniego, udało się wynegocjować, ale ile to było nerwów, czasu...

Gdyby Kupujący najpierw musiał zgłosić problem, a dopiero, gdy problem byłby nierozwiązany - mógłby wystawić komentarz negatywny - ułatwiłoby to życie wszystkim sprzedającym, a i komentarze byłyby uczciwe.

Taki oto mój postulat do Allegro.


Warte przemyślenia 🙂

Ufff

8 Komentarze
nantri_01
#10 Popularyzator#

Dołączę się: 

Klient nie odebrał paczki. Po miesiącu upomniał się o wpłaconą należność za produkt - ZERO ZWROT; ZERO - REKLAMACJA; Ot tak sobie...kasę otrzymał w tym samym dniu i dodał negatyw/ nie polecam  sprzedającemu za przypomnienie przepisów tak Regulaminu jak i K.C. 

Inny klient: o nic nie pytał a po miesiącu wydał WYROK "podejrzewam że podróba" i wklepał dwie gwiazdki z NIE POLECAM. Próba rozmowy zakończyła się monologiem z jego strony - dialog był niemożliwy.

Uwagi ogólne: 1. Nie proszę kupujących o oceny a także o 5 gwiazdek, często sprzedający proszą (też kupuję) - uważam że jest to NIEGODNE i nieuczciwe. Decyzja wyłącznie w gestii kupującego. 

2. Mam w tym roku ponad 3000 wysłanych przesyłek z czego 231 kupujących/ niecałe 7,5%/   oceniło a w tym 2 NEGATYW. 

Punktacja Allegro - z poziomu "SUPER+" zleciało na "DOBRY" - ponad 200 punktów. 

3. Jakość sprzedaży oparta o "OCENY"  kupujących kogo promuje - Normalność i UCZCIWOŚĆ  czy zawiedzionych z różnych powodów( u mnie, drugi negatyw wynika z zupełnego braku wiedzy technicznej u kupującego) ? 

 

Halfrunt
#20 Guru#

Straszny syf zrobili z tego Allegro. Przed zmianą systemu oceniania miałem 2700 pozytywnych komentarzy, teraz niecałe 800 przy większej ilości sprzedaży. Może być, ale dlaczego subiektywne odczucia klientów wyrażone w komentarzu mają tak duży wpływ na ograniczenia w sprzedaży na podstawie jakiejś wymyślonej punktacji. 

mas24-pl
#9 Pomysłodawca#

Zgadzam się, że Allegro jest w takich sytuacjach wybitnie niepomocne. Sam miałem sporo dziwnych negatywów, z czego jeden zasługuje na opisanie.

Klient zakupił u mnie żarówkę, po czym stwierdził, że jej temperatura barwowa "znacznie odbiega od deklarowanej". Nie wiem jak był w stanie stwierdzić coś takiego na oko. Klient nie dość, że przywalił negatywa, to jeszcze próbował na mnie wymóc zmianę w opisie i parametrach oferty. Problem w tym, że opis i wszystkie parametry miałem od producenta. Ten argument zupełnie jednak do niego nie trafiał. Wyglądało mi to wręcz na jakąś nieczystą zagrywkę ze strony konkurencji. Poprosiłem oczywiście o pomoc, ale Allegro w swoim stylu zaprezentowało postawę pt. "dogadajcie się z klientem".

SlaVViK
#7 Wielbiciel#

złota zasada "Klient ma zawsze racje" ale jak to ze sprzedawcami bywa to oni czują się lepsii zawsze poszkodowani chodz to kupujacy wykłądają w ciemno kase  🙂

takie to smutne

ale wnisek jest z tego jeden Klient zadowolony  nawet nie wystawi pozytywa bo jest na tyle zadowolony 😉

Halfrunt
#20 Guru#

Sam nie wystawiam komentarzy, gdy jestem zadowolony z transakcji, więc nie oczekuję tego od klientów, chodzi o system punktacji, który oparty jest głównie na komentarzach, nie dzisiejszy, nie zmienia się z trendami, nie nadąża. 

 

 

Zasada że klient ma zawsze rację już dawno obowiązuje wszystkich na tym portalu, kto tego nie zrozumiał tego już dawno  tu niema. 

nantri_01
#10 Popularyzator#

NIC się nie zmieniło u mnie w systemie odpowiedzi, czasu ich wysyłek,  - stosuję od lat.  Specjalne podziękowania w tym obszarze należą się zespołowi Allegro -  finał dwóch negatywów, wspartyAll_Sprzedawca_20.10.2024.jpg dodatkowo algorytmami tu ustanowionymi - załacznik:

kuba1550
#12 Orędownik#

Tu pomoże jedynie dodanie opcji automatyczny komentarz pozytywny po 30 dniach od jego nie wystawienia. Ponad połowa kupujących nie wystawia w ogóle komentarzy. Sam tak samo robię jak coś kupuję to nie wystawiam opinii bo po co. Każdy sprzedawca traci co miesiąc z połowę komentarzy przez ich nie wystawianie przez kupujących.

nantri_01
#10 Popularyzator#

Cytuję: "Każdy sprzedawca traci co miesiąc z połowę komentarzy przez ich nie wystawianie przez kupujących.". Policzyłem: na 100% dokumentów sprzedaży - 3 (słownie TRZY) opinie kupującego, co stanowi "aż" 3% .

oznacz moderatorów