anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prośba o ocenę

Kategorie
kupujący
kupujący 1035
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
347
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Prośba o ocenę

Awo7959
#12 Orędownik#

Jak wiecie jestem typowym konsumentem, kupiłem ostatnio trochę stali kutej i walcowanej. Termin dostawy ca 19-26 10 i ok. Ale towaru nie widzę, z oferentem nie koresponduję i spokojnie sobie trwam w oczekiwaniu. Ale od dwóch dni mam już prośby o ocenę transakcji. "Co ja prorok jaki cy co?" Czy ten system nie może działać logiczniej. Poza tym jeszcze jeden mankament tych "ocen" klienci nie do końca mają świadomość wagi i skutków lekkiego ich traktowania. Może by tak prośba o ocenę poprzedzana była /uzupełniana sensownym czytelnym acz lapidarnym info o wadze i skutkach niefrasobliwości zaznaczania gwiazdek i wypisywania obelg w komentarzach?

29 Komentarze
JALES7
#7 Wielbiciel#

Wiele produktów ma gwarancje lub rękojmię, niestety po wystawieniu pierwszego komentarza (zarówno produktu jak i sprzedawcy), nie ma możliwości wstawienia ponownej oceny. Oceny i np. zdjęć produktu, oraz obsługi gwarancyjnej.

Możliwość ponownych wypowiedzi, to argument przy wielu produktach, gdzie ciężko stwierdzić np. ich trwałość,

ale również ujawnić jakość obsługi posprzedażnej. (W moim przypadku sprzedawca ignoruje przepisy i zalecenia Rzecznika Konsumenta, a z powodów pragmatycznych - czas i dodatkowe koszty, nie opłaca się rozstrzygać sporu sądownie).

Takie informacje, moim zdaniem, mogą zmniejszyć nadużycia i zwiększyć pewność przyszłych klientów do zawierania transakcji. 

By uniknąć nadużyć ze strony klientów, można by warunkować wystawienie oceny reklamacyjnej autoryzacją np. zanim będzie publicznie  dostępna, sprzedawca będzie miał 7 dni na ustosunkowanie się. Bo koniec końców strony powinny mieć równe szanse - nie tylko klient może pozwać sprzedawcę ale i sprzedawca klienta w przypadku oczerniania.

Z poważaniem

Adam Leszczyński 

kostas11
#21 Demiurg#

@JALES7 sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, rozumiem że chcesz dołączyć do allegro i wymuszać uznanie reklamacji 😄 

Sprzedawca jest profesjonalistą w sprzedaży swoich produktów ma wsparcie dystrybutorów i producentów i jest w stanie zrobić ekspertyzę i w razie co odrzucić reklamację a Ty możesz się z tym nie zgodzić i udać do sądu jak wygrasz dostaniesz zwrot kosztów sądowych 🙂

I tak już sprzedawcy na allegro maja dużo rzeczy wymuszanych i często nie zgodnych z prawem 😞 a czym to się kończy wszystkie koszty wrzucają w cenę końcową produktu, jak dalej pójdzie to towary na allegro będą o 30 % droższe niż w sklepach internetowych 😞  W styczniu kolejna podwyżka produktów bo sprzedawcy będą dokładać do smarta 😞 

Jak allegro będzie wywierać taką presję na sprzedawcach to niedługo nie będziecie mieli co kupować 😉

JALES7
#7 Wielbiciel#

Jak rozumiem racja klienta jest mniejsza niż racja sprzedawcy. Pytanie czy to sprzedawcy dają zarobić Allegro, czy klienci? Cena tu nie ma nic do rzeczy. Jeśli pójdę do sądu i wygram, to inni klienci nie mają możliwości się o tym dowiedzieć. Ilu klientów pójdzie do sądu? Ilu zrazi się do zakupów online? Czy nasze prawo jest skuteczne? Czy sądy działają sprawnie? W imię czego konsumenci nie mieliby się informować o swoich doświadczeniach? I dla jasności domagam się tylko symetryczności. Wiem, że "czarne owce" są w każdej grupie.

Z poważaniem

Adam Leszczyński

Pitro86
#7 Wielbiciel#

Witam. 
chciałbym zasugerować dodatkową opinie przedmiotu. Czyli osoba kupująca pisze swoją opinie na początku zakupu co i jak z przesyłka ale brakuje dodatkowej opini już w trakcie użytkowania. Ja naprzykrzać kupiłem sporo rzeczy na które chciałbym wystawić kolejną opinię po paru tygodniach lub tez miesiącach użytkowania... nie zawsze można wystawić poprawną opinie w czasie który wyznaczyliście... 

kolejna opinia, bądź tez dodanie opini (update) do istniejącej byłby super... 

MariuszBarabas
#9 Pomysłodawca#

Witam. Taka opinia nie mogłaby być na koncie sprzedawcy tylko w ocenie produktu u producenta z tego faktu, gdyż sprzedawca w większości przypadków nie jest producentem tylko pośrednikiem, poza paroma wyjątkami, gdzie produkt jest robiony indywidualnie pod zamówienie klienta.

Pitro86
#7 Wielbiciel#

Nie do końca rozumiem.

kupuje od kogoś dany produkt i na początku podoba mi się i wszystko jest ok i wystawie pozytywną opinie ale po paru tyg miesiącach wyszły ukryte wady i chciałbym się nimi podzielić... 

mną kontach **piiip** itp. Jest taka możliwość... nie chce wystawiać opini o sprzedawcy tylko o przedmiocie. 

wiec nie rozumiem Mariuszu co ma to ze sprzedający nie jest jedo producentem, wiec nie możemy takiej opini zrobić? 🤔

MariuszBarabas
#9 Pomysłodawca#

Można jeżeli sprzedawca jest producentem. Jeżeli jest wada ukryta to przysługuje prawo do rękojmi. Ale podejrzewam, że sprzedawca też o takiej wadzie nie będzie wiedział, więc ocena produktu u niego na sklepie byłaby powiedzmy ocena sprzedającego. Produkt można ocenić w internecie na stronach producenta.

Pitro86
#7 Wielbiciel#

Są dwie opinie o sprzedawcy i o przedmiocie wiec nie rozumiem powodów dla których nie można by uaktualniać opinii o produkcie.

Jak dla mnie opinia o produkcie to nie to samo co o sprzedawcy. 


To w takim razie nie wiem po co jest opcja opini jeżeli nie jest wiarygodna 🤔

opinie o produkcie powinny być uaktualniane aby osoby które rozważają zakup takiego produktu wiedziały czy są dobre czy nie... 

szukanie opinii w innych miejscach jest strata czasu. Ja chciałbym znaleść rzetelne opinie w miejscu gdzie dokonuje zakupu...

 

 

MariuszBarabas
#9 Pomysłodawca#

No właśnie dlatego można ocenić produkt w internecie u producenta aby każdy widział nie u sprzedawcy na allegro.

mdrogeria
#21 Demiurg#

Pitro86 nie  musisz oceniać produktu razem z oceną sprzedawcy , możesz to zrobić później .

oznacz moderatorów