anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Konieczność argumentacji negatywa

Kategorie
kupujący
kupujący 1037
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
350
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Konieczność argumentacji negatywa

konto zamknięte
Nie dotyczy

Chciałbym aby była konieczność argumentacji komentarzy negatywnych. Tak, aby klient napisał co jego zdaniem było nie tak i dlaczego np. zaniża noty w komentarzach. Podobny obowiązek powinien dotyczyć również komentarzy pozytywnych jeśli ktoś wystawił np. notę za zgodność czy koszt wysyłki albo cokolwiek innego, mniejszą bądź równą 2 gwiazdkom.

Z jednej strony pomoże to nam jako sprzedawcom poprawiać swoją jakość, z drugiej, informuje innych potencjalnych klientów co było nie tak, a po trzecie, chociaż minimalnie będziemy w stanie się bronić przed nieuczciwymi transakcjami typu "po złości" czy odwetowe lub konkurencyjne.

75 Komentarze
Ziolko39
#21 Demiurg#

@ITSlawno Najlepszy sposób działania wg 433 > Wykopać dół > wrzucić sprzedającego > zasypać > poskakać celem dokładnego ubicia ziemi

Ci, którzy najmniej ufają sobie, odczuwają największą zawiść w stosunku do innych.

 

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  lew artykuł o lekarce ma sie nijak do komentarzy. Ten wyrok mówił o tym że nie tylko oceniający odpowiada za ocene lecz także portal który ją publikuje. To było orzeczenie przeciwko portalowi a nie wystawiającemu komentarz.

Natomiast co do samego pomysłu uważam go za dobry. Otrzymujemy relatywnie mało negatywów lecz jeśli wiemy w czym leżał problem zwraca to naszą uwage czy w danej kwestii możńa coś poprawić. Ocena bez żadnego komentarza tak naprawde nic nie mówi prócz tego że kupujący w danym momencie miał zły humor.

No bo jeśli bez żadnego konatku/reklamcji/ wyjaśnień otrzymujesz zaniżoną ocene to naprawde trudno w takiej sytuacji cokolwiek poprawić.

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#
mikeza
#21 Demiurg#

ja bym jeszcze dodał mozliwość odpowiedzi na komentarze, gdzie są urywane gwiazdki. Możesz dostać pozytywa, gdzie będzie po 2 gwiazdki i chciałbym się ustosunkować do takiej oceny.

tak po prawdzie to powinna być opcja odpowiedzi na każdy komentarz, bo niekiedy przy pozytywach klienci dopisują w komentarzu nieprawdę. Różnie to wygląda.

kostas11
#21 Demiurg#

@mikeza masz rację 🙂

big-xl
#9 Pomysłodawca#

Nawet jeśli będzie lista odpowiedzi do wyboru to nie będzie wiadomo czy to prawda. Ale brak kontaktu z kupującym, który wystawił złą ocenę, bez informacji dlaczego powinien powodować anulowanie oceny, bezkarność nie jest prawidłowa. Mam nadzieję że Allegro nie chce wchodzić tak głęboko w tyłki kupujących żeby czuli się jak święte krowy bez szacunku dla sprzedawcy. Gdy ja pytam dlaczego otrzymałem np. 4 gwiazdki czasem słyszę odpowiedź że to przez przypadek i z chęcią to zmieni. To świadczy znowu że kupujący niema świadomości ani informacji co się stanie gdy oceni sprzedawcę poniżej 5 gwiazdek. Może należy zacząć poprawiać świadomość kupujących na temat konsekwencji gorszej lub bardzo złej wystawionej oceny?

maxr01
#17 Koryfeusz#

Podpisuję się pod tym. Kupujący, który wystawił negatywną opinię lub "obciął" gwiazdki przy wystawieniu pozytywa - powinien uzasadnić swoją decyzję.

Miałem przypadek - kupująca kupiła towar - wystawiła pozytywa, obcięła gwiazdki bez komentarza - idzie na CL za psucie wizerunku firmy. Za miesiąc dzwoni do mnie, że nie może dokonać ponownych zakupów, pytam czy z poprzedniego zakupu była zadowolona i dlaczego obcięła gwiazdki. Mówi, że była bardzo zadowolona, ale nie wie skąd wzięło się "obcięcie gwiazdek". Dla mnie to nie jest klient, 3 zł zarobku, a reputacja poleciała w dół za nic. Więc piszę jej, że zapraszam na aukcje innych sprzedających i tam proszę im obcinać gwiazdki.

DetalTaniejHurt
#8 Zapaleniec#

Nie ma to znaczenia, bo w komentarzu i tak może oszukać !

Ja tak miałam nie raz 😞

Nie raz dostałam negatywa w stylu "towar uszkodzony", a Ja mu nawet tego nie wysłałam, bo wznowiło się po sprzedaży i fizycznie nie miałam 😞

...o tym zagadnieniu (wystawianie tej samej ilośći towaru po sprzedaży) pisałam w innych wątkach 😞

kamil887al
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, bardzo zalecam państwu wprowadzenie możliwości komentarza przy zwrocie i wyborze opcji *nie pasuje mi". Pozwala to zwrócić uwagę sprzedawcy na niekorzystne dla klienta praktyki (na przykład kupiłem część samochodową na której markerem było napisane numer części i przez to ją zwróciłem bo markeru nie dało się zmazać). Obecnie żeby dodać komentarz musiałbym wybrać opcję niezgodność produktu z opisem co nie jest prawdą w tym wypadku, bo było to na zdjęciu. Oczywiście wiem że mogę napisać bezpośrednią wiadomość do sprzedającego. Pozdrawiam.

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Wiesz od razu poproś o usunięcie całego działu części będzie prościej i cel ten sam. Ten numer nie został tam napisany dla picu czy z nudów. Sprzedający pewnie miał do czynienia z klientami, którzy zamawiali część, a potem w ramach zwrotu oddawali swoja używaną. Następnie project... Taki numer to metoda obrony sprzedawcy przed takimi praktykami. I realnie w czym szkodzi uczciwemu klientowi?

oznacz moderatorów