anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Konieczność argumentacji negatywa

Kategorie
Inne
Inne 9
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
111
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
2
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
6
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
8
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
14
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
13

Konieczność argumentacji negatywa

#15 Entuzjasta#

Chciałbym aby była konieczność argumentacji komentarzy negatywnych. Tak, aby klient napisał co jego zdaniem było nie tak i dlaczego np. zaniża noty w komentarzach. Podobny obowiązek powinien dotyczyć również komentarzy pozytywnych jeśli ktoś wystawił np. notę za zgodność czy koszt wysyłki albo cokolwiek innego, mniejszą bądź równą 2 gwiazdkom.

Z jednej strony pomoże to nam jako sprzedawcom poprawiać swoją jakość, z drugiej, informuje innych potencjalnych klientów co było nie tak, a po trzecie, chociaż minimalnie będziemy w stanie się bronić przed nieuczciwymi transakcjami typu "po złości" czy odwetowe lub konkurencyjne.

9 Komentarze
#15 Entuzjasta#

Kupujący obowiązany jest odebrać rzecz sprzedaną i zapłacić sprzedawcy cenę (art. 535 k.c.). Nakładanie na kupującego innych obowiązków (tutaj obowiązku tłumaczenia się z wystawionej opinii) byłoby naruszeniem obowiązującego prawa.

#13 Ambasador#

Podobno kupujący powinni "prawdziwie" oceniać swoje zakupy, jest dużo złośliwców, którzy oceniają wg. kaprysu, i to ma na celu zapobiegnięcia temu. 

Sprzedawca poświęcił część swojego czasu dla kupującego, owszem praca, ale kupujący w wolnej chwili nie może poświęcić 1-2 min na sprzedającego? Tym bardziej że duża część nagatywnych ocen jest z powodu "kupiłem to, ale nie podoba mi się, to dam negatywa", więc miałby być to ukłon w stronę sprzedawców, i ich pracy które te bezsensowne negatywne oceny (bezpodstawne) psują

#15 Entuzjasta#

Gdyby ktoś ze sprzedawców miał wątpliwości czy warto "cisnąć" Allegro o tę zmianę, to proszę przeczytać choćby ten wątek (bodajże od 4 podstrony)

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/w-jakim-celu-s%C4%85-punkty-11-5-i-11-6-re...

Najlepszy dowód na to, że Allegro ma sprzedawcę za nic. Mało tego, w przypadku gdy za 3 razem nie ma argumentacji komentarz nie zostanie usunięty przez nich, mimo, iż wcześniejsze negatywy (usuwane przez Allegro 2x) zarzucały mi coś, za co odpowiedzialne jest Allegro jako portal, a nie ja, czy ktokolwiek ze sprzedawców! Chodziło o czas DOSTAWY, nie wysyłki. Za trzecim razem Allegro nie widzi problemu bo jak stwierdzili "Z tego co widzę tym razem klient nie dodał treści do swojej opinii, więc nie możemy jej usunąć." "W takim wypadku rzeczywiście nie możemy jednoznacznie przyznać racji jednej ze stron."

#9 Pomysłodawca#

Szkoda słów!!!

#8 Zapaleniec#

Skoro nie ma już komentarzy dla kupujących (a szkoda, bo dzięki temu było widać czy ktoś np. notorycznie nie odbiera pobrań) to może warto byłoby wprowadzić jakąś ujemną punktację za nieumiejętność czytania ze zrozumieniem? Bo jak tu zatrzymać klienta przed wystawieniem gorszej oceny tylko dlatego, że nie dostał tego co sobie wyobrażał, a zamiast tego dostał to co było na zdjęciu i w opisie? Skoro są realne zdjęcia i jest napisane, że pojemnik jest mały i że ma 10cm, to odejmowanie gwiazdek za to, że taki właśnie jest powinno być w jakiś sposób piętnowane, jak inaczej skłonić kupujących to traktowania zakupów na allegro poważnie?

#11 Animator#

Ja bym rozdzielił ocenę Sprzedawcy, od oceny Przewoźnika. Obecnie Kupujący często mszczą się na Sprzedawcach, bo są zwyczajnie wkurzeni na przewoźników. Jak nie mogą zdjąć gwiazdek za czas wysyłki, to zdejmą za obsługę lub koszt, nawet jeśli to 4 zł. Gdyby mieli możliwość oceny Przewoźnika, to na tym by się wyżyli. Takie oceny nie musiałyby się nigdzie pojawiać. Wystarczy, żeby Kupujący mógł rozładować emocje.

#8 Zapaleniec#

@nikl bardzo dobry pomysł! Przy okazji byłoby wiadomo jaki przewoźnik nie wywiązuje się z terminów, ponadto uważam, że allegro powinno przywrócić oceny za czas wysyłki, ale powinny być wypełniane automatycznie na podstawie danych, które allegro i tak zbiera czyli zgodności deklarowanego czasu nadania paczki z faktycznym wysłaniem (moment odbioru przez kuriera). 

Oczywiście koszt wysyłki również powinien być zawsze na 5 w przypadku, kiedy sposób dostawy, który wybrał kupujący jest w tej samej cenie lub niższej niż analogiczny sposób oferowany przez allegro. 

#8 Zapaleniec#

Ktoś tu stwierdził że zmuszanie do pisania komentarza to by było odbieranie wolności - serio? To niech ktos nie wystawia opinii w ogóle, do tego nikt nie zmusza, a jak już postanowił krytykować to powinno to być konstruktywne. Ja uważam że przy wystawianiu negatywa powinno być obligatoryjne DLACZEGO negatyw, a nie puste pole, bo wtedy nie wiadomo o co chodzi, i ani ja nie wiem co zrobiłam źle, ani ludzie nie wiedzą (a i tak może ich to zniechęcić) a do tego jeszcze allegro po jednym takim pustym negatywie zaczyna mnie szantażować że jestem gorsza od wszystkich i nie może tak być bo co ja sobie wyobrażam... xD Raz nawet miałam tak że ktoś negatywa dał bo mu się guziki pomyliły, a dał 5 gwiazdek we wszystkim - to nie powinno w ogóle być możliwe, a jednak.

Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności
Status zmieniony na: Weryfikowany

@www_otosek_pl w przyszłym roku planujemy prace nad systemem komentarzy. Sugestię zostawiam otwartą, gdy tylko pojawią się bliższe informacje - wrócimy do Was. Dziękuję!