anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obsługa gwarancji / rękojmi

Kategorie
Kupujący
Kupujący 413
Inne
Inne 81
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
149
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
77
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
100
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
58
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
287
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
180

Obsługa gwarancji / rękojmi

lucasAG
#1 Nowicjusz#

Dzień doby.

Dla nas, kupujących było by bardzo dobrym rozwiązaniem, gdyby serwis allegro udostępniał możliwość zgłoszenia (na podobnej zasadzie jak obecnie zwrotu) reklamacyjnego z pełnym wyborem, czy klient chce skorzystać z gwaracji, lub niezgodności towaru z umową (tzw. rękojmi).
Chciałbym aby działało to na tej samej zasadzie jak zwrot towaru: tzn. wypełniam formularz, generuje mi się kod do nadania paczki a następnie cały proces jest śledzony.

Obecznie bardzo często zdarza się, że pomimo iż chcemy wymienić towar na wolny od Wad, musimy korzystać ze zwrotu towaru, a następnie zamawiać nowy, Gdyż w przeciwnym wypadku tracimy możliwość zwrotnego nadania paczki. Dodatkowo taki system umożliwił by skorzystanie z gwaracji/rękojmi przez cały czas jej obowiązywania a dodatkowo dyscyplinował sprzedawców w wypełnianiu ich obowiązków.

Oczywiści zdaję sobie sprawę z tego że system mógłby objąć tylko przedmioty nowe, oraz używane w zakresie w jakim sprzedawca udzielił na nie gwaracji (rękojmia z mocy prawa nadal obowiązuje).

3 Komentarze
MrMarco
#12 Orędownik#

Bardzo dobry pomysł 🙂 Przy okazji byłoby jasne, czy klient odstępuje od umowy, reklamuje i czego oczekuje, bo o tym klienci bardzo często zapominają dopisać.

W formularzu mogłyby być też do wyboru żądania reklamacyjne i byłoby super 🙂

_Likos_
#17 Koryfeusz#

@lucasAG @MrMarco  a ja mam pewne wątpliwości.

Ppowstający z urzędu koszt przesyłki który ktos by musiąl pokryć.

Przy uznanej reklamacji pokrywa go sprzedawca ( chociaż i tutaj sa wątpliwości dlatgeo że przy drobnych przedmiotach koszt przesyłki jest wyższy od wartosci reklamowanego produktu w takiej sytuacji po prostu często dosyła sie kupujacemy produkt bez wad nie żądając odesłania wadliwego - a decyzja w tej kwestii jest po stronie sprzedającego). Wcale nie musi on prosic o odesłanie przedmiotu. MOże uznac reklamacje i dosłać przedmiot wolny od wad.

Natomiast przy nieuznanej reklamacji sparawa jest jeszcze bardziej skomplikowana gdyz tutaj prawo w ogóle nie mówi kto ma te koszty pokrywać i zdaje sie że nawet UOKiK już stosowal rożne zalecenia w tej sprawie.

Wiec generownie z urzedu etykiety która potem nie widomo kto miałby opłacić jak dla mnie zbyt duże ryzyko.

 

MrMarco
#12 Orędownik#

Faktycznie @_Likos_  trzeźwo tu spojrzał na sprawę. Mnie zaślepił "entuzjazm" z powodu rozpatrywanej właśnie reklamacji.

oznacz moderatorów