anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena kupującego

Kategorie
kupujący
kupujący 1058
inne
inne 218
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
386
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Ocena kupującego

LUXURE_Bizuteria
#8 Zapaleniec#

Może wrócić do oceniania kupujących. Jakby nie było to byłby jakiś bat  na nich. A tak czasami ręce opadają. Niech inni widza kto kupuje. Jak sprzedający ma negatywy to kupujący nie kupi. Jakby kupujący miał  dużo negatywów to anulowanie zamówienia zwrot gotówki i niech się buja.  Byłoby wiadomo z kim ma się do czynienia.

60 Komentarze
Ziolko39
#21 Demiurg#

@Monika__L Nie przesadzaj > przy takich haraczach jakie ściągają ze sprzedających > to nawet 10 000 zablokowanych kupujących niewiele by zmieniło > a jak blokują sprzedawców. to tracą dużo więcej > jak im uniemożliwiają sprzedaż to też tracą prowizję i inne opłaty.

ares_
#14 Krzewiciel#

@Ziolko39 

Nie zgodzę się z Tobą. Jak 10000 kupujących nie zrobi zakupów to jest duża strata w sprzedaży. Jak zablokują sprzedawców to kupujący zrobi zakupy u kogoś innego. To kupujący zostawia tutaj pieniądze a nie sprzedawcy.

Czyli w sytuacji jak kupujący dostał by negatywne komentarze od kilku sprzedawców to według Was powinien mieć zablokowaną sprzedaż na całym Allegro? Nawet jeżeli takie blokowanie zakupów było by zgodne z przepisami prawa to Allegro nigdy sobie nie pozwoli na takie traktowanie klientów.

Ziolko39
#21 Demiurg#

@ares_ Niestety, ale sam nie sprzedajesz to nie wiesz jak czasami zachowują się kupujący > a szkoda

ares_
#14 Krzewiciel#

@Ziolko39 

Od 4 lat zajmuje się sprzedażą na Allegro i problematyczni kupujący (w mojej branży) to margines. Nawet w przypadku reklamacji, problemów z przesyłkami lub naszych pomyłek bardzo rzadko trafi się osoba z którą nie można się dogadać. Czytając to forum mam wrażenie, że większość sprzedawców traktuje każdego klienta jak potencjalnego oszusta a takie podejście tylko generuje dodatkowe problemy.

bett1pl
#2 Obserwator#

@ares_  tutaj nie chodzi o traktowanie każdego klienta jak potencjalnego oszusta, tylko o sposób, w jaki klienci coraz częściej odzywają się do sprzedawców, o ich wulgarny i niczym nie uzasadniony język oraz pogróżki. Na zasadzie, że w internecie wszystko można. Otóż nie, bo szacunek też się należy.

ares_
#14 Krzewiciel#

@bett1pl nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Jak chcesz żeby te negatywne komentarze dla kupujących działały w praktyce? Jaki masz na to pomysł?

Praca z klientem niestety tak wygląda, trafia się na różnych ludzi i trzeba sobie jakoś z nimi radzić. Według mnie takie komentarze będą tylko sposobem na wyżywanie się dla sprzedawców tak samo jak są sposobem na wyżycie się dla kupujących.

FishingKing
#9 Pomysłodawca#

A może by tak umożliwić subiektywną opinię także kupujących. 

Sprzedający także mógłby ocenić bezproblemowość transakcji, kontaktu, kulturalność. Ocena byłaby bardzo przydatna przy zwrotach, gdzie można byłoby opisać, że kupujący np. super zabezpieczył zwracane produkty do transportu.

Oceny kupujących motywowałyby do życzliwego podejścia także od strony konsumenta. Warto byłoby wprowadzić korzyści z bycia SUPER KUPUJĄCYM: zbierane punkty, opinie, ilość zakupów, mały procent zwrotów mogłyby się przekładać na kupony, rabaty, monety w danym lub wszystkich sklepach. Sprzedający sami mogliby ustalać rabaty dla odpowiednio ocenianych klientów. Rozważyć można przy okazji wprowadzenie tytułu STAŁEGO KLIENTA również danego sklepu lub całego Allegro. Kupujący mogliby otrzymywać takie tytuły i przypinać do swojego konta.

 

Życzliwi, mili i bezproblemowi kupujący to skarb. Sam jako sprzedawca chciałbym doceniać takich klientów i mieć możliwość „utrzymania ich przy swoich ofertach” proponując dodatkowe korzyści. Niestety są klienci, którzy swojej „cenności w oczach sprzedającego” oraz swoich „przywilejów” nadużywają i z którymi po rozmowach mogą pojawiać się łzy w oczach z bezsilności lub nudności z usłyszanych słów. W szczególności, że w wielu przypadkach osobami, które zajmują się obsługą klienta są kobiety.

Myślę, że rozwiązanie pomogłoby wprowadzić wyważenie relacji i odpowiedzialności obydwu stron transakcyjnych.

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

Jestem za! Ale dodatkowy rabat to już przesada. Wszyscy będą go rządać, to sie dopiero zacznie.

FishingKing
#9 Pomysłodawca#

@CHECINIAKI Dodatkowy rabat byłby opcjonalny. Ty jako sprzedający udostępniałbyś go tam gdzie chcesz, podobnie jak np. w rabatach ilościowych.

DobraWelna-eu
#10 Popularyzator#

Bardzo szkoda, że Allegro zrezygnowało z możliwości oceniania Kupujacych przez Sprzedawcę. Kupujący nie traktują Allegro poważnie - nie odbierają paczek, nie kończą licytacji, zwracają uszkodzone przez siebie towary. Kiedyś było to nie do pomyślenia. Można było również ograniczyć możliwość zakupu dla Kupujących posiadających złe oceny. Obie strony transakcji musiały traktować się z szacunkiem. 

oznacz moderatorów