Problem: Chciałem zmienić płatność z miesięcznej na roczną. W tym celu musiałem najpierw zrezygnować. Wyświetliło mi się okno z prośbą o podanie powodu (podałem, że chcę przejść na roczną). Następne okno jakie zobaczyłem zapytało czy na pewno chcę zrezygnować i główny pomarańczowy przycisk służył do zrezygnowania. Przyznam, że nawet nie przeczytałem ani tego pytania w tym oknie, ani treści przycisku - byłem przekonany, że skoro chwilkę temu powiedziałem, że chcę przejść na roczne, to klikam w pomarańczowy przycisk i gotowe. Niestety okazało się, że anulowałem cały program Smart. Przywróciłem go ponownie i jeszcze raz przeszedłem całą ścieżkę wnikliwie wszystko czytając. Udało się, ale można chyba to zrobić nieco lepiej.
Propozycja rozwiązania: Wezwanie do akcji zmiany sposobu rozliczenia powinno być bezpośrednio przy obecnym statusie i mniej karkołomne (mam na myśli to rezygnowanie, żeby znowu coś zaakceptować). Jeśli jednak biznesowo nie zależy Wam na promowaniu rocznego rozliczenia. To wystarczy chociaż taki szlif, żeby głupio nie tracić tych "miesięcznych smartowiczów": jeśli ktoś wskazał w pytaniu o powód rezygnacji, że chce przejść na rozliczenie roczne, to nie ma potrzeby pytania go w kolejnym kroku czy chce zrezygnować w ogóle z programu, czy może przypadkiem przejść właśnie na roczne rozliczenie. Wystarczy ewentualnie potwierdzić ten fakt, albo anulować, żeby się cofnąć gdyby ktoś się pomylił. Obecnie bardziej wspieracie wycofanie się z programu Smart niż zmianę sposobu rozliczenia, a zgaduję, że to dla Was niekorzystne 🙂. Dla Użytkowników również, bo musiałem powtórzyć cały proces i straciłem na to czas + czas żeby to napisać. Pozdrowienia dla zespołu 👋