90% dyskusji jak nie 99% dotyczy spraw kompletnie błahych lub po prostu reklamacji - która powinna być złożona do sprzedawcy normlaną drogą.
Dlaczego nie utworzycie czegoś takiego jak "Zgłoś reklamację" - kupujący ją zgłasza i trwa to sobie np. 14 dni - zgodnie z prawem sprzedający też ma określone terminy na rozwianie reklamacji - a w Dyskusji kupujący może już po 14 dniach ją oznaczyć jako nierozwiązaną.
I w tym zgłoszeniu powinny być opcje
- chce zgłosić reklamację towaru
- otrzymałem niekompletne zamówienie
- otrzymałem wadliwy produkt
- i co tam chcecie związane z normlaną reklamacją a nie chęcią oszukania kupującego.
Ważne reklamacje (co chyba oczywiste) nie wliczają się do żadnych statystyk.
Dopiero jak reklamacja nie zostanie zamknięta kupujący mógł by otrzymać informację, że może założyć "Spór" (czytaj Dyskusję). I tu faktycznie może dyskutować jeśli czuje się oszukany czy czegoś nie otrzymał w związku z reklamacją.
Teraz 99 na 100 dyskusji to reklamacje. Do tego wliczające się do warunków SS - tarci się czas, nerwy i ... bo dla "Janusza" dyskusja to Chat. Przecież wtedy realne spory (Dyskusje) to byłby margines - którym można by się na spokojnie zająć.
Jedynym tematem możliwej dyskusji (która wlicza się do statystyk) po zakupie powinno być np:
- nie otrzymałem towaru po wpłacie
- nie otrzymałem towaru po reklamacji (czyli po etapie opisanym powyżej)
- i co tam chcecie związane z "oszustwem"