anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wydłużenie czasu na ocenę kupionych produktów oraz dyskusję ze sprzedawcą

Kategorie
kupujący
kupujący 551
inne
inne 110
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
34
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
58
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
162
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
66
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
494
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
277

Wydłużenie czasu na ocenę kupionych produktów oraz dyskusję ze sprzedawcą

Edyta1965
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, 

Od jakiegoś czasu wykańczam / urządzam nowe mieszkanie. Sporo potrzebnych produktów kupowałam z allegro jeszcze na etapie remontu. Część zakupionych produktów okazała się problematyczna po dłuższym upływie czasu (nawet po roku). Krótki czas zarówno na ocenę jak i dyskusję ze sprzedawcą wspiera sprzedaż produktów o niskiej jakości. Kontakt ze sprzedającym na własną rękę najczęściej kończy się zostawieniem klienta bez rozwiązania problemu lub koniecznością dopłaty (np. do naprawy) do słabej jakości produktu... Taka sytuacja dot. również produktów na gwarancji, gdzie sprzedawcy przypisują winę kupującemu. Nie ma możliwości zweryfikowania słuszności tej decyzji, oprócz długiej i czasochłonnej procedury u Rzecznika Praw Konsumenta.... Produkty takie jak np. odpływ liniowy lub bateria prysznicową są związane z długim używaniem i wydaje mi się, że 3 miesiące użytkowania tych towarów to za krótki czas aby wystawić rzetelną ocenę. 

Zgłaszam pomysł, aby wydłużyć czas dyskusji ze sprzedawcą oraz czas na ocenę produktów, co umożliwi ochronę kolejnych kupujących przed zakupem słabej jakości produktów. Proszę o pozytywne rozpatrzenie tego pomysłu - uważam, że przyczyni się to zwiększenia jakości sprzedawanych towarów na Allegro. 

Pozdrawiam

17 Komentarze
szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@Edyta1965 

Jakiś czas temu kupiłem sprzęt na allegro. Po niemal roku ( niecały miesiąc przed końcem gwarancji ) się zepsuł. Odesłałem - sprzedawca naprawił bez zająknięcia.

Jakiś czas później kupiłem podobny element w sklepie na miejscu ( czas mnie gonił ). Po 2 miesiącach się "zechlało". Odpowiedź "specjalistów" ze sklepu - wina użytkownika. Tak że tego...

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Knowhere @Edyta1965 Zmieniłam już tutaj etykietę na właściwą, a zdublowany pomysł usunęłam. 

Edyta1965
#7 Wielbiciel#

@_HolaOla_ Dziękuję

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Wymaga uzupełnienia

@Edyta1965 bardzo nam miło, że podzieliłaś się swoim pomysłem ze Społecznością Allegro. Jeśli chodzi o wydłużenie czasu dyskusji, to jaki według Ciebie miałby być to czas i dlaczego? W tej chwili Kupujący może rozpocząć dyskusję w przeciągu 180 dni od daty zakupu, ale nawet po tym okresie Kupujący może skorzystać z gwarancji czy rękojmi. Aby skorzystać z tych opcji, nie trzeba robić tego poprzez dyskusję, zawsze w tym celu możesz bezpośrednio skontaktować się ze Sprzedającym. 

 

_woo-cash_
#4 Eksplorator#

Doskonała większość produktów objęta jest 2 letnią odpowiedzialnością sprzedawcy za wady. Czas na ocenę powinien obejmować przynajmniej taki okres.

Mało tego - uważam, że w tym okresie powinna istnieć możliwość zmiany wcześniej wystawionej oceny, bo nie raz już zdarzyło się, iż w pierwszej chwili coś wydaje się SUPER a dwa miesiące później już znacznie mniej super, bo przedmiot ujawnia swoje drugie oblicze, okazuje się mało trwały, nie do końca z czymś kompatybilny itp. itd.

Podobnie w przypadku dyskusji. Oczywiście można dochodzić swoich praw wynikających z odpowiedzialności sprzedawcy bez udziału allegro, ale jednak allegro wydaje się dobrym gwarantem uczciwego podejścia takiej reklamacji, więc okres 2 letni wydaje się jak najbardziej w porządku.

Dodatkowo - brak możliwości ponownego otwarcia dyskusji po jej zamknięciu sprawia, że raz otwarta dyskusja ma skłonność do bezsensownego przeciągania się. Nad tym też bym się zastanowił.

rozynka_alle
#9 Pomysłodawca#

Proszę o wydłużenie czasu na wystawienie opinii produktowej. 90 czy 100 dni nie jest wystarczającym czasem na ocenienie pewnych produktów

mardul_alle
#9 Pomysłodawca#

Witam, aktualnie jest ograniczenie czasowe, co do wystawienia opinii na temat produktu czy samego zakupu. Prawo do złożenia reklamacji mam w ciągu 2 lat od zakupu. Z kolei opinie o produkcie mogę wystawić do 100 dni i ocenić sprzedającego w ciągu 90 dni. Często produkty psują się znacznie później i nie mam już możliwości poinformowania innych użytkowników od tym jakie było podejście sprzedawcy, bądź czy produkt jest trwały. 

oznacz moderatorów