anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Skrócenie czasu na ocenę sprzedającego do 30 dni

Kategorie
kupujący
kupujący 1049
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
370
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Skrócenie czasu na ocenę sprzedającego do 30 dni

LICYTACJA_PL
#8 Zapaleniec#

Szanowni Państwo,

ocena sprzedającego powinna wynosić max 30 dni a nie 90 dni.

Cały proces sprowadza się do pewnego problemu nad jakim ubolewam. Otóż w ostatnim czasie spotykam się ze wzmożoną próbą wyłudzenia środków za przedmiot. Zwroty są dokonywane nie w terminie 14 dni a w terminie 2 miesięcy. Ja takie zwroty przyjmuje bez problemu. Ale większość tych zwrotów jest na początku zastrzeżona próbą szantażu. Podam przykład "Witam, kupiłem u Państwa mop ponad 2 miesiące temu, ale teraz zauważyłem, że jest pęknięty. Proszę o zwrot pieniędzy inaczej dodam negatywny komentarz". Niestety, po otrzymaniu produktu widać, że był on używany i uszkodzony. Ale pominę już ten fakt. Podobnych przypadków jest od roku 2021 całkiem sporo. Doskonale rozumiem, jeżeli ktoś otrzyma uszkodzony przedmiot ale z reguły taka osoba od razu to komunikuje. Niestety, w ostatnich kilku miesiącach przez ten problem próby takich zachowań znacznie się wzmożyły. Problem jest taki, że Allegro wymaga od sprzedającego rzetelności a nie daje żadnych szans dla sprzedawcy. Skoro czas na zwrot ustawowo wynosi 14 dni (tak, wiem że to minimum), to w takim razie na ocenę sprzedającego też powinno być tyle - ale niech będzie 30 dni. Czas na ocenę produktu jak najbardziej 90 dni wystarczy (Chociaż sporo osób i tak nie odróżnia "Oceń produkt" a "Oceń sprzedającego" - niestety). 

W taki sposób przecież jak najbardziej można kupować co 2 miesiące sprzęt, zużywać go, następnie zgłaszać zwrot i szantażować negatywem. Bo przecież można błyskawicznie stracić SMART 🙂 Wystarczy kilka takich osób i nawet konta mające kilka tysięcy pozytywnych opinii w ciągu jednego roku będzie miało ogromny problem.

Dodatkowo w przypadku przyjęcia takiego zwrotu, nie można uzyskać od Allegro już zwrotu prowizji, co jest nieuczciwe. Skoro wymagana jest kompetencja i ultra zaangażowanie od sprzedającego to samo Allegro też powinno coś od siebie zaoferować w tej gestii. 

Uczciwym rozwiązaniem jest czas na ocenę sprzedającego do 30 dni od momentu zakupu. Wtedy sam proces reklamacji jest prostszy i nie rodzi tylu problemów jak zgubiony paragon, brak zwrotu prowizji, dodatkowy podatek VAT jaki trzeba zapłacić - bo kupujący paragon zgubił i nie można takowego zwrotu uwzględnić bo urząd skarbowy tego nie ratyfikuje. Naturalnie, można przecież zwrotu nie przyjąć ale wtedy jest się szantażowanym negatywnym komentarzem, który z tego co się spotkałem potrafią być mocno odrealnione. A zwrotu środków dokonuję zanim otrzymam przesyłkę z przedmiotem. Dlatego zastrzegam sobie prawo do wrzucania mnie do jednego worka z "oszustami allegro". 

Po prostu jest to uczciwsze rozwiązanie zarówno dla sprzedającego jak i kupującego. 

 

Dziękuję za poświęcony czas i wyrozumiałość.

21 Komentarze
Baudi
#8 Zapaleniec#

Ja jako kupujący chce mieć możliwość oceny przedmiotu i po paru miesiącach. Taka elektronika potrafi działać parę tygodni aby potem przestać działać. Są przedmioty które można ocenić po paru dniach i takie na które potrzeba dużo czasu.

 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@LICYTACJA_PL dziękuję za Twoją propozycję. W tej chwili badamy i analizujemy co możemy zrobić, aby pogodzić w tej kwestii obie perspektywy, Sprzedającego i Kupującego. Jeśli tylko zdecydujemy się na zmiany w czasie na wystawienie oceny, będziemy Was o tym informować. 

landtoys
#9 Pomysłodawca#

Ja bym czasu nie zmieniał a wręcz zostawił na 2 lata = czas rękojmi 

Tu jest potrzeba nawiązania relacji - kontaktu przed wystawieniem oceny aby klient poznał czy sprzedawca jest elastyczny i natychmiast zajmie się problemem klienta, nie ma ideałów na świecie więc warto udostępnić mechanizm pozwalający na wyjście z niemiłej sytuacji. Wystawienie pochopnej oceny nie jest wyjściem z sytuacji.

Jeśli sprzedawca kręci, odmawia itp to nawet nie powinno być oceny tylko natychmiastowa blokada

Po co ta zabawa w komentarze:

Odmawiasz współpracy i naprawy błędu zgodnie z przepisami prawa to WISISZ

Naprawiasz błąd = ocena idzie z automatu na plus

br.
#21 Demiurg#

@LICYTACJA_PL  Ja też uważam że 14 dni (roboczych) jest  zupełnie wystarczającym  czasem do wystawienia komentarza. Z małym wyjątkiem :  w przypadku  powstania  problemów skutkujących nierozwiązaną dyskusją kupujący miałby prawo do skorygowania  wystawionego komentarza, w dotychczasowym terminie 90 dni.

Bo komentarz dotyczy nie tylko samej sprzedaży ale powinna w to wchodzić tzw. obsługa posprzedażowa.

bolo745
#9 Pomysłodawca#

Popieram opcję aby czasu nie zmieniać a wręcz ustawić na 2 lata = czas rękojmi.

Taki przypadek miałem: kupiłem wiatrak który wysiadł, sprzedawca się zwinął, nie odpisuje na meile, wiatrak do kosza.

vonNogay
#17 Koryfeusz#

@bolo745 jak sprzedawca się zwinął to i gdzieś miałby negatywa.

FreshNew
#9 Pomysłodawca#

Osobiście jestem przeciwny tej propozycji. Możnaby skrócić ten czas do 60 dni, ale 30 dni to trochę za mało. Zwrot może trwać 28 dni (14 dni dla obu stron).

blacka75
#8 Zapaleniec#

Uważam, że niewystawienie oceny po dostawie (max2-3 dni) powinno skutkować niemożliwością złożenia zamówienia. Wyrobiłoby to nawyk-konieczność wystawiania komentarzy i ocen...

LedMaster
#7 Wielbiciel#

Witam jak najbardziej się z tym zgadzam próba wyłudzenia tak zwanej przez naciągaczy rekompensaty jest już nagminna wiąże się z tym to że sprzedający w obawie o wystawienie negatywnego komentarza lub złej opinii o produkcie jeśli posiada w dużej ilości sprzedawany dany produkt nie mając wyjścia jest wręcz zmuszony biorąc pod uwagę dalsze konsekwencje aby za każdym razem godzić się na stawiane warunki przez klienta naciągacza  Wiele razy zgłaszałem to aby wróciła możliwość wystawiania również komentarzy osobom kupującym myślę że może w niewielkim stopniu ale  na pewno przyczyniło by się to do do zmniejszenia wyłudzeń przez klientów na sprzedawcach  

Jest to dla mnie również nie do pojęcia dlaczego zwroty prowizji sa tylko do 45 dni po zakupie uważam że jesli jest zwrot produktu powinien być również zwrot prowizji 

autocom_sklep
#8 Zapaleniec#

Wystarczyłoby usunąć WPŁYW komentarzy/ocen na ogólną ocenę, jakość sprzedaży, udział w SMART itp...
Komentarze/oceny powinny być w formie read-only tylko dla wiadomości kupującego.

oznacz moderatorów