anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiany w funkcjonowaniu urlopu

Kategorie
kupujący
kupujący 1035
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
346
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Zmiany w funkcjonowaniu urlopu

konto zamknięte
Nie dotyczy

W sytuacji gdy sprzedawca ustawia na Allegro urlop, oprócz informacji (która co prawda jest już dobrze widoczna), w momencie gdy klient chce dokonać zakupu, powinno wyskakiwać dodatkowe okienko z informacją, że dany sprzedawca ma urlop w takim a takim przedziale czasowym, oraz zapytanie, czy w tej sytuacji klient chce mimo to złożyć zamówienie. Przynajmniej byłaby pewność, że każdy klient dokonuje wówczas zakupu świadomie i jest gotów poczekać, aż sprzedawca spokojnie wróci z urlopu. Powinna być wówczas jeszcze możliwość wskazania klientowi kiedy mniej więcej nastąpi jego wysyłka (z pewnością można to połączyć z czasem wysyłki jaki deklarujemy).

Dodatkowo, klient, który zaakceptuje zakup w czasie urlopu, nie powinien mieć możliwości wystawienia negatywnego komentarza, jeśli zarzucałby sprzedawcy np. późną wysyłkę (no, chyba, że sprzedawca po urlopie nie dotrzymałby terminu jaki deklaruje, to wtedy negatyw jest zasłużony). Chodzi o to, aby jednak sprzedawca miał pewność, że nie zostanie mimo to skrzywdzony, jak to ma obecnie miejsce.

32 Komentarze
mdrogeria
#21 Demiurg#

Temat rzeka i nie licz na to ,że cokolwiek się zmieni , ale wpunkcika odemnie masz 

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria dzięki 🙂 Próbować trzeba. Ja po prostu na Allegro chciałbym być traktowany fair, zarówno jako klient i jako sprzedający. Bez zmian w komentarzach, nie jest to do końca możliwe.

mdrogeria
#21 Demiurg#

Trzeba przyjąć niestety do wiadomości , że nie mamy umowy o pracę z allegro i nasz urlop w zasadzie serwisu nie obchodzi  . Urlop Ci się należy jako człowiekowi , ale niestety nie Twojej firmie .Trzeba wypracować inny sposób, aby godnie wypocząć kilka dni w roku .

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria  generalnie chodzi mi o to, że w przypadku tych urlopów, czy jak je zwał, chciałbym być niezależny i nie być w sytuacji jak teraz. Z jednej bowiem strony, jak piszesz, nie mamy umowy o pracę z Allegro więc niby urlop się nie należy, ale z drugiej strony, dlaczego dają 40 dni na wykorzystanie "urlopu", a nawet jak sobie weźmiesz wolne to i tak masz pisać w dyskusjach, odpisywać na maile, a najlepiej jeszcze wysyłać paczki.

Chciałbym aby Allegro pod tym względem było tylko platformą, która mi jako sprzedawca umożliwia wystawienie moich aukcji, ale bez dodatkowego naciskania na mnie, że mam być dostępny 24h na dobę przez 365 dni w roku. Bo to już paranoja. Nie jesteśmy niewolnikami, a Allegro zarabia na nas na prowizji. Nie jest to więc na zasadzie wolontariatu, że oni nam udostępnią za darmo narzędzia i platformę, ale w zamian oczekują aż takiej służalczości.

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Dodam jeszcze iż w czasie urlopu powinna być:

zablokowana możliwość zakładania dyskusji. 

możliwość wysyłania maili do sprzedawcy.

 

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@BURZYNSKID  teoretycznie, byłoby to wyjście, ale zaraz zacznie się:

  • przedsiębiorca nie ma prawa do urlopu (chociaż wolałbym link do przepisu, bo widzę jedynie brak prawa do urlopu płatnego, wolne może sobie zrobić) - tak przy okazji poza tym punktem, nawet jeżeli sprzedający weźmie sobie urlop, to i tak zmieści się w 14 dniach na zwrot pieniędzy czy w terminie rozpatrzenia reklamacji.
  • urlop nie zwalnia przedsiębiorcy z obowiązku świadczenia usług
  • tak tak, sprzeda i wyjedzie sobie na urlop, totalnie oleje kupującego i niech się buja z reklamacją/zwrotem 
  • inne teorie spiskowe o sprzedających oszustach i złodziejach 😉
LEW433
#21 Demiurg#

Sądzę że każdemu należy się urlop. Pytanie zawieszamy działalność firmy?Więc kto ma urlop firma czy pracownik, oczywiście można zadać 2 pytanie, co jeżeli firma jest 1 -osobowa?Temat rzeka.Może powinno być coś innego niż "urlop" , bardziej docierającego do kupującego, bo problem jest wówczas jak kupujący nie widzi "urlopu" i kupi.

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Po 7 dniowym urlopie zablokowano mi sprzedaż na jednym z kont. Powód prozaiczny, klient zapytał kiedy nastąpi zwrot za zwrócony towar. Nie odpowiedziałem w terminie, włączył się admin. Nie zareagowałem gdyż nie miałem dostępu do internetu więc po upływie regulaminowego czasu zawiesił mi konto. Niecierpliwemu klientowi można wybaczyć adminowi nie! 😬  Jako admin powinien uspokoić klienta, odpisać , iż sprzedawca ma urlop i na pewno odpowie na pytanie po jego zakończeniu. Po urlopie zwróciłem wpłatę mieszcząc się w terminie 14 dni. 

nikl
#14 Krzewiciel#

Urlop powinien wydłużać wszystkie obowiązujące terminy, a czas wyświetlany na aukcjach powinien automatycznie dodawać tyle dni, ile pozostało do końca urlopu. Komunikaty przed urlopem nie powinny straszyć i zniechęcać Kupujących, zwłaszcza że są wadliwie napisane w czasie teraźniejszym, zamiast przyszłym. Do ostatniego dnia przed urlopem paczki są wysyłane terminowo, więc po co to straszenie? Jeśli mam na aukcji 24 godziny, to nie powinno straszyć opóźnieniami, a jeśli 7 dni to powinno. Źle to jest zrobione.

Należy też zlikwidować planowanie 7 dni, bo teraz urlopy bierze się na last minute, zależnie od pogody. Trudno też zaplanować pogrzeb bliskiej osoby, gdy trzeba na ten dzień wziąć urlop. Należy zlikwidować minimalny okres 3 dni, bo często bierze się tylko piątek na długi weekend, lub 1 dzień u lekarza. Firma jednoosobowa ma prawo do zawieszenia działalności na czas urlopu.

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@nikl  Nic dodać, nic ująć . Podpisuję się pod tym! Co w tym temacie napiszą nasi kochani moderatorzy i obrońcy praw kupujących ?

oznacz moderatorów