anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena sprzedajacego, a ocena przedmiotu

Kategorie
kupujący
kupujący 1102
inne
inne 211
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
80
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
97
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
259
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
136
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1240
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
595

Ocena sprzedajacego, a ocena przedmiotu

BumaShop
#8 Zapaleniec

Proponuję, aby Allegro bardziej informowało klienta kiedy ocenia on produkt, a kiedy wystawia ocenę sprzedającemu. Tak, żeby było to wyraźnie zaznaczone. Bo obecnie zdarza się, że część klientów myśli, że ocenia przedmiot, a ocenę tak naprawdę wpisuje sprzedającemu. Większość negatywów które otrzymałem jak się później okazało tak naprawde miały być oceną przedmiotu, ale z jakichś powodów klient nie wiedział, że ocenia mnie, a nie przedmiot który zakupił. I na szczęście wiekszość tych negatywów udało się usunąć po rozmowie z klientem, ale zdarzyły się dwa, czy trzy przypadki, gdzie klient albo nie odbiera telefonu i nie odpisuje na wiadomości, albo nie ma ochoty w ogóle rozmawiać i słuchać moich wyjaśnień.
A kto na tym cierpi? Sprzedawca, bo Allegro stoi zawsze po stronie klienta. 

13 Komentarze
br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@BumaShop   Sam przyznajesz że masz już wiele niepochlebnych opinii z powodu złej jakości wyrobów które sprzedajesz. Widzisz więc  że jakość sprzedawanych przedmiotów w dużej mierze zależy od ciebie, czyli od sprzedawcy.

Chciałbyś chodzić w chwale jako świetny sprzedawca szmelcu który skądś wykopałeś.  Zastanów się nad tym, a potem stawiaj bezsensowne propozycje.

BumaShop
#8 Zapaleniec

Prosiłbym jednak o sensowne odpowiedzi od ludzi, którzy ze sprzedażą mają coś wspólnego , ewentualnie pracowników Allegro, a nie od sfrustrowanych, przemądrzałych krytyków.
Każdy kto coś sprzedaje przez dłuższy czas spotyka się z negatywnymi komentarzami, niema innej możliwości. W większości przypadków taki negatyw uda się cofnąć, dogadać z klientem ale czasami nie da się. Dodatkowo jedni oceniają ten sam przedmiot na 5 gwiazdek a inni na jedną.  Zawsze znajdzie się ktoś komu dany przedmiot nie odpowiada. I dodatkowo przez pomyłkę może ocenić sprzedającego.. 
U mnie większość z negatywów(a było ich może z 5 przez rok czasu) to były takie sytuacje, więc myślę, że mój pomysł jest jak najbardziej sensowny.

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@BumaShop słuchaj , ocena produktu to również zgodność z opisem , nie sadzą , że w ofertach piszesz ,że produkt jest kiepski , nie funkcjonalny czy szybko się psuje .

BumaShop
#8 Zapaleniec

Tak. Ale ja mówię o sytuacjach gdzie klient nie chciał mi wystawić negatywa. Tylko chciał ocenić negatywnie produkt. I po rozmowie ze mną klient był zaskoczony że dał mi negatywa bo myślał że napisał recenzję produktu. A na karcie produktu nie było oceny. Czyli coś tu nie działa do końca prawidłowo.

ko_alka
Była Moderatorka Allegro Gadane
Była Moderatorka Allegro Gadane
Status zmieniony na: Wymaga uzupełnienia

@BumaShop Cześć. 🙂 Dzięki, że podzieliłeś się z nami swoją opinią. Gdzie sugerujesz zwiększenie nacisku na informowanie/rozróżnienie w ocenie produktu a sprzedającego? 

Obecnie jest to dość jasno rozróżnione i nie widzę tutaj pola do nieporozumień, dlatego zależy mi na Twojej opinii. 

ko_alka_0-1701265927829.png

 

W formularzu oceny również jest informacja, co aktualnie się ocenia: 

Zrzut ekranu 2023-11-29 o 14.52.50.png

Dodatkowo system ocen jest inny (gwiazdki w przypadku produktu, kciuki w przypadku oceny sprzedającego) 

ko_alka_1-1701266093237.png

 

Sagitarius_1972
#9 Pomysłodawca

Może dla allegro jest to jasne i proste - ale nie dla każdego klienta, gdyż jednak i u mnie były takie sytuacje, gdzie podczas rozmowy telefonicznej i pytania, dlaczego został wystawiony negatyw, klient twierdził, że sprzedawca i wysyłka perfekt, ale towar nie spełnił jego oczekiwań 😎

Jeżeli takie sytuacje mają miejsce jest to znak, że może jednak można coś poprawić, lub zrobić inaczej ??

ko_alka
Była Moderatorka Allegro Gadane
Była Moderatorka Allegro Gadane

@Sagitarius_1972 Również bardzo dziękuję za Twój głos i będę wdzięczna za doprecyzowanie, co moglibyśmy zrobić lepiej w przypadku rozróżnienia ocen. 🙂 

BumaShop
#8 Zapaleniec

Dziękuję za zainteresowanie. Rzeczywiście jest to dość dobrze opisane na Allegro jak tak teraz na to sobie patrzę. Jednak być może dla niektórych jest to nadal zbyt trudne do roróżnienia. Może na pewne nieporozumimenia nie mamy wpływu. 
Jedyne co można, by moim zdaniem jeszcze dodać to komunikat dla klienta informujący go, że wystawia opinie sprzedawcy i że jeśli chce ocenić produkt to jest od tego osobna karta.  I na odwrót informacja że ocenia produkt i jeśli chce ocenić sprzedawcę to w tym i tym miejscu może to zrobić. Taki komunikat po wejściu na stronę gdzie wpisuje się komentarz. Chyba tylko tyle jeszcze można zrobić.

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta

Uważam też, że opinie o produkcie powinny się wyświetlać 1 rok. Mam sytuację, że rok temu był sprzedawca fig wysuszonych, przeterminowanych, ze zdartą metką. Kupujący wystawił złą opinię temu produktowi. Pomimo, że ten sprzedający odszedł z Allegro, opinia i "syf" po nim pozostał, a Allegro wymusza ode mnie podpięcie się pod ten produkt ze złą opinią.

Informacja: Zakup od: Client 1233... jest tu mało istotna. Nikt na to nie zwraca uwagi.

 

X4Race_com
#7 Wielbiciel

Potwierdzam, Często klienci oceniają w ocenie sprzedającego produkt. 

Dodatkowo chciałbym zgłosić aby próba wystawienia negatywnego komentarza lub jeszcze lepiej przy próbie wystawienia oceny < 3 gwiazdek zaczynała się najpierw od automatycznego wszczęcia dyskusji. Jestem producentem i często się zdarza, że klienci czegoś nie wiedzą lub z czymś sobie nie radzą, nie przeczytają instrukcji  i zamiast spytać, czy poprosić o pomoc wystawiają negatywne lub mało pochlebne opinie, które potem trzeba odkręcać. Dyskusja trwająca nawet 48h byłaby buforem w rozwiązywaniu takich spraw. Jeśli sprzedający nie ustosunkowałby się w ciągu 48h opinia byłaby dodawana z automatu. 

oznacz moderatorów