anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

Kategorie
kupujący
kupujący 1037
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
350
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

auto-dekoracje
#10 Popularyzator#

Statystyki związane z czasem wysyłki podnoszą ciśnienie chyba wszystkim sprzedającym.

Osobiście deklaruję wysyłkę w ciągu 24h. Wywiązuję się z tego w 100%, natomiast statystyka wygląda inaczej (np. w tym momencie 86%).

Proszę, żeby Allegro tworząc statystykę (która ma wpływ na status Super Sprzedawcy), oceniało w tym obszarze NAS, a nie firmy kurierskie. Wysyłka w ciągu 24h od zakupu oznacza dla mnie, że w czasie krótszym niż 24h zamówienie zostało przygotowane, spakowane i wrzucone do paczkomatu lub przekazane w ręce kuriera. Zatem wysyłka w terminie powinna obejmować tylko czas do momentu, kiedy paczka została nadana przeze mnie. Dalej nie mam już na to wpływu, więc nie powinnam być za to oceniana. Jeśli kurier odbiera paczki z mojego paczkomatu codziennie po godz. 18:00, a wczoraj nie odebrał paczki nadanej o 16:00, to oznacza, że powinnam czyhać cały dzień pod paczkomatem i zrobić mu awanturę?

Jeśli chodzi natomiast o ogólny czas dostawy, proponuję stworzyć nową statystykę - np. widoczną dla klientów w sekcji "dostawa" - i tam niech się biją przewoźnicy. To uczciwe, aby każda firma osobiście pracowała na swój wizerunek (my na swój, a firmy kurierskie na swój). Kupujący nie znają każdej firmy kurierskiej. Jeśli obok czasu dostawy pojawi się informacja o tym, że przewoźnik "x" dostarcza 90% paczek w terminie, a przewoźnik "y" 60%, będzie to cenna informacja dla osób, którym zależy na czasie, gdyż - podkreślam - sprzedający nie ma całkowitego wypływu na czas doręczenia. Dla firm kurierskich czas dostawy powinien liczyć się od momentu, kiedy kończy się nasza odpowiedzialność za dalsze losy przesyłki.

Nie są to informacje podlegające żadnym ocenom - wszystko widzi system śledzenia przesyłek.

28 Komentarze
energo-dom_pl
#11 Animator#

Masz dużo racji ale tak poza tym chyba graniczną godziną InPostu w miastach jest 16:00 ??  Wiadomo zależy od kodu pocztowego. Ale skoro są takie w API inPostu to faktycznie powinna się liczyć godzina umieszczenia w paczkomacie przed godziną graniczną dla danego kodu pocztowego a nie zeskanowanie przed kuriera. 

 

Sam natomiast zgłaszam taki pomysł - zapraszam do klikania:   https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/pro%C5%9Bba-do-kupuj%C4%85ce...

auto-dekoracje
#10 Popularyzator#

Nie wiem w jakich miastach, ale w Warszawie korzystałam regularnie z 5 paczkomatów. Jakieś 2 lata temu miało to może jeszcze jakieś "ręce i nogi" - zawsze pytałam kurierów o godzinę odbioru i pokrywało się to z faktami. Teraz wygląda to w ten sposób, że nadając o 13:00 w jednym z paczkomatów nie zawsze moje przesyłki są odbierane tego samego dnia (tylko np. wcześnie rano następnego dnia), czasem nadane po 16:00 są normalnie odbierane. W innym paczkomacie próbowałam już przed 12:00, a paczki zostawały (kilkakrotnie) odbierane w środku nocy - przez co oczywiście statystyka spada mnie, bo jeśli klient zamowił poprzedniego dnia o 20:00 (kiedy już nie pracuję), a ja faktycznie nadałam w ciągu 16 godzin - to według Allegro ja nie wyrobiłam się w 24h.

Dodatkowy problem jeszcze jest taki, że kurierzy nie zawsze skanują paczki. (Tu być może prośba do Allegro, aby wymuszało taki obowiązek na firmach kurierskich !!!!!!!!!) Ostatnim razem, kiedy nadawałam kilka paczek, kurier upierał się, abym je zostawiła do zabrania, bo sam akurat "ładował" paczkomat. Okazało się, że moje paczki zostały zeskanowane dopiero na sortowni nad ranem i znow statystyki poleciały.

 

Oczywiście zajrzę pod Twój link 🙂

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@auto-dekoracje dziękuję za Twoją propozycję i przepraszam, że musiałeś czekać na naszą odpowiedź, ale na większość aspektów, które tutaj proponujesz jako Allegro nie mamy wpływu. Abyśmy mogli mierzyć statystyki wysyłek, musimy posiadać informacje, a te możemy zbierać wyłącznie gdy kurierzy skanują przesyłki. W swojej propozycji piszesz m.in. "Zatem wysyłka w terminie powinna obejmować tylko czas do momentu, kiedy paczka została nadana przeze mnie". Jak według Ciebie mieliśmy odnotować czas kiedy paczka opuszcza Twoje ręcę i trafia do kuriera inaczej niż przez jej skanowanie? Jeśli nie jesteś zadowolony z godzin odbioru paczek paczkmacie, z którego korzystasz, rozważ przekazywanie przesyłek bezpośrednio kurierowi w ramach zlecenia stałego lub nadawanie w innym paczkomacie. 

auto-dekoracje
#10 Popularyzator#

@_HolaOla_  

To naprawdę nie jest takie trudne. Wystarczy pomyśleć. Ale postaram się cierpliwie wytumaczyć. PACZKOMAT również skanuje moją paczkę i dane (w tym godzina nadania) wskakują do systemu.

Jeśli włożyłam paczkę do paczkomatu i zamknąłam skrytkę, to co wobec tego zrobiłam? Bo moim zdaniem NADAŁAM PACZKĘ (przypomnę - system to "widzi"). I jest to godzina, kiedy JA nadałam paczkę (kolejny raz pytam - jaki ja mam wpływ na kuriera?). To jest właśnie ta - jak się okazuje - dla wielu bardzo tajemna wiedza na temat opuszczenia paczki przez moje ręce. InPost to widzi, Allegro to widzi - nawet klient bombardowany masą powiadomień widzi, że paczka została włożona do paczkomatu, więc naprawdę przenigdy nie zgodzę się z tym, że mam być oceniana za pracę kurierów w moim rejonie.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@auto-dekoracje Jasne, rozumiem Twoją argumentację, ale dla nas najważniejsze jest to, kiedy klient otrzyma paczkę. Dążymy do tego, aby było to następnego dnia, bo naszym głównym celem jest, żeby jak największa liczba zamówień była dostarczana następnego dnia. Włożenie do paczkomatu po godzinie odbioru przez kuriera nie sprawia, że paczka zostanie dostarczona kolejnego dnia, tylko dopiero za 2 dni. Dlatego też w programach SS i AlleProgres wyznaczyliśmy cele jako odsetek wysłanych tego samego dnia, żeby nie wyciągać konsekwencji od Was, jako sprzedawców za to, że paczka nadana została o takiej godzinie, w której kurier mógł ją odebrać, ale nie odebrał, lub odebrał, ale nie została dostarczona następnego dnia. W ten sposób eliminujemy konsekwencje pracy przewoźników, ale z drugiej strony zachęcamy Was do szukania rozwiązań jak można nadawać paczki później, np. ustalając późniejszą godzinę podjazdu kuriera lub samodzielnie dowożąc paczki do oddziału. 

konselo
#11 Animator#

samodzielnie dowożąc paczki do oddziału ?

Ja tak robię a wy nadal nie potraficie poprawnie policzyć statystyk za tą formę dostarczenia paczki do kuriera.

Było tak w programie szybkiej dostawy (klient odbierał paczki w ciągu 24h od zamówienia a wy twierdziliście że nie mogłem nadać w ten sam dzień)

jest tak i teraz przy deklaracji wysyłki tego samego dnia i godziny wysyłki tego samego dnia:

wysyłam paczki przez centralę (do 18.00 ) paczki są wysyłane w tym samym dniu 100% i większość dochodzi na następny dzień a wy twierdzicie że wysyłam 0 paczek do godziny granicznej

Wniosek:     Są 3 rodzaje kłamstw:

- małe kłamstewka

- wierutne kłamstwa

- najgorsze ze wszystkich STATYSTYKI ...

auto-dekoracje
#10 Popularyzator#

  @_HolaOla_   Do niczego nas nie zachęcacie, tylko wpędzacie w nerwicę. Kiedy wracam do domu z firmy i w furii opowiadam mężowi o kolejnych nowych ekscesach z Allegro, zaczynam się czuć jak niezrównoważona kretynka. Ale tylko ktoś, kto prowadzi sprzedaż na Allegro zrozumie przez jaką kompletną głupotę można stracić setki (a w przypadku większych firm pewnie tysiące) złotych - np. poprzez głupią utratę "Super Sprzedawcy", bo jeden klient, któremu odpisałaś na wiadomość po 6 minutach i wysłałaś paczkę po 1,5h od zakupu - obniża Ci gwiazdkę za obsługę klienta, a drugi - szczęśliwy z zakupu obniża gwiazdkę za koszty wysyłki (8,99zł).

 

Dążycie aby przesyłki docierały jak najszybiej - no świetne macie sposoby! Ja proponoję wobec tego, aby dążąc do zmiejszenia inflacji wprowadzić jakiś specjalny podatek - wyłącznie dla Allegro, albo prawnie zakazać takich kosmicznych prowizji za sprzedaż. Może wtedy zrozumielibyście trochę jak sami traktujecie ludzi.

 

Doskonale zdajecie sobie sprawę, że sprzedający są od Was uzależnieni, bo takie mamy w Polsce realia, że aby sprzedawać przez Internet, Allegro jest pozycją obowiązkową. Jestem tylko zszokowana jak podle można to wykorzystywać. Każdy sprzedający wie doskonale co mam na myśli, bo 80% wprowadzanych zmian nadaje się do kosza. Koszty są coraz większe, a wymagania od sprzedających . . . jak ktoś już kiedyś fajnie określił tutaj w innym wątku - gdyby wszyscy pracownicy Allegro mieli sprostać takim oczekiwaniom, to moglibyście się już powoli zwijać.

 

Moim zdaniem te Wasze statystyki są całkowicie bezprawne. Jeśli Allegro nie potrafi wprowadzać uczciwych statystyk, albo jak wpomniał konselo  - bywa, że cokolwiek byśmy nie zrobili, to my swoje, a statystyka swoje - to może czas najwyższy, aby to u Was poleciało trochę głów, aby zatrudnić w to miejsce osoby kompetentne?

 

Chciałabym tylko spokojnie sprzedawać, a nie co chwilę dostawać nowego kopa i ponosić konsekwencje za pracę innych ludzi. Ale z góry uprzedzając sens odpowiedzi, jakiej mogłabym się spodziewać - tak, wiem, wystarczy, że "akceptuję" regulamin Allegro i róbcie ze mną co chcecie. Tylko niestety, Allegro powinno sobie zdać sprawę, że podążając ciągle Waszą drogą "dobrej zmiany", czeka Was kiedyś potężny bojkot i nie trudno się domyślać co nastąpi, kiedy zostaną Wam setki tysięcy klientów, ale nie będzie tu już chętnych do sprzedaży.

konselo
#11 Animator#

Wam nie zależy na szybkiej dostawie tylko na zniewoleniu sprzedawców.

Po moich interwencjach zmieniliście definicję wysyłki tego samego dnia na przeskanowanie przez kuriera tego samego dnia

Więc program powinien mieć nazwę nie wysyłka tego samego dnia, czy nie wysyłka do godziny granicznej tego samego dnia tylko PRZESKANOWANIE PRZEZ KURIERA W TEN SAM DZIEŃ

 

A TAK W OGÓLE  TO SPRZEDAWCY SĄ GŁÓWNYM KLIENTEM ALLEGRO A JAK MÓWI STARE POWIEDZENIE KLIENT NASZ PAN...

.... A ALLEGRO TEGO NIE ROZUMIE ..... MOŻE PRZYJDZIE CZAS REFLEKSJI I ZROZUMIE ALE WTEDY TO JUŻ BĘDZIE ZA PÓŹNO

 

Wniosek: Są 3 rodzaje kłamstw:

- małe kłamstewka

- wierutne kłamstwa

- najgorsze ze wszystkich STATYSTYKI ...

chmielna12
#11 Animator#

Zastanawiam się  czy moderatorzy w ogóle wiedzą coś o usługach kurierskich bo mam wrażenie że chyba teoretyczne.

1. Ustalić późniejszą godzinę > kurierzy w większości przyjeżdżają jak im wygodnie i godzina podawana w formularzu nijak ma się do rzeczywistości. Niby można się awanturować ale zasadniczo nic to nie zmieni. U mnie w rejonie w zasadzie nie można zamawiać później niż po 12. Graniczna godzina 15 na inpost jest fikcją, inpost potrafi przyjechać o 11.30. Nigdy się nie zdarzyło, żeby przyjechał po interwencji. DPD regularnie nie przyjeżdża w ogóle dopiero po interwencji zjawia się następnego dnia.

2. Dowieźć do punktu > pojawia się tutaj ten sam problem, zależy o której kurier odbiera z punktu. Są takie, że dopiero rano następnego dnia. 

Promowane przez Allegro rozwiązania faworyzują bardzo dużych sprzedawców u których rzeczywiście kurierzy są w takich godzinach jakie sobie wybiorą.

 

konselo
#11 Animator#

Centrala bierze paczki do 18.00 i wychodzą tego samego dnia i klient dostaje na następny ale ponieważ KURIER NIE ZESKANOWAŁ Allegro ma to w .... i nawet logiczne tłumaczenia nic nie dają bo ONI WIEDZĄ LEPIEJ kiedy ty wysłałeś, jaki kolor ma przedmiot itp itd. i juch z tego że klient dostaje na następny dzień od zamówienia (O CO ALE TYLKO W TEORII CHODZI ALLEGRO)

oznacz moderatorów