anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacje i Dyskusja (spór) jako oddzielne zgłoszenia

Kategorie
kupujący
kupujący 1061
inne
inne 220
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
394
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Reklamacje i Dyskusja (spór) jako oddzielne zgłoszenia

energo-dom_pl
#11 Animator#

90% dyskusji jak nie 99% dotyczy spraw kompletnie błahych lub po prostu reklamacji - która powinna być złożona do sprzedawcy normlaną drogą.

 

Dlaczego nie utworzycie czegoś takiego jak "Zgłoś reklamację" - kupujący ją zgłasza i trwa to sobie np. 14 dni - zgodnie z prawem sprzedający też ma określone terminy na rozwianie reklamacji - a w Dyskusji kupujący może już po 14 dniach ją oznaczyć jako nierozwiązaną. 

 

I w tym zgłoszeniu powinny być opcje

  • chce zgłosić reklamację towaru
  • otrzymałem niekompletne zamówienie
  • otrzymałem wadliwy produkt
  • i co tam chcecie związane z normlaną reklamacją  a nie chęcią oszukania kupującego. 

Ważne reklamacje (co chyba oczywiste) nie wliczają się do żadnych statystyk. 

 

 

Dopiero jak reklamacja nie zostanie zamknięta kupujący mógł by otrzymać informację, że może założyć "Spór" (czytaj Dyskusję). I tu faktycznie może dyskutować jeśli czuje się oszukany czy czegoś nie otrzymał w związku z reklamacją. 

 

Teraz 99 na 100 dyskusji to reklamacje. Do tego wliczające się do warunków SS - tarci się czas, nerwy i ... bo dla "Janusza" dyskusja to Chat.  Przecież wtedy realne spory (Dyskusje) to byłby margines - którym można by się na spokojnie  zająć. 

 

Jedynym tematem możliwej dyskusji (która wlicza się do statystyk) po zakupie powinno być np:

  • nie otrzymałem towaru po wpłacie
  • nie otrzymałem towaru po reklamacji (czyli po etapie opisanym powyżej) 
  • i co tam chcecie związane z "oszustwem" 

 

13 Komentarze
_Likos_
#21 Demiurg#

@energo-dom_pl  to nie do konca tak jak myslisz. Rzeczywiście nasz branże sie różnia lecz to wcale nie znaczy że dyskusji jest mniej lub łatwiej je rozwiązać.

Kilka przykładów: najczęstszy: klientowi nie powschodziły nasiona (choc bardzo często to akurat klient popełnia bład), nasiona powschodziły ale "znikły" (najczęsciej wymarzły), Nasiona na taśmie z nawozem reklamacja: nasiona spleśniale (mimo że wyglądają dokładnie tak jak powinny) , KLient spalił rośliny nawozem (zły nawóz), zacinające sie zraszacze, nie działające preparaty. We wszystkie te reklamacje muszą być zaangażowani producenci gdyż nasza odpowiedz nie jest dla klienta wiarygodna ( no przeciez ten wredny sprzedawca na pewno złośliwienie nie uznaje reklamacji.

Tak ze podsumowując : mimo że branże inne mysle że ani dyskusji ani problemów nie mam tak dużo mniej chociaz z pewnoascią są to odrobine inne problemy

Niemniej nadal mi forma reklamacji jako dyskusja jakoś nie przeszkadza. Przynajmniej nie biegam po nastu panelach - zwroty-dyskusje-reklamacje

energo-dom_pl
#11 Animator#

@_Likos_ Masz po prostu na tyle małą ilość dyskusji, która pozwala ci używać tego panelu jako narzędzia reklamacji. Po ilości komentarzy widzę, że na pewno nie masz ich tyle co osoba z 15-20 tysiącami. Przy takim poziomie osobny panel - gdzie RMA ma swój numer jest w 100000% potrzebny a nie szukanie czegoś po loginie i spinanie się czy nie mija 14 dni. Dodam, że w panelu dyskusji nawet nie ma opcji szukania po loginie 🙂  Przy dużych obrotach, pracownikach, kosztach firmy... utrata SS jest kosztowna. 

 

 

Mając nawet swój panel RMA klienci mają to w nosie. Zakładają dyskusje wysyłają bez kartki bez niczego. Nasiona czy kabelek USB (jak u mnie) można dosłać szybko bo to tanie produkty. Ale nie wyślę komuś na słowo np. odkurzacza za 1000 zł bo założył dyskusję i zbliża się14 dni 🙂 🙂 

 

 

Niech moc będzie z Tobą 🙂 i z NAMI 🙂 

 

 

 

 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@energo-dom_pl bardzo dziękuję za tę propozycję i pozostałe głosy w tej dyskusji. Konsultowaliśmy tę propozycję, ale w najbliższym czasie nie planujemy zmian w tym temacie. Dyskusje powstały po to, aby w jednym miejscu Kupujący mógł zgłosić problem z zamówieniem, zamieścić w niej wszystkie niezbędne dokumenty, potwierdzenia oraz zdjęcia, Jako serwis nie możemy potwierdzić, że 90%, a już tym bardziej 99% dotyczy spraw błahych czy reklamacji. Dyskusja jest z formą kontaktu ze Sprzedającym, aby Kupujący mógł wyjaśnić problem z zamówieniem i nie możemy traktować reklamacji jako zwiastuna dyskusji, bo nie wszystkie dyskusje ich dotyczą. 

oznacz moderatorów