Jak dobrze wiemy, Zakładka Transakcje z Menedżera Sprzedaży zniknie 2 Listopada. Było to super wygodne narzędzie do obsługi transakcji, które ciężko zastąpić aktualną zakładką Zamówienia.
Transakcje z połączonych kont Allegro.
Aktualnie, zakładka zamówienia jest okej, ale brakuje w niej funkcjonalności z Menedżera Sprzedaży. Zakładka Transakcje wyświetla listę zamówień ze wszystkich połączonych kont Allegro bez konieczności przeskakiwania pomiędzy kontami, aby sprawdzić/obsłużyć konkretne zamówienie. Rozumiem, że wyświetlenie listy wyboru kont jest funkcjonalnością abonamentu Allegro, ale byłoby super, gdyby było to podstawową funkcjonalnością zakładki Zamówienia, gdyż pozwala to zaoszczędzić czas i przyspieszyć obsługę zamówień z wielu sklepów. Nie musiałbym wyszukiwać na jakim koncie sprzedałem jakiś przedmiot.
Powiadomienia mailowe i czynności powiązane
Menedżer Sprzedaży pozwala na wysyłanie powiadomień mailowych do zamówień. W zakładce Zamówienia powiadomienia wysyłane są kiedy zmieni się status zamówienia, lecz nie ma możliwości wysłania powiadomienia z własnego szablonu, typu "prośba o zapłatę", "prośba o uzupełnienie formularza dostawy". Brakuje ogólnej funkcji wysłania powiadomienia do kupującego w dowolnej chwili.
Dodatkowo przy obsłużeniu zamówienia w Menedżerze Sprzedaży można określić dodatkową Czynność Powiązaną, która zostanie wykonana wraz z wysłaniem powiadomienia. Szczegóły w Menedżerze Sprzedaży https://ms.allegro.pl/relatedactions/
Grupowanie transakcji
Menedżer Sprzedaży umożliwia grupowanie transakcji we własnych zakładkach. Mogę przenieść zamówienie przykładowo do zakładki "bez sposobu dostawy", "brak wpłaty", "wysłać dokument", "reklamacja", itp.
Zaawansowana wyszukiwarka zamówień
- nr listu przewozowego
- adres mailowy
- telefon
Obecnie brakuje w wyszukiwarce funkcji wyszukiwania zamówienia po adresie email oraz po numerze listu przewozowego. Przy obsłudze zwrotów, na etykiecie znajduje się numer pierwotny, po którym można zidentyfikować zamówienie kupującego bez konieczności logowania się na stronie InPost, co pozwala zaoszczędzić czas. To samo dotyczy wyszukiwania po adresie mailowym oraz po numerze telefonu. Czasami etykieta jest zaklejona, ale jest widoczny adres email lub telefon, co pozwala mi na wyszukanie zamówienia według telefonu/maila.
Alert Opóźnienia
Wiadomo, opóźnienia zdarzają się w każdym sklepie. Menedżer Sprzedaży pozwala na wyświetlenie ikony powiadamiającej o opóźnieniu, które można dowolnie ustawić w opcjach (il. dni)
Brakujących funkcji pewnie jeszcze by się znalazło, trochę porozrzucane są po forum 😄