anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Konieczność argumentacji negatywa

Kategorie
kupujący
kupujący 844
inne
inne 166
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
9
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
85
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
102
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
949
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
487

Konieczność argumentacji negatywa

konto zamknięte
Nie dotyczy

Chciałbym aby była konieczność argumentacji komentarzy negatywnych. Tak, aby klient napisał co jego zdaniem było nie tak i dlaczego np. zaniża noty w komentarzach. Podobny obowiązek powinien dotyczyć również komentarzy pozytywnych jeśli ktoś wystawił np. notę za zgodność czy koszt wysyłki albo cokolwiek innego, mniejszą bądź równą 2 gwiazdkom.

Z jednej strony pomoże to nam jako sprzedawcom poprawiać swoją jakość, z drugiej, informuje innych potencjalnych klientów co było nie tak, a po trzecie, chociaż minimalnie będziemy w stanie się bronić przed nieuczciwymi transakcjami typu "po złości" czy odwetowe lub konkurencyjne.

71 Komentarze
maxr01
#17 Koryfeusz#

Witam.

Ocena sprzedawcy - z kilku rodzajów Allegro pozostawiło tylko 2.

Moim zdaniem o jeden za dużo. Ja już i tak na to nie patrzę przy zakupach, bo to nic nie odzwierciedla.

Ani status Super Sprzedawcy, ani szybkie wysyłki - to nie ma kompletnego znaczenia.

Sprzedawca co ma 98% potrafi wysłać dobry towar tak samo jak sprzedawca co ma 99,9%.

Oczywiście, są ludzie, którzy na to patrzą, a ci ze zdrowym rozsądkiem potrafią bez pseudo-pomocy Allegro wyfiltrować oferty.

I to nie musi być Super Sprzedawca z 99,9%. 

I to nie muszą być oferty promowane i sponsorowane - unikam takich, gdyż są droższe - co sam zauważyłem przy sprzedaży.

Wyróżnienie i dźwignięcie ceny - spowodowało spadek sprzedaży.

Wracając do tematu. 

Sugeruję możliwość "obcięcia" gwiazdek sprzedającemu za zgodność z opisem jedynie w szczególnym przypadku.

Obecnie odbywa się to tak:

1. - Towar jest zgodny z opisem (który mało kto czyta) lecz kupujący nie czyta opisu aukcji i źle dobiera towar

2. - Towar jest zgodny z opisem (który mało kto czyta) lecz kupujący nie czyta opisu aukcji i nie stosuje się do instrukcji montażu

3. Jeśli towar jest niezgodny z opisem - kupujący ma prawo do reklamacji. Po co jest mu potrzebny towar, który jest niezgodny z opisem na aukcji? W takim przypadku klient powinien zareklamować towar, a dopiero potem mieć prawo do obniżania ocen.  Sprawa jest bardzo prosta i jasna. ostatnio klient wystawił mi negatyw, ja poprosiłem go, żeby odesłał towar do reklamacji lub odstąpił od umowy, z odbiorem towaru na mój koszt. Po tej informacji - brak wszelkiego odzewu. Czyli kupujący wystawił negatywny komentarz, jednak nawet na mój koszt nie chce zwrócić towaru lub wysłać do reklamacji. Taki kupujący powinien mieć z automatu blokowane konto na Allegro.  

4. - Czyli moja sugestia: kupujący ma prawo do obniżenia oceny za zgodność z opisem dopiero po złożeniu reklamacji i rozpatrzeniu jej przez sprzedawcę. To chyba normalne, gdyż w tej chwili kupujący klikają sobie, co im popadnie. A na "zapas" obcinają po jednej gwiazdce. A potem są telefony, dlaczego nie mogą kupić u mnie jakichś rzeczy, chociaż byli bardzo zadowoleni z transakcji.

5. A może warto uświadomić kupujących o efektach obcinania gwiazdek w komentarzach"? Może warto im wyświetlić informację typu: "Zastanów się dobrze przed wystawieniem oceny sprzedającemu. Twoja ocena będzie mieć wpływ na wizerunek sprzedawcy, jego prezentację ofert i jego sprzedaż."

Już nawet nie chcę pisać, z czym wiąże się obcinanie bez powodu "gwiazdek" i wystawianie negatywów.

 

oznacz moderatorów