anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

System ochrony sprzedających

Kategorie
kupujący
kupujący 1109
inne
inne 213
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
86
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
111
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
266
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
137
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1247
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
598

System ochrony sprzedających

Sprzedawcy nie mają ŻADNYCH MOŻLIWOŚCI I METOD OBRONY na allegro. Przed nieuczciwymi kupującymi!! Odebraliście sprzedawcom WSZYSTKIE MOŻLIWE sposoby obrony, zostawiliście ich kompletnie  Z NICZYM.

Była możliwośc wystawienia kupującemu oceny/komentarza - odebraliście, teraz jest niesprawiedliwa ocena tylko w jedną stronę co skutkuje że złośliwie każdy robi co chce.

Była możliwość dodania blokady dla kupującego CZARNA LISTA by taki nieuczciwy gośc nie mógł więcej zaszkodzić - odebraliście, wprowadziliście jakieś dziadostwo że gdy kupujący już wiele szkód wyrządzi i zniszczy sklep to wtedy można go dodać. Żal.

Sprzedawca nie może założyć dyskusji klientowi,zgłosić,ocenić wszystko może tylko strona kupująca a sprzedawca to co, nie człowiek z prawami?

Z czym zostawiliście sprzedawców? Pytam, jaką choćby jedną możliwość daliście byśmy też mogli bronić się przed takimi nieuczciwościami? Wszystko co było, odebraliście. Zostawiliście sprzedawców całkiem bez ochrony najmniejszej, za to kupującym walicie same zasłony, allegro protect, mozliwosc oceny sprzedawcy, mozliwosc zalozenia dyskusji, wszelkie proby i zgloszenia natychmiast reakcja i dowalanie sprzedawcom nawet jak wina kupującego.

Zostawiliscie sprzedawcow kompletnie bez zadnej mozliwosci ochrony. Przywróccie te mozliwosci, dajcie sprzedawcom jakąkolwiek pomoc i mozliwosc ochrony!!!!Sprzedawcy też mają prawo się bronić i obowiązkiem jest zapewnić im także ochronę a nie tylko jednej stronie!!!

7 Komentarze
Sa_nova
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane
Status zmieniony na: Wymaga uzupełnienia

Cześć, @petinek_pl! Dziękuję za Twój głos w sprawie rozwoju systemu ochrony sprzedających. Rozumiem że ten temat jest dla Ciebie ważny, dlatego poproszę Cię jeszcze o rozwinięcie Twoich propozycji żebym mogła przekazać je dalej. 

 

W jakich sytuacjach sprzedający powinien według Ciebie móc wystawić ocenę kupującemu oraz w jakim celu? Do czego miałby służyć system komentarzy wystawianych kupującym? 

 

W kwestii zakładki Moi nieaktywni kupujący - wciąż możesz dodać do listy kupujących, musisz mieć jednak aktualną, uzasadnioną i wielokrotnie powtarzającą się przyczynę. Jeśli nie masz uzasadnionej przyczyny – odmowa sprzedaży może być niezgodna z prawem (art.135 kodeksu wykroczeń). Doprecyzuj proszę, w jaki sposób moglibyśmy rozwinąć tą opcję, aby była dla Ciebie ochroną ale równocześnie, aby była zgodna z prawem. 

 

Doprecyzuj proszę, w jakich sytuacjach opcja rozpoczęcia dyskusji jako sprzedawca, byłaby dla Ciebie przydatna? W jakim celu sprzedający mógłby rozpoczynać dyskusję z klientem? 

 

Na czym dokładnie miałaby polegać pomoc dla sprzedawców? Jakie są Twoje propozycje, które byłyby pomocne w Twojej pracy? Jakie dostępne opcje dla sprzedawców, dawałyby Tobie poczucie bezpieczeństwa dla transakcji? 

Omeble
#9 Pomysłodawca

1. By sprzedawca miał możliwość przywołania pomocy allegro do dyskusji. - Czasem starzy ludzie w dyskusji nie potrafią tego znaleźć i nacisnąć, czasem naciągacze próbują prowadzić zbędnie dyskusję, czasami nękanie lub niezamykanie dyskusji tylko by się wyżyć na pracownikach.  wtedy musimy pisać listy do allegro o pomoc, co jest stratą czasu w porównaniu do posiadania przycisku "Poproś allegro o pomoc"

2. By sprzedawca Mógł wnosić klientów do czarnej listy bez zgody allegro, wielokrotne straty na rzecz jednego klienta i zbieranie całej dokumentacji tylko by go wykluczyć z kupujących jest niekorzystne, strat przecież nikt nie zwróci.

Optymalizujmy procesy, zmniejszajmy koszty dla obu stron.

Ziolko39
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Sa_nova  >  odmowa sprzedaży może być niezgodna z prawem (art.135 kodeksu wykroczeń).  > nie musicie się o to martwić > to ja odpowiadam za tą odmowę sprzedaży, a nie Allegro > kupujący jak chce to niech mnie zakłada sprawę o "odmowę sprzedaży" > to ja się będę martwił ew. konsekwencjami > a i tak skończy się to tylko straszeniem mnie, a nie Was > Wy nie macie wpływu na podejmowane przez sprzedających decyzje o odmowie > a tak to zmuszacie sprzedających do ponoszenia strat z tytułu "wielokrotnie powtarzającej się przyczyny"

petinek_pl
#13 Ambasador

Odpowiedzi:

W jakich sytuacjach sprzedający powinien według Ciebie móc wystawić ocenę kupującemu oraz w jakim celu? Do czego miałby służyć system komentarzy wystawianych kupującym? 

W każdej transakcji tak jak ma możliwośc sprzedającemu kupujący. Bo klienci bardzo nadużywają tego przywileju, jest MASA kupujących złośliwych i nieuczciwych, DOSKONALE wiecie ile wniosków od sprzedawców dostajecie że klient jest nieuczciwy i wystawia oceny niezasłużone,niezgodne z prawdą a wy ich nie chcecie usuwać. Taka opcja sprawi że klienci będą bardziej liczyć się z konsekwencjami nieuczciwego wystawiania ocen. Ponadto skoro wszyscy mogą wiedzieć że sprzedawca jest zły/nieuczciwy itd przestroga by nie robić u niego zakupów to niech działa to także odnośnie klientów na których trzeba uważać.

 

W kwestii zakładki Moi nieaktywni kupujący - wciąż możesz dodać do listy kupujących, musisz mieć jednak aktualną, uzasadnioną i wielokrotnie powtarzającą się przyczynę. Jeśli nie masz uzasadnionej przyczyny – odmowa sprzedaży może być niezgodna z prawem (art.135 kodeksu wykroczeń). Doprecyzuj proszę, w jaki sposób moglibyśmy rozwinąć tą opcję, aby była dla Ciebie ochroną ale równocześnie, aby była zgodna z prawem. 

Zgodnie z prawem sprzedawca ma prawo odmówić sprzedaży klientowi który działa na jego szkodę. Tyle. To że to ma być wielokrotne i powtarzające się to już wasz wymysł,który jest nienormalny. Jak można dać możliwość blokady kupującemu dopiero gdy 3 razy Cię oszuka,3 razy Cię okradnie albo 3 razy zagrozi? W którym prawie tak jest? Czy ktoś widzi ten absurd? Czyli zanim sprzedawca się obroni musi pozwolić u was klientowi ponad 3 razy zrobić mu krzywdę...serio? Sprzedawca ma prawo odmówić sprzedaży jeśli ma uzasadniony powód NIE 3 POWODY, udostępnijcie opcję blokady bez warunków.

 

Doprecyzuj proszę, w jakich sytuacjach opcja rozpoczęcia dyskusji jako sprzedawca, byłaby dla Ciebie przydatna? W jakim celu sprzedający mógłby rozpoczynać dyskusję z klientem? 

W każdej co klient. Skoro klient ma możliwość rozpoczęcia dyskusji to sprzedawca także powinien. Sprzedawcy mają również mnóstwo problemów z kupującymi,z którymi często nie da się skontaktować,nie odpowiadają,nie odpisują,nie czytają. Taką dyskusję by musieli przeczytać,w innym przypadku allegro włącza się do pomocy tak jak działa to w drugą stronę. Wtedy klienci zaczęliby reagować a tak to lekceważą wszystko bo mogą. Jeśli sprzedawca coś chce od klienta ma tylko możliwość napisania na prywatnym czacie allegro gdzie 50% wiadomosci w ogole z tego co słysze klienci nie widzą albo nie czytają,albo czytają ale mają gdzieś.

 

Na czym dokładnie miałaby polegać pomoc dla sprzedawców? Jakie są Twoje propozycje, które byłyby pomocne w Twojej pracy? Jakie dostępne opcje dla sprzedawców, dawałyby Tobie poczucie bezpieczeństwa dla transakcji? 

Przede wszystkim poza powyższym zmiana SYSTEMU OCEN! Który jest bardzo niesprawiedliwy! Obecnie kupujący może wedle własnego "odczucia" jak to piszecie wystawić każdemu negatywa, jest masa nadużyć,oszustw i nieuczciwości a dla sprzedawcy każdy taki pojedynczy negatyw to koszty. Mały sklep wystarczy ze otrzyma kilka i koniec sprzedaży. Obecnie nie pomagacie w usunięciu żadnego komentarza,setki jak nie tysiące sprzedawców prosiło was o pomoc przedstawiając dowody na nieuczciwość a wy kwitujecie to "nie ingerujemy w odczucia klienta,klient ma prawo czuć co chce", wymyśliliście sobie tylko kilka absurdalnych powodów kiedy usuwacie ocenę które wiadomo że prawie nikt nie spełnia jak choć trochę mysli, zacznijcie zachowywać się ludzko, jeśli sprzedawca zgłąsza wam niezasłużoną ocenę i jeszcze podaje logiczne wyjaśnienie a nawet dowody to po prostu uznajcie je i usuwajcie oceny!! Dodatkowo zawęźcie możliwośc wystawiania takich ocen, tak jak sprzedawca ma podawać powody by zablokowac klienta to wy też przedstawcie kilka konkretnych powodow gdzie klient musi uzasadnic wystawienie takiej oceny a najlepiej z zaznaczeniem iz zna konsekwencje składania fałszywych treści na temat sprzedawcy. Jesli ktos mowi prawde to i tak wystawi a oszustów to ograniczy jak będą znali konsekwencje i jak będą wogole jakies konsekwencje!!!  Wprowadzcie jakiekolwiek ograniczenia co do wystawiania ocen sprzedawcom, zrozumcie ze dla nas to naprawdę ogromne koszty i problemy i masa nieuczciwego traktowania,mnie samej od początku posiadana konta tutaj u was ANI RAZU nie chcieliscie pomoc i usunac negatywa choc byly niezasluzone, a klient wprost w dyskusji mnie obrażał i mowil wprost ze będzie dokuczał a dla was to nie był dowód..dodatkowo w dyskusji też nie pomagacie sprzedawcy, klient obraża,grozi a wy tylko prosicie o kulturę wypowiedz i tyle..zero konsekwencji czy blokady,to tez nie powinno mieć miejsca zasłaniacie się prawem a sami pozwalacie na takie praktyki u was i patrzycie na działanie na szkodę sprzedawcy i nie kiwniecie palcem.

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@petinek_pl art 135kw nie dotyczy sprzedaży internetowej a sprzedaży bezpośredniej z półki sklepowej i jest reliktem PRL obecnie masz może 1% szans że ci policja da mandat i na pewno nie przez brak sprzedaży w necie 

Client:86788135
#9 Pomysłodawca

Jestem najczęściej klientem. Ale czasem sprzedawcą i wystawiam jak teraz zbędne rzeczy. Jest co jakiś czas kolejny klient-oszust który licytuje dla zabawy. I NIE, NIE MA ŻADNEJ OCHRONY w tym względzie przed oszustami. Licytacja na 7 dni, 7 dni w plecy. "klient" nie płaci

Klient każdy powinien mieć oceny za:

A płatność w terminie

B kulturę osobistą 

wystarczy skala ocen 1-5. 

 

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Sa_nova  wiec po kolei:

1) "W jakich sytuacjach sprzedający powinien według Ciebie móc wystawić ocenę kupującemu oraz w jakim celu? Do czego miałby służyć system komentarzy wystawianych kupującym? "

Ano na przykład w przypadku zupełnie nieuzasadnionego negatywa , albo reklamacji w celu wyłudzenia ( próby zwrotu po terminie albo obniżęnia ceny)  . Tak jak w przypadku ostrzeżenia kupujących przed nieuczciwym sprzedawćą warto by było mieć możliwośc ostrzeżanie sprzedawców przed kupującymi nadużywającymi swoich praw lub wręcz nieuczciwymi

2)" W kwestii zakładki Moi nieaktywni kupujący - wciąż możesz dodać do listy kupujących, musisz mieć jednak aktualną, uzasadnioną i wielokrotnie powtarzającą się przyczynę"- czyli ktoś musi mnie oszukać, lub naciągnąć na koszty przynajmniej trzykrotnie abym mógł mu odmówić sprzedaży ???? I to tylko na pół roku bo potem system odblokowuje takiego kupującego a sprzedajacy znów musi trzykrotnie dać sie oszukać. Uważacie że to sprawiedliwe????. Ciekawe czy decydenci allegro także nie zgłaszają pierwszej lub drugiej kradziezy lecz czekają aż ta sama osoba wyrządzi im szkode po raz trzeci. A po pół roku wszystko wspaniałomyślnie wybaczają i pozwalają sobie szkodzić ponownie.

3) "odmowa sprzedaży może być niezgodna z prawem" - ale to chyba nie allegro powinno to oceniać? Sprzedaż alkoholu takze MOŻE być niezgodna z prawem a mimo wszystko allegro alko oferuje

4) "Doprecyzuj proszę, w jakich sytuacjach opcja rozpoczęcia dyskusji jako sprzedawca, byłaby dla Ciebie przydatna? W jakim celu sprzedający mógłby rozpoczynać dyskusję z klientem?"   - np w celu zapytanie czy ma zamiar opłacić zakup? Czy ma zamiar odebrać przesyłke? Albo co zrobić z opłaconą paczką która wóciła nieodebrana? Dla sprzedającego to są problemy pisanie przez centrum wiadomości czesto pozostaje bez odpowiedzi. Jeśłi kupujący ( podobnie jak sprzedawcy) byłby zobligowany do udzielenia odpowiedzi w dyskusji w określonym czasie wiele powstałych problemów można by było rozwiązać sprawniej. Poza tym może warto by było aby sprzedawca takż mógł oznaczyć że problem nie został rozwiązany i wystąpić o odszkodowanie do AP ? ( tak wiem że pisze o rzeczach nierealnych ale skoro prosiłaś 😉 )

5) "Na czym dokładnie miałaby polegać pomoc dla sprzedawców? Jakie są Twoje propozycje, które byłyby pomocne w Twojej pracy? Jakie dostępne opcje dla sprzedawców, dawałyby Tobie poczucie bezpieczeństwa dla transakcji? " - wystarczyłoby aby allegro było po prostu najzwyczajniej obiektywne. Zaówno w dyskusjach jak ( czemu tylko kupujący może wezwać support allegro ??? ) jak i w przyznawaniu AP . Nawet bez obciązania sprzedającego zaówno nierozwiązana dyskusja jak i wypąłata z AP wpływają na statystyki i pozycjonowanie ofert .

Natomiast pierwszy komunikat w dyskusji po 14 jak brzmi ???? Czy sprzedajacy rozwiązał Twój problem. Jeśli nie - oznacz dyskusje jako nierowiazaną i wystąp do AP ( co oczywiście wiemy jak wpływa na statystyki )  Wiec teraz przypadku każdej bezzasadnej i odrzuconej reklamacji kupujący oznacza że sprzedający nie rozwiązał problemu ( bo to logiczne) . Czyli sprzedawca ma taki wybór : albo uzna roszczenia ( nieważne czy są zasadne) albo jest w taki czy inny sposób karany przez allegro. Uważasz że to uczciwe ???????

Naprawde uważacie że na allegro kupujący i sprzedający są równymi stronami transakcji????? 

 

 

 

 

oznacz moderatorów