anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieopłacanie wygranych licytacji i zakupów

Kategorie
kupujący
kupujący 902
inne
inne 178
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
89
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Nieopłacanie wygranych licytacji i zakupów

Niepłacenie za zakupy na Allegro to jest plaga z którą portal nic nie robi za wyjątkiem "możesz iść do sądu z kupującym bo ma prawny obowiązek zapłacić za wylicytowany przedmiot". O ile przy zakupie za kilka tyś miało by to sens to za 50, 100, 200zł nie opłacalne. Mam dwa pomysły jak to rozwiązać: 

1. Za zakup lub wylicytowanie rzeczy, a następnie nie opłacenie jej w ciągu 7-30dni kupujący zostaje obciążony prowizją od sprzedaży przedmiotu (taką samą jak sprzedający w przypadku gdy transakcja przebiega pomyślnie). Wiadomo jest to czasami 2zł a czasami 30zł ale jak się takiemu gagatkowi uzbiera  to egzekwowanie kwoty było by na tej samej zasadzie co u sprzedających. Można by tutaj dodać, że sprzedający decyduje by w taki sposób ukarać kupującego typu przy formularzu zwrotu prowizji zaznaczamy lub nie zaznaczamy pole "obciąż kosztami prowizji kupującego". 

2. Konta są tworzone tylko przy weryfikacji z numerem telefonu (jak to jest np na Steam). Za zakup lub wylicytowanie rzeczy, a następnie nie opłacenie jej w ciągu 7-30dni sprzedający może wystawić Negatywa kupującemu mimo, że transakcja finansowo nie doszła do skutku (obecnie takiej możliwości nie ma) i gdy kupujący uzbiera np 5 lub 10 takich negatywów to jego konto jest blokowane na rok lub 2 lata. Wiem to nie jest korzystne dla allegro bo traci potencjalnego kupującego ale żeby 10 razy coś wylicytować i nie zapłacić za to trzeba robić to celowo. Wpływa to również na zyski z prowizji i sprzedaż którą przez frustracje sprzedającego przeniesie się na inne portale. 


Dajcie znać co myślicie. Ja sprzedaje coś okazyjnie z zalegających mi rzeczy by oczyścić przestrzeń wokół siebie i mam bardzo często nieopłacone przedmioty, a kupujący jeszcze są bezczelni w rozmowach na ten temat. Więc mogę sobie tylko wyobrazić jaka skala problemu jest u firm na Allegro. 

39 Komentarze
waco86
#7 Wielbiciel#

@ko_alka podałem dobry sposob i prosty... abyscie zmniejszyli czas na zaplate... jezeli nie do jednego dnia to maks do 2... 5 dni to stanowczo za dużo... wlasnie jestem po problemie z nieoplaconą jedną aukcją i juz 4 dobe zaczynam czekac na oplate od drugiego kupującego... jak juz mowilem... jak ktos ma zamiar cos kupić to chyba ma przy sobie pieniadze? Prawda? A jak nie to jest allegro pay... maks 2 dni na zaplate byłyby dobrym pomysłem.

kejwior
#2 Obserwator#

Dzień dobry @ko_alka. Koniec roku się zbliża. Czy Allegro ma jakiś pomysł na ukrócenie notorycznego niepłacenia przez kupujących?

Kinga_Cat25
#8 Zapaleniec#

Podpinam się do tematu. Też czekam aż allegro w końcu coś zrobi z notorycznym nieoplacaniem licytacji prze z kupujących. Myślę, że pomysły autora są dobre, pytanie tylko kiedy doczekamy się realizacji lub innych rozwiązań. Też zmagam się z takimi licytującymi i to bardzo często. Nie rozumiem po co ktoś licytuje i nie opłaca. 

az1rael
#21 Demiurg#

@Kinga_Cat25 np bo ma podobny towar i chce go sprzedać i w ten sposób blokuje twoją sprzedaż i wystawienie towaru na kilka dni by jego towar był na allegro jeden z niewielu lub jedyny

stachoomed
#7 Wielbiciel#

Witam, podpinam się pod temat. Cały wątek przeczytałem, dokładnie tydzień temu ktoś podblił na sam koniec licytację o 1 PLN i oczywiście nie zapłacił. Nick mówi o wszystkim: Client:119276541.

Nie zauważyłem jakiejś zmiany, która była obiecana w zeszłym roku przez Panią moderatorkę.

 

Mając to doświadczenie, widzę, że pojawia się tu jeszcze jeden bardzo poważny problem. Według zdobytych przeze mnie informacji, opłaty za promowanie nie są zwracane w żadnym wypadku, poza zakończeniem oferty przed administratora / moderatora Allegro.

Oznacza to ni mniej, ni więcej, że osoba podbijająca licytację z zamiarem nie dokonania zapłaty, okrada mnie za każdym razem na kwotę równą opłacie za promowanie.

Chciałbym prosić moderację o ustosunkowanie się do tego stwierdzenia.

Moncik2019
#7 Wielbiciel#

Jakie 5 dni? Według regulaminu po wylicytowaniu kupujący ma 30 dni na opłatę towaru, czekam już 2 tygodnie, wedle allegro niema żadnego problemu co jest jak dla mnie śmieszne. Rozumiem że po tych 30 dniach kupujący nie zostanie obciążony żadną karą za nje opłacenie aukcji? 

stachoomed
#7 Wielbiciel#

Coś jest na rzeczy. W moim przypadku po 5 dniach od zakończenia licytacji i braku opłaty, aukcja została wznowiona automatycznie a wynik poprzedniej odwołany.

Może zależy to od sposobów dostawy, które były wybrane? Ja udostępniłem tylko paczkomaty i odbiór po uprzedniej zapłacie.

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Moncik2019 30 dni jest na zwykłym Allegro, o ile nie podasz w aukcji innego terminu zapłaty > jest to zgodne z regulaminem > możesz napisać, że czekasz na wpłatę 2, 3, 5 dni > to jest obowiązujące > nie zapłaci w tym terminie to wystawiasz ponownie

Moncik2019
#7 Wielbiciel#

Owszem na zwykłym allegro, ale kto  wymyślił taki termin? Nie masz kasy nie Licytujesz proste, już 5 dni to długo a gdzie tu 30 dni jeszcze. Skoro kupujący ma 30 dni na opłacenie aukcji, to dlaczego allegro z automatu prowizje od sprzedaży pobrało po 7 dniach? 

oznacz moderatorów