anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

Kategorie
kupujący
kupujący 1121
inne
inne 215
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
112
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
113
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
265
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
136
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1248
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
601

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

auto-dekoracje
#10 Popularyzator

Statystyki związane z czasem wysyłki podnoszą ciśnienie chyba wszystkim sprzedającym.

Osobiście deklaruję wysyłkę w ciągu 24h. Wywiązuję się z tego w 100%, natomiast statystyka wygląda inaczej (np. w tym momencie 86%).

Proszę, żeby Allegro tworząc statystykę (która ma wpływ na status Super Sprzedawcy), oceniało w tym obszarze NAS, a nie firmy kurierskie. Wysyłka w ciągu 24h od zakupu oznacza dla mnie, że w czasie krótszym niż 24h zamówienie zostało przygotowane, spakowane i wrzucone do paczkomatu lub przekazane w ręce kuriera. Zatem wysyłka w terminie powinna obejmować tylko czas do momentu, kiedy paczka została nadana przeze mnie. Dalej nie mam już na to wpływu, więc nie powinnam być za to oceniana. Jeśli kurier odbiera paczki z mojego paczkomatu codziennie po godz. 18:00, a wczoraj nie odebrał paczki nadanej o 16:00, to oznacza, że powinnam czyhać cały dzień pod paczkomatem i zrobić mu awanturę?

Jeśli chodzi natomiast o ogólny czas dostawy, proponuję stworzyć nową statystykę - np. widoczną dla klientów w sekcji "dostawa" - i tam niech się biją przewoźnicy. To uczciwe, aby każda firma osobiście pracowała na swój wizerunek (my na swój, a firmy kurierskie na swój). Kupujący nie znają każdej firmy kurierskiej. Jeśli obok czasu dostawy pojawi się informacja o tym, że przewoźnik "x" dostarcza 90% paczek w terminie, a przewoźnik "y" 60%, będzie to cenna informacja dla osób, którym zależy na czasie, gdyż - podkreślam - sprzedający nie ma całkowitego wypływu na czas doręczenia. Dla firm kurierskich czas dostawy powinien liczyć się od momentu, kiedy kończy się nasza odpowiedzialność za dalsze losy przesyłki.

Nie są to informacje podlegające żadnym ocenom - wszystko widzi system śledzenia przesyłek.

43 Komentarze
Relais
#7 Wielbiciel

a najgorsze jest to ze jak ktoś kupi o 17 ja zapakuje lece jak głupi i o 18 paczka w paczkomacie to i tak nie jest to szybkie nadanie. Ocenianie nas na podstawie godzin granicznych dla róznych lokazlizacji jest dyskryminacją i niezgodną praktyką konkurencyjną. Ja mam godziny graniczne do 14 a ktoś w Warszawie do 18.. i tak samo ocenia nam sie szybkość wysyłki.. to jest chore.. albo jak moja mała firma kilkadziesiąt paczek róznych przewoźników - do których zmusza mnie SMART- ma konkurować z molochem wysyłającym 1000 paczek i mającym możliwość przedłużenia godzin podjazdów...NO JAK SIE PYTAM... to tez nadaje sie do ukoik.. od tygodnia latam od reki po kilka razy z paczkami po wszystkich punktach. I wiecie co ***** bo moge sie ****** a i tak ci co kupią po 14 danego dnia bedą zaliczeni jako SZYBKA WYSYŁKA ,,NIE,, to ja się pytam jak mam osiągnąć 93 procent t tej mierze jesli 65 procent zakupów ludzie robią po południu po pracy... TO JEST WSTYD I PROMOWANIE WIELKICH MONOPOLISTYCZNYCH FIRM PRZEZ WIELKIEGO MONOPOLISTĘ.. Złozyłem reklamacje wrzucę odpowiedz jak otrzymam.. Według mnie Allegro oceniając w ten sposób łamie zasady konkurencyjności i równości firm duzych i małych, z dużych i z małych miast... TAK nie powinno się dziać a miara szybkie nadanie to nie miara szybkiego nadania tylko szybkiego zależnego od kuriera podjazdu pod paczkomat czy do nas.. SZYBKIE NADANIA POWINNY DOTYCZYC TEGO SAMEGO DNIA.. JESLI PACZKA WYLĄDUJE U OPERATORA.. I TO JEGO SIĘ POWINNO ROZLICZYC Z CZASU ODBIORU I DOSTARCZENIA jak to już ktoś powiedział na podstawia prawa obowiązującego a nie REGULACJI I ZAKRZYWIANIA RZECZYWISTOŚCI PRZEZ ALLEGRO!

Relais
#7 Wielbiciel

I JESZCZE JEDNO kto ma czas siedziec i reklamować paczki skoro system i tak jest bezsensu... miara SZYBKIE NADANIA to DNOOO! w tej formie

nikl
#14 Krzewiciel

Chcę aby "Czas wysyłki" był z definicji tym czasem, który zależy tylko i wyłącznie od Sprzedawcy, a "Czas transportu" tym czasem który zależy tylko i wyłącznie od kuriera. Skończmy z tym szaleństwem, że ja nadaję w punkcie lub w paczkomacie, a Kupujący widzi komunikat, że nie nadałem paczki!

Chodzi o jasne rozdzielenie kompetencji i odpowiedzialności. "Czas wysyłki" powinien mieć dokładność minutową, bo są przedmioty, które pakuję i wkładam do paczkomatu w 30 minut od zamówienia. Po włożeniu w paczkomat lub wezwaniu kuriera nie mam już wpływu na losy przesyłki ani na czas dostawy. Ten czas powinien być zaliczony do transportu, a nie do wysyłki.

Zrzut-ekranu-2025-11-04-111006.jpg

To rozwiąże masę problemów z ocenami jakości, ale nie tylko. Przede wszystkim można będzie zlikwidować bezużyteczne tabele wysyłek tego samego dnia i zastąpić je edytowalnymi tabelami czasów granicznych kurierów. Tabele wysyłek tego samego dnia mają wadę projektową - nie uwzględniają że jeden przedmiot pakujemy 10 minut, a inny 10 godzin (np. personalizowany, wymagający regulacji lub pobrania z dalszej lokalizacji). W efekcie nawet jeśli 99% towarów wysyłamy bardzo szybko, to do tabel musimy wpisać czarny scenariusz 10 godzin, bo nie wiemy co zostanie zamówione. Obecne pomieszanie kompetencji sprzedawcy i kuriera w tabelach wymaga aby sprzedawca co kilka dni sprawdzał, czy aby kurierzy czegoś nie zmienili. Masakra.

Dokładny "Czas wysyłki" dla każdej oferty, jako ściśle ten czas na który ma wpływ sprzedawca, to doskonałe rozwiązanie pozwalające bardzo precyzyjnie określić faktyczne czasy dostaw dla każdej oferty oddzielnie i dla każdego kuriera. Ułatwi to też rozliczenie kurierów z ich obowiązków, bo czasy będą przyporządkowane ściśle do faktycznych kompetencji kuriera i oddzielnie do kompetencji sprzedawcy. Skończmy z tym bałaganem.

Przy okazji rozwiązują się odwieczne problemy Sprzedawców towarów personalizowanych wymagających dłuższego przygotowania. Obecny system to bagno i totalny Matrix. Nic nie jest tym czym się wydaje. Wszystko jest pomieszane jeśli chodzi o definicje czasów i zakresów odpowiedzialności. Np. Sprzedawca odpowiada za czas w którym paczka po nadaniu leży w paczkomacie. Sprzedawca odpowiada za nie przestrzeganie czasów granicznych kurierów na co nie ma absolutnie żadnego wpływu. Nie można dla każdej oferty oddzielnie ustawić faktycznych dokładnych czasów przygotowania towaru do wysyłki. Proszę to naprawić, bo to są fatalne błędy generujące opóźniania dostaw, błędne informowanie o czasach dostaw, błędy w ocenach jakości pracy.

oznacz moderatorów