anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieopłacanie wygranych licytacji i zakupów

Kategorie
kupujący
kupujący 1068
inne
inne 220
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
402
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
200
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1011
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Nieopłacanie wygranych licytacji i zakupów

przemo19892
#9 Pomysłodawca#

Niepłacenie za zakupy na Allegro to jest plaga z którą portal nic nie robi za wyjątkiem "możesz iść do sądu z kupującym bo ma prawny obowiązek zapłacić za wylicytowany przedmiot". O ile przy zakupie za kilka tyś miało by to sens to za 50, 100, 200zł nie opłacalne. Mam dwa pomysły jak to rozwiązać: 

1. Za zakup lub wylicytowanie rzeczy, a następnie nie opłacenie jej w ciągu 7-30dni kupujący zostaje obciążony prowizją od sprzedaży przedmiotu (taką samą jak sprzedający w przypadku gdy transakcja przebiega pomyślnie). Wiadomo jest to czasami 2zł a czasami 30zł ale jak się takiemu gagatkowi uzbiera  to egzekwowanie kwoty było by na tej samej zasadzie co u sprzedających. Można by tutaj dodać, że sprzedający decyduje by w taki sposób ukarać kupującego typu przy formularzu zwrotu prowizji zaznaczamy lub nie zaznaczamy pole "obciąż kosztami prowizji kupującego". 

2. Konta są tworzone tylko przy weryfikacji z numerem telefonu (jak to jest np na Steam). Za zakup lub wylicytowanie rzeczy, a następnie nie opłacenie jej w ciągu 7-30dni sprzedający może wystawić Negatywa kupującemu mimo, że transakcja finansowo nie doszła do skutku (obecnie takiej możliwości nie ma) i gdy kupujący uzbiera np 5 lub 10 takich negatywów to jego konto jest blokowane na rok lub 2 lata. Wiem to nie jest korzystne dla allegro bo traci potencjalnego kupującego ale żeby 10 razy coś wylicytować i nie zapłacić za to trzeba robić to celowo. Wpływa to również na zyski z prowizji i sprzedaż którą przez frustracje sprzedającego przeniesie się na inne portale. 


Dajcie znać co myślicie. Ja sprzedaje coś okazyjnie z zalegających mi rzeczy by oczyścić przestrzeń wokół siebie i mam bardzo często nieopłacone przedmioty, a kupujący jeszcze są bezczelni w rozmowach na ten temat. Więc mogę sobie tylko wyobrazić jaka skala problemu jest u firm na Allegro. 

44 Komentarze
pececiak_pl
#7 Wielbiciel#

Cześć, właśnie i ja stałem się obdarowany na święta nieopłaconą licytacją. Kupujący bawił się w najlepsze licytując mój towar z dwóch różnych kont, przebijał sam siebie.

Na wiadomości poprzez allegro nie odpisuje, telefonu nie odbiera a samo allegro też nie potrafi jak widać od dłuższego załatać tego nagminnego problemu.

kaem23
#8 Zapaleniec#

Cześć, mierzę się z tym samym. Tworzenie nowych kont by podbić cenę licytacji na Lokalnie, po czym brak płatności, kilkudniowe zawieszenie i wznawianie. Tak w kółko.
Allegro powinno umożliwić łatwe zgłaszanie tych wybryków. Jak już wszyscy pisali jest to nagminne i jako sprzedający od kilku lat widzę totalne przyzwolenie ze strony Allegro na takie zachowanie "kupujących" przez brak jakiejkolwiek reakcji. 

Czy nie wystarczyłoby na przykład zablokować możliwość udziału w aukcji powyżej środków zgromadzonych na koncie Allegro?

pececiak_pl
#7 Wielbiciel#

Tylko nawet jak ktoś będzie miał te środki to wylicytuje, kupi, zapłaci a później zwróci.

kaem23
#8 Zapaleniec#

Myślę, że nawet tymczasowy brak środków na koncie może zniechęcić do takich "zabaw". A sprzedając na Allegro Lokalnie nie mam obowiązku przyjmować zwrotów.

oznacz moderatorów