anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakładka Zamówienia - Usprawnienia

Kategorie
kupujący
kupujący 1057
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
384
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Zakładka Zamówienia - Usprawnienia

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Jak dobrze wiemy, Zakładka Transakcje z Menedżera Sprzedaży zniknie 2 Listopada. Było to super wygodne narzędzie do obsługi transakcji, które ciężko zastąpić aktualną zakładką Zamówienia.

 

Transakcje z połączonych kont Allegro.

Aktualnie, zakładka zamówienia jest okej, ale brakuje w niej funkcjonalności z Menedżera Sprzedaży. Zakładka Transakcje wyświetla listę zamówień ze wszystkich połączonych kont Allegro bez konieczności przeskakiwania pomiędzy kontami, aby sprawdzić/obsłużyć konkretne zamówienie. Rozumiem, że wyświetlenie listy wyboru kont jest funkcjonalnością abonamentu Allegro, ale byłoby super, gdyby było to podstawową funkcjonalnością zakładki Zamówienia, gdyż pozwala to zaoszczędzić czas i przyspieszyć obsługę zamówień z wielu sklepów. Nie musiałbym wyszukiwać na jakim koncie sprzedałem jakiś przedmiot.

 

Powiadomienia mailowe i czynności powiązane

Menedżer Sprzedaży pozwala na wysyłanie powiadomień mailowych do zamówień. W zakładce Zamówienia powiadomienia wysyłane są kiedy zmieni się status zamówienia, lecz nie ma możliwości wysłania powiadomienia z własnego szablonu, typu "prośba o zapłatę", "prośba o uzupełnienie formularza dostawy". Brakuje ogólnej funkcji wysłania powiadomienia do kupującego w dowolnej chwili.

Dodatkowo przy obsłużeniu zamówienia w Menedżerze Sprzedaży można określić dodatkową Czynność Powiązaną, która zostanie wykonana wraz z wysłaniem powiadomienia. Szczegóły w Menedżerze Sprzedaży https://ms.allegro.pl/relatedactions/

 

Grupowanie transakcji

Menedżer Sprzedaży umożliwia grupowanie transakcji we własnych zakładkach. Mogę przenieść zamówienie przykładowo do zakładki "bez sposobu dostawy", "brak wpłaty", "wysłać dokument", "reklamacja", itp. 

 

Zaawansowana wyszukiwarka zamówień

  • nr listu przewozowego
  • adres mailowy
  • telefon

Obecnie brakuje w wyszukiwarce funkcji wyszukiwania zamówienia po adresie email oraz po numerze listu przewozowego. Przy obsłudze zwrotów, na etykiecie znajduje się numer pierwotny, po którym można zidentyfikować zamówienie kupującego bez konieczności logowania się na stronie InPost, co pozwala zaoszczędzić czas. To samo dotyczy wyszukiwania po adresie mailowym oraz po numerze telefonu. Czasami etykieta jest zaklejona, ale jest widoczny adres email lub telefon, co pozwala mi na wyszukanie zamówienia według telefonu/maila.

 

Alert Opóźnienia

Wiadomo, opóźnienia zdarzają się w każdym sklepie. Menedżer Sprzedaży pozwala na wyświetlenie ikony powiadamiającej o opóźnieniu, które można dowolnie ustawić w opcjach (il. dni)

Brakujących funkcji pewnie jeszcze by się znalazło, trochę porozrzucane są po forum 😄

10 Komentarze
BURZYNSKID
#13 Ambasador#

 

1. Na wydruku list wysyłkowych nie ma ceny za przesyłkę!

2. Brak możliwości drukowania list wysyłkowych jednocześnie dla wszystkich kont!

3. Brak możliwości ustawienia formatu etykiety!

4. Brak możliwości druku etykiet jednocześnie dla wszystkich kont!

5. Brak możliwości wyboru wiersza oraz kolumny od której ma się rozpocząć wydruk!

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Zauważyłem jeszcze pewną rzecz...

 

Widok kompaktowy

Czy poważnie taka prosta rzecz musi być funkcją abonamentu? Dlaczego nie jest ona domyślnie dostępna dla wszystkich kont? Domyślny widok jest strasznie chaotyczny, nie da się tego czytać.

 

Widok domyślny powinien być z góry kompaktowy, bo niby zawiera wszystkie informacje, ale są tak porozrzucane, że po prostu jest bajzel. Weźcie proszę przykład z Menedżera Sprzedaży, zakładka Transakcje. Zgrupujcie chociaż ikony: "płatność", "faktura", "wiadomość do sprzedającego". Oznaczcie to jakoś w widocznym miejscu. Przy masowej obsłudze tak wiele informacji na raz tworzy jeszcze większy chaos.

 

Co do widoku kompaktowego, moja propozycja:

DarkStoorM_3-1599643721468.png

Kolumna oferty:

  1. Zgrupować numer oferty wraz z sygnaturą w jednej linii
  2. Przenieść ikony pod element z informacją o ofercie
  3. Dodać ikonę statusu płatności, która po kliknięciu pokaże okienko tego statusu. Brak, jeżeli nie było płatności

 

Kolumny Cena za szt., do zapłaty i Koszt Wysyłki (jeżeli nie był darmowy) powinny być zgrupowane w jedną kolumnę, wszystko pod sobą. Coś w stylu poniżej, już nie zdążyłem zedytować obrazka:

DarkStoorM_4-1599645068286.png

Kolumna status:

Data zapłaty i tak jest widoczna po kliknięciu w szczegóły, ja przynajmniej z tego nie korzystam. Zapłacone, to zapłacone, wysyłam po opłaceniu. 

 

Kolumna akcje i ikony:

Kolumna akcje jest za szeroka, można zaoszczędzić na miejscu w tabeli układając elementy w pionie.

Kolumna ikon nie będzie potrzebna, jeżeli zostaną one przeniesione pod informacje o ofercie

 

Miniatury

Było już to wspomniane na forum, ale miniatury zdjęć są rozciągnięte.

Ktoś albo zapomniał wrzucić obrazka w kontener (obrazek siedzi "luzem"):

DarkStoorM_0-1599640765130.png

albo zapomniał go dopasować

DarkStoorM_1-1599640795861.png

DarkStoorM_2-1599640941200.png

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Dla mnie na wydruku również ważniejsza jest kwota jaką kupujący zapłacił za przesyłkę niż rodzaj dostawy jaki wybrał. 

Dodatkowo przydała by się funkcja drukowania faktur bezpośrednio z zakładki zamówienia, taką funkcję oferuje konkurencyjny program do obsługi sprzedaży i oczywiście poprawić to o czym już  pisałem wyżej.

Heli_Rajdi
#8 Zapaleniec#

Brak ciągle istotnej kwestii w wydruku listy wysyłkowej - notatki sprzedawcy. Mając wystawione wiele przedmiotów jako jeden produkt ale w różnych wzorach klient klika na dowolny z wariantów i w mailu - nie w formularzu pisze "proszę wysłać wzór X". Trzeba to uzupełnić jako notatkę. Brak widocznej notatki sprzedawcy w liście wysyłkowej skutkuje wysłaniem przez osobę kompletującą zamówienie wzoru Y, klikniętego przy zakupie. Klient upiera się, że w mailu podał wzór X, odsyła zamówienie i ocenia źle sprzedawcę. Sprzedawca ponosi kolejne koszta za ponowną wysyłkę, klient jest niezadowolony.

Notatka (czy informacja sprzedawcy) jest prostą formą komunikacji pomiędzy działem handlowym i działem kompletacji zamówień za pomocą listy wysyłkowej.

Brak notatki w liście wysyłkowej powoduje ogromną komplikację w przygotowaniu wysyłek. Osoba kompletująca zamówienie nie pracuje z mailem, telefonem. Jedyne czym operuje jest lista wysyłkowa i etykiety przewozowe.

msniezek
Administrator
Administrator
Status zmieniony na: Zaakceptowany

@DarkStoorM przede wszystkim jesteśmy pod dużym wrażeniem fachowości przygotowania Twoich pomysłów. Dzięki za poświęcony czas i dbałość, aby precyzyjnie przekazać to, co chcesz powiedzieć! Ad meritum:

  1. Na razie nie planujemy wyświetlania transakcji z połączonych kont. Będziemy monitorować potrzeby sprzedających w tym zakresie, temat jest dość skomplikowany technicznie.
  2. Możliwość grupowania transakcji jest już dostępna w formie etykiet na zamówieniach.
  3. Planujemy zaadresować problem nieopłaconych zamówień i automatyzować inne czynności po stronie sprzedawcy. Natomiast nie należy oczekiwać że przeniesiemy jeden do jednego funkcjonalności Menedżera, rezygnujemy z części opcji. W tym kontekście nie planujemy umożliwiania wysyłki maili z własnego szablonu - zmierzamy ku ograniczaniu liczby maili, jakie otrzymują kupujący w związku z transakcją.
  4. Wyszukiwarkę w zakładce Zamówienia będziemy rozwijać w tym i kolejnym roku zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@msniezek "Na razie nie planujemy wyświetlania transakcji z połączonych kont. Będziemy monitorować potrzeby sprzedających w tym zakresie, temat jest dość skomplikowany technicznie." Czyli zakładka zamówienia traci najważniejszą funkcjonalność. Sprzedaż na różnych kontach ( przynajmniej Ja ) prowadzę dla wygody klientów, magazyn mam jeden. Teraz robię wysyłki wykorzystując jedną zbiorczą kompaktową listę wysyłkową. Zapytam, co będziecie monitorować? odpływ starych sprzedawców do innych alternatywnych programów? Szkoda, przez wiele lat dało się robić wysyłki z M.S. po wprowadzeniu zakładki ZAMÓWIENIA będzie to bardzo mocno utrudnione. 

Krexus
#8 Zapaleniec#

Witam,

Czy jest możliwość, aby w zakładce zamówienia wprowadzić sortowanie zamówień po loginie kupującego alfabetycznie? 

Czy będą wprowadzane jakieś dodatkowe usprawnienia, aby zbliżyć funkcjonalność zakładki zamówienia do wyłączonej zakładki transakcje?
Pozdrawiam

Krexus
#8 Zapaleniec#

Czy ktoś z Allegro mógłby odpowiedzieć na powyższe pytanie?
@msniezek ???
Kolejne pytanie - czy planujecie w jakikolwiek sposób usprawniać zakładkę zamówienia, żeby dało się na niej pracować?
Samo oznaczanie zamówień etykietami trwa ok. 1,5 minuty dla 120 zamówień, przy kilku stronach zamówień robi się z tego sporo czasu, który trzeba poświęcić 

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@msniezek Minęło 10 dni , czy już wiadomo jak zmniejszył się ruch na stronie M.S. po zlikwidowaniu zakładki transakcje.

Obsługa wysyłek z zakładki zamówienia to porażka! Czy planujecie to poprawić?  

 

Krexus
#8 Zapaleniec#

Chyba powinniśmy tą ciszę traktować jako "nie" ...

oznacz moderatorów