anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Weryfikacja adresu przed złożeniem zamówienia

Kategorie
kupujący
kupujący 1117
inne
inne 215
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
105
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
111
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
266
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
136
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1247
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
599

Weryfikacja adresu przed złożeniem zamówienia

grizzly_pl
#8 Zapaleniec

  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Problemem przy wysyłaniu przez Wysyłam z allegro, są często błędne adresy kupujących. Skoro można weryfikować te adresy przy naszym nadawaniu przesyłek, to dlaczego nie robić tego w momencie wprowadzania adresu przez kupującego. Braki ulicy, numeru domu, pełnej nazwy miejscowości, czy różnego rodzaju dziwnie podane numery telefonu są codziennym problemem, przy wysyłaniu paczek. Taka zamian znacznie pomogłaby przy wysyłkach z narzędziem WzA.

20 Komentarze
mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

w/g allegro są to przypadki marginalne i nie będą ograniczać klientom swobód  ,jak widać nie są to przypadki odosobnione i ograniczają swobody bo sprzedawca się do klientta dobija i w końcu zmuszony jest transakcję anulować ,.... aha no i wziąc na klatę ,,subiektywną ocenę ,,

www_rabacik_pl
#9 Pomysłodawca

No, marginalne, prawda. Ale może prowadzić do strat również po stronie Allegro. Klient nie poda poprawionych danych, trzeba będzie anulować transakcję i leci zwrot prowizji. Więc może warto?? W skali całego Allegro to może być jednak parę k. złotych co miesiąc ??

A nawet jak jest tylko opóźnienie, to czas konsultantów do których piszemy o wyrzucenie ze statystyk takich zamówień też kosztuje. Kwestie wizerunkowe pomijam bez komentarza.

Może więc warto??

trato-pl
#9 Pomysłodawca

Właśnie miałem rozpoczynać podobny temat, podpinam się pod pierwszego posta.

Skoro walidacja danych adresowych odbywa się przy nadawaniu przesyłek, to jaki problem przenieść funkcjonalność w momencie składania zamówienia przez klienta ?

 

Wcale nie tak rzadko podana jest ulica z numerem bez spacji lub błędny numer telefonu (trzeba kopiować z danych zamawiającego).

Zdarzają się nawet błędne numery telefonu zarówno w danych wysyłkowych jak i zamawiającego. I co, wpisać swój numer telefonu ?

Dziś miałem podany numer domu, bez ulicy. Rozumiem, że mam sobie wymyślić jakąś nazwę ulicy, wpisać ją i mieć nadzieję, że listonosz zna odbiorcę ?

SpeedyGonzalezz
#16 Inspirator

Zdecydowanie popieram. Technicznie to żaden problem, bo na stronach przewoźników takie funkcje działają od dawna. Zamiast ciągle psuć to co dobrze działa, może dział techniczny by się tym zajął. 

Przy okazji przypomnę i obiecanym półtora roku temu dodaniu daty zakończenia przerwy w sprzedaży

TomBanknoter
#18 Luminarz

Ostatnio było o tym kilka razy pisane w różnych wątkach, ale dobrze, że zgłosiłeś jako osobny pomysł. Jak najbardziej za!

trato-pl
#9 Pomysłodawca

Podbijam temat.

trato-pl
#9 Pomysłodawca

Mam zamówienie z MiniPrzesyłką. Z Ukraińskim numerem.

Allegro - kiedy weźmiecie odpowiedzialność za walidację danych odbiorcy ? Jak mam wysłać tę paczkę ?

A może wyślecie ją za mnie ?

TomBanknoter
#18 Luminarz

@trato-pl Jeśli to przesyłka pocztowa, to nie musisz mieć polskiego numeru

trato-pl
#9 Pomysłodawca

Jest to Allegro MiniPrzesyłka i nie akceptuje numeru +380XXXXXXXXX

trato-pl
#9 Pomysłodawca

Ponowna sytuacja.

 

Zamówienie z Czech (z allegro.cz). Numer: +42037XXXXXXX

 

Komunikat: 

"Pole "Dane odbiorcy" zawiera błędne dane: Numer telefonu odbiorcy musi być czeskim numerem komórkowym"

 

 

oznacz moderatorów