anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odszkodowania za błędy allegro

Kategorie
kupujący
kupujący 866
inne
inne 170
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
17
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Odszkodowania za błędy allegro

RED
#21 Demiurg#

Serwis allegro chojną ręką za pieniądze Sprzedawców rozdaje pieniądze Kupującym robiąc wypłaty z pok

ale zapomniał o jednym o własnych błędach

Moja propozycja

wypłaty odszkodowań dla Kupujących przy błędach np: typu prezentacji czasu wysyłki czy też bzdur wypisywanych w katalogu produktów,

czy też w dyskusjach

które mają wpływ na zadowolenie kupujących

pierwszy przykład się kwalifikujący

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/kupuj%C4%85cy-reklamuje-towar-poniewa%C5%B...

 

Przypominam, że za:

- prawdziwość danych w katalogu produktów (liczby szt zdjęć i itp) odpowiada allegro

- wyliczenia przewidywanego czasu dostawy

- nieznajomość przepisów prawa i błędne nie na temat odpowiedzi w dyskusjach

ODPOWIADA ALLEGRO

19 Komentarze
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@RED dziękuję za tę propozycję, ale jak dobrze wiesz Program Ochrony Kupujących należy do nas i to my decydujemy komu i na jakiej podstawie wypłacamy rekompensaty. To na własną odpowiedzialność pokrywamy  środki na działalność tego programu, a bardzo często nie wyciągamy żadnych konsekwencji z tytułu wypłat wobec Sprzedających. W przypadku awarii spowodowanych problemami technicznymi po naszej stronie,  kwestie rekomensat na jakie mogą liczyć Sprzedający, są jasno określone w załączniku numer 3 regulaminu Allegro.

maxr01
#17 Koryfeusz#

"...Program Ochrony Kupujących należy do nas i to my decydujemy komu i na jakiej podstawie wypłacamy rekompensaty. To na własną odpowiedzialność pokrywamy środki na działalność tego programu..." - oczywiście, na własną odpowiedzialność zwracajcie kupującym kasę. Tylko czytałem tu już o takich przypadkach, że kupujący dostał kasę z POK, a nie odesłał towaru sprzedającemu. Czyli miał towar i dostał za niego kasę z POK. No, ale to tylko wpisy na AG - sam tego nigdy nie doświadczyłem.

Tylko przytoczę:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/zwrot-i-wysy%C5%82ka-towaru-po-up%C5%82ywi... - i wpis Client:103021242

MescotCompany
#12 Orędownik#

To na własną odpowiedzialność pokrywamy  środki na działalność tego programu, a bardzo często nie wyciągamy żadnych konsekwencji z tytułu wypłat wobec Sprzedających

 

No chyba nie do końca. Raz miałem sytuację, że na podstawie śmiesznych wyjaśnień oddaliście kupującemu pieniądze, a później zablokowaliście mi konto, bo nie opłaciłem waszego zwrotu.

Halfrunt
#18 Luminarz#

Uważam, że najbardziej aktywni sprzedawcy z Allegro Gadane powinny być do tego programu dołączani, celem ustalenia zasadności każdej wypłaty z POK.

Sprzedawcy nie dajcie sobie wmówić, że Program Ochrony Kupujących należy do Allegro, bo Allegro ma pieniądze od Was - Sprzedawców i nie macie nad ich dysponowaniem, żadnej kontroli, a w sytuacji kiedy za każdą wypłatę klyentowi obciążają rachunek Sprzedawcy - tak nie powinno być ! 

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Zapominasz w swojej wypowiedzi o kilku faktach

- za wypłaty z pok domagacie się zwrotu/wpłat od sprzedawców są one doliczne do rachunku

- wy także popełniacie błędy przykłady katalog produktów i wypowiedzi w transakcjach czy tez w prezentowaniu przewidywanego czasu wysyłki

Tekst o wyciąganiu konsekwencji - obraża mnie jako Sprzedawcę

Wypłacacie środki niezależnie od winy sprzedawcy

 

Mój pomysł dotyczył rozszerzenia wypłat rekompensat o błędy serwisu np: sugerowanie, że kupujący otrzyma więcej towaru niż w rzeczywistości czy też że otrzyma towar w innym terminie niż to deklarował sprzedawca

(czas wysyłki natychmiast i w ciągu 24h to dla was często to samo)

lub za sugerowanie kupującemu innych praw niż ma w rzeczywistości

RED
#21 Demiurg#
denydenis01
#8 Zapaleniec#

Jak działa system rekompensat najlepiej obrazuje działanie oficjalnego sklepu Allegro , jeden z komentarzy:

 

"Mój zakup w oficjalnym sklepie Allegro to doskonały przykład, jak nie traktować klienta . Zamówiony produkt dotarł bez wymienionego dwukrotnie w opisie akcesorium. Poprosiłem o jego dosłanie, w sumie norma. Odpowiedz: był błąd w opisie, ale i tak Pan kupił w świetnej cenie. W kolejnych trzech mailach dostałem propozycję zwrotu odpowiednio 20, 50 i 75 zł oraz poproszono mnie o zamknięcie dyskusji. Przez 3 tygodnie Allegro nie zwróciło pieniędzy i odmówiło wypłaty POK. Tak to działa w praktyce."

Client:65300220
#10 Popularyzator#

Sprzedający ciągle zgłaszają do Was tysiące błędów w katalogu zamiast wykonywać swoją pracę (tj. wystawianie aukcji, kontakt z klientem, wysyłanie paczek, etc etc). Skoro są pracownicy Allegro którzy powinni pilnować katalogu i tego nie robią zwalając to na sprzedających to wypadałoby tę pracę wynagradzać np. w formie miesiąca bez pobierania prowizji od sprzedaży.

Podobne wynagrodzenie proponuję za wprowadzanie w błąd klientów przez tytuły produktów z katalogu inne niż faktycznie sprzedawane- reklamacja z tego tytułu= miesiąc bez pobierania prowizji.

LEW433
#21 Demiurg#

Ciesz się ze dają Ci możliwość bo za chwile zniknie twoja oferta albo jeszcze gorzej, zablokują wystawianie.😓

Client:65300220
#10 Popularyzator#

Kto na tym straci najbardziej? Wystarczy przeglądnąć ogólnodostępne wyniki finansowe spółki, strata prawie 40% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku.

oznacz moderatorów