anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przesyłka za pobraniem - Wieczny problem z kupującymi

Kategorie
Inne
Inne 26
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
159
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
3
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
6
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
14
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
19
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
21

Przesyłka za pobraniem - Wieczny problem z kupującymi

Witam wszystkich serdecznie,

Pewnie każdy z was boryka się z problemem nieodbierania przesyłek za pobraniem i ponosi za to dodatkowe koszty, które odzyskać od kupujących to nie lada wyzwanie.
Jak wiadomo Allegro (metody dostaw Allegro DPD i Poczta) za przesyłkę zabiera od nas w momencie nieodebrania oraz później w kolejnym miesiącu rozliczeniowym za "zwrot do nadawcy".

Problem jest na tyle duży, że wciągu tygodnia kupujący naciągneli mnie na całkiem fajną sumkę...
Oczywiście najgorsze w tym momencie jest bezradność, ponieważ zdarzyło się, że do zamówienia podano numer należący do kogoś innego (lub w celu uniknięcia zapłaty podawano się za kogoś innego, co w sumie podpada pod jakiś paragraf na pewno).

Moim zdaniem najlepiej jest w tym momencie, aby podczas nieodebrania paczki, Allegro nie ścigało Sprzedawcy (bo przecież nam zależy, żeby paczka dotarła), a właśnie ścigać Kupującego i pobierać z jego konta na Allegro pieniążki za te przesyłki.

Oraz uniemożliwić tym samym kupującym niezarejestrowanym płatność za pobraniem, co też rozwiązałoby problem dodatkowych kosztów ponoszonych przez Sprzedawców.

________
PZDR

16 Komentarze
#19 Nestor#

Jakoś na wiosnę z przyczyn , które szczegółowo opisałeś zrezygnowalem z oferowania przesyłek za pobraniem i co jestem =====HAPPY !!!😀----------- spadek obrotów prawie żadny , a jaka spokojność . Allegro nic z tym nie zrobi , oferujesz tą formę przesylki , musisz się liczyć z ryzykiem .

#9 Pomysłodawca#

Oferuje ją bo często też kupuję za pobraniem i jest to wygoda...
Jednak nie powinienem przez to ponosić odpowiedzialności, bo właśnie chce, aby mój przedmiot został dostarczony.

Ostatnio zdarzyła się klientka co zamówiła i w poniedziałek i we wtorek, ten sam przedmiot za pobraniem i żadnego z nich nie odebrała... O dziwo odebrała telefon i tłumaczyła się, że przypadkiem poklikała i kase odda, lecz do tej pory wpłaty nie ma, a z każdym kolejnym telefonem uzyskuje informacje, że już już wpłaca....

To jest tylko pomysł, ale myślę, że Allegro się ustosunkuje do tego ze względu na większe możliwości w działaniu odzyskującym te kwoty.

#19 Nestor#

FutuStal-pl Twoja wola i Twoja odpowiedzialność 😁  , nie licz na to ,że allegro cokolwiek zrobi w tym kierunku .

#9 Pomysłodawca#

😂tylko tyle można zrobić w całej tej sytuacji

#19 Nestor#

FutuStal-pl po co płakać , rozważ to co napisałem . Jak podejmowalem decyzję wydawało mi się ,że będzie to koniec świata i bardzo szybko powrócę do pobrań . Jak na razie żadna siła nie skłoni mnie do tego , ale życie toczy się dalej i może kiedyś zmienię decyzję .

#9 Pomysłodawca#

@FutuStal-pl Dokładnie. Zrezygnuj z wysyłki za pobraniem. Ludzie nie zdają sobie sprawy ile to kłopotu i straty dla Sprzedającego gdy paczki nie odbiorą (albo mają to w głębokim poważaniu).

#19 Nestor#

musashi2007 dałbym Ci wpunkcika , ale tutaj nie można . Widzę , że i Tobie pobraniówki dobrze zalazły za skórę .

#12 Orędownik#

@mdrogeria @musashi2007 Każdemu pobrania zalazły za skórę kto udostępniał taką opcję !

Ja zrezygnowałem z "pobrań" w swoim cenniku jak allegro wprowadziło prowizję od kosztów wysyłki.

Też myślałem że zmniejszą się obroty ale jest ODWROTNIE a głowa o wiele spokojniejsza bez tych cholernych pobrań 🙂

 

#9 Pomysłodawca#

@mdrogeria @PawHaft Będąc szczerym to nigdy nie udostępniałem wysyłki za pobraniem. Wyobraziłem sobie ewentualne problemy z tym związane i w głowie pojawił się wielki neonowy napis "NIGDY W ŻYCIU".
Konsument skoro nie zapłacił za towar to zapomni, że w ogóle zamówił, rozmyśli się w międzyczasie, zapomni przygotować gotówkę, na karcie nagle okaże się, że nie ma wystarczających środków, itd.
Jeżeli zapłacił za towar to będzie miał już trochę inne podejście. 
Poza tym Konsument ma naprawdę dużo praw w przypadku zakupu przez internet (choćby zwrot towaru bez podania przyczyny), a Przedsiębiorca jakoś tak zawsze pod górkę...

#16 Inspirator#

Popieram i sam też do tego tak podchodzę żadnych pobraniówek to tylko kłopot .