anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

Kategorie
kupujący
kupujący 1119
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
112
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
115
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
267
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
136
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1249
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
601

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

auto-dekoracje
#10 Popularyzator

Statystyki związane z czasem wysyłki podnoszą ciśnienie chyba wszystkim sprzedającym.

Osobiście deklaruję wysyłkę w ciągu 24h. Wywiązuję się z tego w 100%, natomiast statystyka wygląda inaczej (np. w tym momencie 86%).

Proszę, żeby Allegro tworząc statystykę (która ma wpływ na status Super Sprzedawcy), oceniało w tym obszarze NAS, a nie firmy kurierskie. Wysyłka w ciągu 24h od zakupu oznacza dla mnie, że w czasie krótszym niż 24h zamówienie zostało przygotowane, spakowane i wrzucone do paczkomatu lub przekazane w ręce kuriera. Zatem wysyłka w terminie powinna obejmować tylko czas do momentu, kiedy paczka została nadana przeze mnie. Dalej nie mam już na to wpływu, więc nie powinnam być za to oceniana. Jeśli kurier odbiera paczki z mojego paczkomatu codziennie po godz. 18:00, a wczoraj nie odebrał paczki nadanej o 16:00, to oznacza, że powinnam czyhać cały dzień pod paczkomatem i zrobić mu awanturę?

Jeśli chodzi natomiast o ogólny czas dostawy, proponuję stworzyć nową statystykę - np. widoczną dla klientów w sekcji "dostawa" - i tam niech się biją przewoźnicy. To uczciwe, aby każda firma osobiście pracowała na swój wizerunek (my na swój, a firmy kurierskie na swój). Kupujący nie znają każdej firmy kurierskiej. Jeśli obok czasu dostawy pojawi się informacja o tym, że przewoźnik "x" dostarcza 90% paczek w terminie, a przewoźnik "y" 60%, będzie to cenna informacja dla osób, którym zależy na czasie, gdyż - podkreślam - sprzedający nie ma całkowitego wypływu na czas doręczenia. Dla firm kurierskich czas dostawy powinien liczyć się od momentu, kiedy kończy się nasza odpowiedzialność za dalsze losy przesyłki.

Nie są to informacje podlegające żadnym ocenom - wszystko widzi system śledzenia przesyłek.

43 Komentarze
AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Ale przecież to Allegro tak oznacza. Włączysz automatyczne oznaczanie paczek na firmowym to od razu po wygenerowaniu etykiety jest wysłana. Na prywatnym zaznaczam sobie takie jako do wysłania i w sumie na tym zostaje, chyba że coś nie tak. A na firmowym Allegro oznacza jako wysłane. 

Co nie zmienia faktu, że te oznaczenia w statystykach się nie liczą i może być oznaczone jako jako wysłana, może być w paczkomacie itp. A jak kurier nie zabierze w porę to i tak punkty w jakości lecą.

BOKE_pl
#8 Zapaleniec

Temat przewija się na forum od lat: paczka nadana przez sprzedającego w paczkomacie lub punkcie, interpretowana przez przewoźnika jest jako "nadana" (w tym Allegro One Box), ale w zamówieniach i do oceny jakości sprzedaży już tylko "oczekuje na nadanie", aż do momentu podjęcia przez kuriera. 

Kurier oczywiście nie zawsze zjawi się danego dnia i dla przesyłek z deklarowaną wysyłką 1 dnia, pojawia się problem z odbieranymi punktami dla sprzedającego - za nieterminową wysyłkę. Oczywiście zauważając takie nieodebrane przesyłki, jako sprzedawca, ściągamy raport, zgłaszamy przez Allegro Kontakt i w większości przypadków, zgłoszenie zostaje przekierowane do odpowiedniego działu i przesyłka zostaje wykluczona z oceny jakości sprzedaży.

To strata czasu zarówno dla sprzedającego, dla pracowników wsparcia Allegro, którzy muszą się tym zajmować (przynajmniej z dwóch działów).

POMYSŁ: Ustalenie w API by godziną nadania była godzina nadania w punkcie lub paczkomacie. Ewentualnie z godzinami granicznymi, by uniknąć problemu nadawania przesyłek w paczkomacie o 23:59...

brasselrecords
#8 Zapaleniec

System liczenia czasu wysyłki od momentu zabrania paczki przez kuriera a nie od momentu nadania jej w paczko punkcie czy paczkomacie to jest jeden z większych absurdów jaki występuje na allegro. Przez tą sytuacje sprzedawcy są cały czas na kursie kolizyjnym z kurierami, ponieważ kurierzy mają różne godziny pracy i np. jeżeli jednego dnia kurier UPS robi objazd o godz. 10 rano, ktoś złoży zamówienie o 11 a następnego dnia kurier robi objazd o godz 13:00 to jakim cudem mamy zmieścić się w tych 24h na nadanie?? Czy na prawdę nie możliwe jest liczenie momentu nadania wysyłki od chwili nadania jej w paczko punkcie czy paczkomacie? Aktualnie allegro uzależnia jakość sprzedaży użytkowników od pracy kuriera, na którą nie mamy wpływu. Nie chce też zrzucać winy na kurierów, problem leży po stronie systemu allegro.

Pengano
#14 Krzewiciel

Właściwie to zgłaszam błąd, a nie sugestię. Chodzi o to że paczka włożona do paczkomatu Inpost w dniu zamówienia przed godziną graniczną z definicji jest paczką nadaną terminowo. Po włożeniu do paczkomatu Sprzedawca nie ma już do niej dostępu, ani żadnego wpływu na dalsze losy. Jakiekolwiek opóźnienia wynikają już dalej tylko i wyłącznie z winy kuriera. Nie ma innej możliwości.

 

Obecne działanie systemu jest wadliwe, ponieważ mimo terminowego nadania to Sprzedawca jest karany za nieterminowość w takim przypadku, zamiast kuriera. Wymaga to działań, reklamacji, straty czasu, a i tak efekt jest marny, bo co najwyżej można paczkę usunąć ze statystyk, zamiast uznać ją za nadaną terminowo.

 

Proszę więc aby takie sytuacje były automatycznie wyłapywane i właściwie oceniane. Proszę nie tłumaczyć, że nadanie to jak kurier opróżnia paczkomat, bo to jest abstrakcja. Można tak sobie uważać do innych celów. Natomiast oceniając jakość pracy Sprzedawcy trzeba uznać że włożył on paczkę do paczkomatu przed godziną graniczną i na tym rola Sprzedawcy kończy się. To powinno być ocenione pozytywnie jako terminowe nadanie.

 

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Pengano

Było już wielokrotnie. Dla Allegro nie ma znaczenia czy nadasz przed czy po godzinie granicznej, liczy się kiedy kurier odbierze przesyłkę.

Natomiast dla firmy kurierskiej godzina graniczna służy wyłącznie do obliczania terminu doręczenia, przy przesyłkach z gwarantowanym terminem doręczenia (a w przypadku usług Allegro Paczkomaty Inpost, nie ma terminu gwarantowanego, więc godzina graniczna nie ma większego znaczenia). 

Dla przewoźnika moment nadania to moment zamknięcie skrytki, termin odbioru nie ma dla nich znaczenia, liczy się od zamknięcia skrzynki do umieszczenia w automacie docelowym lub do doręczenia. 

A wg Allegro to sprzedawca odpowiada za to, że przesyłka nie została odebrana z automatu czy punktu w danym dniu. 

nikl
#14 Krzewiciel

No nie, jednak Allegro uznaje godziny graniczne. Mają takie pojęcie, że za włożenie do paczkomatu przed godziną graniczną odpowiada Sprzedawca, a za brak wyjęcia takiej paczki do końca dnia odpowiada kurier. Cytuję: "do godziny granicznej możesz nadać paczkę w automacie Paczkomat® InPost, tak aby przesyłka wyruszyła w dalszą drogę jeszcze tego samego dnia roboczego."

Allegro respektuje te zasady i teraz uwaga o co mi chodzi: Obecny system marnuje ogromne pokłady czasu pracy Sprzedawcy, Konsultanta Allegro, programistów, jest cały żmudny proces przywracania prawidłowych statusów.

Ja chciałbym aby to po prostu działało automatycznie, bez potrzeby składania reklamacji. Czyli system widzi w śledzeniu paczki że jest włożona w paczkomat terminowo jest przed godziną graniczną, a kurier jej nie wyjął. W takim przypadku status do oceny jakości powinien być nadawany z automatu jako paczka nadana w terminie. Tylko tyle, żeby to się od razu zgadzało. Proste i logiczne. Tyle tysięcy płacimy za to cudo, więc oczekujemy przyzwoitego działania i nie marnowania czasu po obu stronach.

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@nikl

Tylko że tego typu reklamacje, są uznaniowe.

Do tego przewoźnik nigdzie w regulaminie nie gwarantuje odbioru przesyłki w danym dniu, a jedynie to deklaruje (czyli przewiduje).  Gwarantowany jest co najwyższej termin doręczenia (a Inpost z przedrostkiem Allegro nie ma ma gwarantowanego terminu doręczenia).

 

nikl
#14 Krzewiciel

Właśnie nie, reklamacje tego typu zawsze są uznawane. Składałem kilkadziesiąt razy, i zawsze kończyło się usunięciem paczki ze statystyk, choć tak na prawdę powinni uznać to za nadanie terminowe.

 

To jest wyłącznie ocena jakości pracy Sprzedawcy, a nie kuriera. Kurier powinien mieć swoją tabelę ocen. Sprzedawca nie ma wpływu na błędy kuriera, a w dobie Allegro Delivery nawet nie ma możliwości odrzucenia tandetnego kuriera jak choćby Allegro DPD które notorycznie ignoruje godziny zleceń, ale to już inny temat. 

 

Allegro powinno wykrywać tego typu przypadki i działać automatycznie. W przeciwnym razie już niedługo będzie można zapuścić agenta AI po stronie Sprzedawcy. ON wykryje taki błąd i poprowadzi ten cały żmudny proces reklamacyjny.  Może to będzie jakieś rozwiązanie.

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@nikl

To kiedy następuje nadanie jest określone w ustawie Prawo pocztowe.

A i jak pisałem wcześniej, brak odbioru przesyłki w danym dniu, nie jest błędem kuriera. Traktowanie przesyłki jako nadanej, dopiero po jej odbiorze przez kuriera z punktu lub automatu, to wyłącznie wymysł Allegro.

Mały przykład 

Kurier DPD w przypadku nadania w punkcie lub automacie, gwarantuje doręczenie w ciągu 5 dni roboczych. 

Natomiast kurier Allegro Delivery (bez względu na kto fizycznie obsługuje przesyłkę) gwarantuje doręczenie w ciągu 3 dni roboczych, pod warunkiem nadania do godziny granicznej.

Inpost (bez przedrostka Allegro), gwarantuje doręczenie w ciągu 5 dni roboczych, pod warunkiem nadania do godziny granicznej. 

We wszystkich przypadkach, nie ma znaczenia czy kurier odebrał przesyłkę w danym dniu. Dopóki nie minie termin doręczenia, nie ma podstaw do reklamacji.

A dostosowanie się przewoźników do wymagań Allegro, wymagałoby zmian na poziomie ustawowym (usługi pocztowe, a usługi kurierskie są do nich zaliczane, to usługi regulowane; zasady ich świadczenia określa ustawa oraz rozporządzenia do niej; Allegro ma niestety gdzieś ustawę czy regulaminy przewoźników, dla nich ich regulamin jest ważniejszy).

nikl
#14 Krzewiciel

OK, ale to wszystko zaciemnia obraz. Tu chodzi o super prostą rzecz. Praca Sprzedawcy jest oceniana na podstawie tego czy nadaje paczki terminowo czy nieterminowo. Włożenie do paczkomatu przed godziną graniczną w dniu zamówienia jest nadaniem terminowym i tak powinno być oceniane. Koniec kropka.

 

Nie jest ważne kto odpowiada za całą resztę, czy są gwarancje, ile dni roboczych, to są sprawy drugorzędne. Skupmy się na temacie oceny za terminowe nadania, czyli na tym elemencie na który ma wpływ Sprzedawca.

 

Wszystko działa w miarę prawidłowo, po za samym procesem, który wymaga nieustannego żmudnego reklamowania zamiast prawidłowej oceny automatycznej. To wymaga poprawy.

oznacz moderatorów