anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wystawianie negatywnych opinii TYLKO PO UZASADNIENIU - DYSKUSJA

Kategorie
kupujący
kupujący 1069
inne
inne 220
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
404
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
200
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1011
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Wystawianie negatywnych opinii TYLKO PO UZASADNIENIU - DYSKUSJA

FishingKing
#9 Pomysłodawca#

Temat wystawiania sprzedającemu opinii to chyba najbardziej znana i najczęściej powtarzana sugestia.
Moim pomysłem chciałbym zaproponować kierunek rozwiązania problemu.

System wystawiania „subiektywnych ocen” w opinii wielu, jeśli nie większości jest uciążliwy i niesprawiedliwy dla sprzedającego.
Pomijam fakt, że w dużej ilości przypadków w opinii sprzedającego, kupujący ocenia produkt, co można zrobić w innym, specjalnym do tego miejscu lub sytuację gdzie kupujący wystawia negatyw bez komentarza (bez często nieznanego powodu).
Cała „patologia” systemu ocen polega na tym, że (oprócz oczywiście regulaminu, opierającego się głównie na niekulturalnych słowach) opinie nie są odpowiednio weryfikowane i nie uniemożliwiają wystawienia opinii, która w rzeczywistości nie zgadza się ze stanem faktycznym. I tak, jeśli ktoś z kupujących będzie chciał wystawić negatywną ocenę i napisać, że produkt przyszedł uszkodzony, a w rzeczywistości dojechał pełnowartościowy to napisze ją i nic mu nie przeszkodzi, ani nie zaszkodzi, szczególnie jeśli nie ma własnego sumienia.

Istotność i waga opinii stworzyła sytuacje, gdzie sprzedający pomimo nadanych mu praw (jak prawo odmówienia przyjęcia zwrotu (np. z powodu otwartego opakowania)), nie chce z nich korzystać, bo obawia się, że kupujący wystawi mu z tego tytułu negatywną opinię i odpowiednio ją „podrasuje”, aby mocniej go dotknęła, co oczywiście wpłynie na jakość sprzedaży, ilość zamówień, opłacalność konta, itd. Jedna taka niezasadna opinia przy świeżym koncie Allegro znacznie spowalnia jego rozwój.

Tym kierunkiem, o którym wspomniałem, jest wystawianie opinii po uzasadnieniu z KUPUJĄCYM oraz KONSULTANTEM ALLEGRO, a więc podjęcie konwersacji (tu w dyskusjach oprócz znajdujących się tam już powodów jej założenia, może pojawić się dodatkowy: Chcę wystawić negatywną opinię). W takiej dyskusji kupujący mógłby odpowiednio opisać swój problem, podać powód, uzasadnienie, przesłać zdjęcia, dowody itd. Do tego wszystkiego sprzedający wreszcie mógłby się odnieść, wyjaśnić, zaproponować rozwiązanie. Całość kontrolowałby i zatwierdził pracownik Allegro, który przy faktycznym, odpowiednim uzasadnieniu i dowodach, zezwalałby na zamieszczenie opinii (opinia pierwotna mogłaby zostawać już redagowana przez kupującego na samym początku, a w późniejszych etapach edytowana, aby finalnie znaleźć się w zbiorze ocen sprzedawcy).

Takim sposobem pokrótce można byłoby stworzyć upragniony, sprawiedliwy system opiniowania.

Rozumiem, że rozwiązanie może być trudne w realizacji, choćby przez potencjalny wzrost zapotrzebowania na obsługę dyskusji, choć myślę, że duży procent dyskusji z innych tematów przeniosłaby się na ten.
Pośrednim rozwiązaniem mogłoby być pozostawienie dotychczasowego procesu wystawiania opinii, ale dodanie możliwości odwołania się sprzedającego do wystawionej opinii, w celu rozpoczęcia dyskusji, podobnej do opisanej powyżej.

Całe rozwiązanie nie miałoby charakteru uniemożliwiającego wystawiania opinii kupującemu, który ma na Allegro do tego prawo, ale zmieniłby się proces jej zamieszczania, a co najważniejsze weryfikacji, bo przecież Allegro ma prawo do weryfikacji zamieszczanych na portalu treści i ich zgodności ze stanem faktycznym.

36 Komentarze
Halfrunt
#20 Guru#

Sam nie wystawiam komentarzy, gdy jestem zadowolony z transakcji, więc nie oczekuję tego od klientów, chodzi o system punktacji, który oparty jest głównie na komentarzach, nie dzisiejszy, nie zmienia się z trendami, nie nadąża. 

 

 

Zasada że klient ma zawsze rację już dawno obowiązuje wszystkich na tym portalu, kto tego nie zrozumiał tego już dawno  tu niema. 

nantri_01
#10 Popularyzator#

NIC się nie zmieniło u mnie w systemie odpowiedzi, czasu ich wysyłek,  - stosuję od lat.  Specjalne podziękowania w tym obszarze należą się zespołowi Allegro -  finał dwóch negatywów, wspartyAll_Sprzedawca_20.10.2024.jpg dodatkowo algorytmami tu ustanowionymi - załacznik:

kuba1550
#12 Orędownik#

Tu pomoże jedynie dodanie opcji automatyczny komentarz pozytywny po 30 dniach od jego nie wystawienia. Ponad połowa kupujących nie wystawia w ogóle komentarzy. Sam tak samo robię jak coś kupuję to nie wystawiam opinii bo po co. Każdy sprzedawca traci co miesiąc z połowę komentarzy przez ich nie wystawianie przez kupujących.

nantri_01
#10 Popularyzator#

Cytuję: "Każdy sprzedawca traci co miesiąc z połowę komentarzy przez ich nie wystawianie przez kupujących.". Policzyłem: na 100% dokumentów sprzedaży - 3 (słownie TRZY) opinie kupującego, co stanowi "aż" 3% .

D_a_r_W
#9 Pomysłodawca#

Wprowadzić tylko odbiory osobiste (wtedy paczkomaty zbankrutują) i po problemie. Przychodzi, płaci i tyle. Nie przychodzi, to towaru nie nabył więc nie może wystawić negatywu. Generalnie negatywy powinny być dostępne tylko po zakupie i jakimś czasie kilku dni, bo ktoś paczki nie rozpakował a już negatyw rozdaje. Jestem tu tylko kupującym ale i sprzedającym zdarzają się wpadki, np. moja wpadka, że już nigdy nie kupię nic od kogoś z miesięcznym stażem jako sprzedającym (powiedzmy 4-5 m-cy to wydaje się absolutne minimum). Po pierwsze takie świeże konta to mogą być oszuści a po drugie trzeba czasu aby się wyrobić w logistyce sprzedaży internetowej. Nikt nie jest dobrym chirurgiem po tygodniu pracy w szpitalu po studiach... Jednak wracając do początku wypowiedzi, to faktycznie tylko sprzedaż na miejscu, oko w oko daje 100% gwarancji braku problemów od strony kupującego i sprzedającego. Nie będzie cegły w paczce zamiast smartfona, czy szantażowania, że komentarz ktoś usunie za zwrot kasy...

No a sam komentarz dotyczący produktu powinien być dostępny dłużej niż ten okres krótki, bo czasami ktoś kupi sobie np. rower w zimie bo taniej, a dopiero na wiosnę pojeździ na tyle długo aby ocenić. Buty oceniamy nie po postaniu przed lustrem w sklepie czy domu tylko chodząc w nich powiedzmy cały dzień.  Nie może taki rowerzysta jednak ocenić realnie sprzętu, skoro nie korzysta na bieżąco a jak mu przyjdzie ochota na ocenę, to za późno. Takie dziwne obostrzenia sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem. Przecież opinie o towarze piszą tylko ci co zakupili i pod swoim nickiem na Allegro. W razie czego każdy ma prawo do roszczenia zadośćuczynienia za sprzeczne z prawdą kłamliwe oszczerstwa na temat sprzedającego albo oferowanego towaru.

 

Ps. Szkoda, że nie ma też możliwości oceny kupującego. Fajnie było zbierać gwiazdki za uczuciowość w transakcjach. Ja np. jestem na Allegro chyba już blisko 2 dekady jakoś plus/minus - jako kupujący tylko.

outdoor-bazar
#9 Pomysłodawca#

"1. Dostałam negatywny komentarz za to, że firma kurierska zgubiła paczkę (...) Oczywiście udało się z Panią dogadać (???), wysłałam drugą przesyłkę, a Pani zgodziła się unieważnić komentarz pod warunkiem, że zwrócę jej pieniądze za te niedogodności. Skandal."

Nie rób tak więcej, proszę cię. Uczysz w ten sposób oszustów i kombinatorów, że mogą robić co chcą. Kupującą zwyczajnie perfidnie Cię okradła. Jeśli masz kolejne takie przypadki, najpierw pytaj tu na forum. Doradzimy, jak wybrnąć z sytuacji w białych rękawiczkach. Allegro nas olewa, ale my tu sobie pomagamy na forum. Korzystaj z tego.

Zamiast zwracać pieniądze i wysyłać kolejną darmowa już paczkę, wykorzystaj opcję odpowiedzi na komentarz. Jest taka opcja i sprzedawcy z niej korzystają, pisząc swoje stanowisko wobec nieuczciwego negatywa. To wystarczy. Inni kupujący z reguły przeglądają właśnie negatywy (pozytywnych nikt nie czyta, bo po co?). Jeśli odpiszesz w negatywie, że to nie twoja wina i podasz sensowny argument, inni potencjalni kupujący to zobaczą na 100% i będą wiedzieli, ze Ty jesteś czysta. Sprawna i asertywna odpowiedź na czyjś niesłuszny negatywny komentarz, spowoduje, że kupujący będą tobie ufać.

 Teraz nie dość, ze straciłaś pieniądze, to jeszcze czujesz się źle, bo czujesz się "wydymana" przez kupującą. Następnym razem szukaj tu pomocy. Zawsze ktoś doradzi. My też mielismy podobne sytuacje.

oznacz moderatorów