anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[08.12.2025] Orlen Paczka: rozszerzyliśmy punkty odbioru o sieć sklepów Żabka

MAMY ROZWIĄZANIE!
PRZESZUKAJ_NET
#11 Animator

Dzisiaj dostałem maila że Orlen poszerzył sieć o Żabke, ale trzeba zlacać podjazd kuriera. Jak można to wyłączyć? Nie chcemy podjazdów kuriera. Czy mamy po prostu anulować takie zamówienia?


"Co zrobić, aby Twoi kupujący odebrali swoją przesyłkę w Żabce Musisz zamówić podjazd kuriera ORLEN Paczki. To jedyny sposób, aby Twoje przesyłki trafiły do Żabki. ważna informacja Nie możesz nadać tych przesyłek w automatach paczkowych i punktach nadania."

oznacz moderatorów
125 ODPOWIEDZI 125
Health___Beauty
#16 Inspirator

@GaleriaAV  radźta se albo wyłączta smarta. Naprawdę nie chciało mi się wierzyć, że taki jest tego cel ale usilne unikanie odpowiedzi na pytanie dlaczego to wprowadzono niestety utwierdza mnie w przekonaniu, że o to chodzi. 

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#16 Inspirator

@gdvorek  nadal nie jest to odpowiedź na moje pytanie czemu taką "dobrą zmianę" wprowadzono i co komu przeszkadzali sprzedawcy, którzy nadawali w automatach 2-3 paczki dziennie.

oznacz moderatorów
ogryz7
#12 Orędownik

@gdvorek Wziąłeś niejako na siebie ten wątek, więc Ciebie zapytam, ponieważ mimo, że wątek ma już 5 stron, to odpowiedzi na te pytania ewidentnie unikacie:

1) Jaki jest powód tego, że wszystkie przesyłki Orlen można nadać w punkcie lub automacie, a tylko tą jedną (do żabki) trzeba nadać u kuriera? Udostępniając tą możliwość w grudniu, udowodniliście, że nie są to ograniczenia techniczne.

2) Co mają zrobić sprzedawcy, którzy z różnych przyczyn nie mają możliwości czekać na podjazd kuriera? Nie pytam tu o grudzień.

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@Health___Beauty @ogryz7 

Przepraszam, jeśli do któregoś pytania się nie odniosłem - oczywiście postaram się odpowiedzieć na wszystkie.

Cały czas optymalizujemy przepływy paczek, żeby zapewnić bezpieczeństwo i terminowość dostaw zarówno kupującym, jak i sprzedającym. Regularnie testujemy i wdrażamy nowe rozwiązania razem z partnerami logistycznymi. Ograniczenia operacyjne i technologiczne czasem uniemożliwiają wprowadzenie od razu docelowego standardu usługi, ale nieustannie pracujemy nad kolejnymi usprawnieniami.

Przesyłki w grudniu można nadać przez stały podjazd kuriera bez minimum logistycznego lub w innych punktach nadania niż sklepy Żabka. Nadania w automatach nie są dostępne dla tych przesyłek.

Są sytuacje gdzie obowiązują zasady wynikające z aktualnego standardu usługi. Rozumiem, że każda zmiana może być dla części sprzedających niewygodna, natomiast musimy trzymać się obowiązujących rozwiązań operacyjnych.

Jeżeli pojawią się dodatkowe możliwości lub zmiany - będziemy je komunikować na bieżąco.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
ART_FOTO
#15 Entuzjasta

@gdvorek Najlepszym co moglibyście dać sprzedającym, to możliwość wyboru (a nie narzucanie) formy dostawy nawet w Smarcie.Ciagłe dokładanie nowych form dostawy nie jest ani ekologiczne, ani nie ułatwia pracy sprzedającym.

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#16 Inspirator

@gdvorek 

Cały czas optymalizujemy przepływy paczek, żeby zapewnić bezpieczeństwo i terminowość dostaw zarówno kupującym, jak i sprzedającym.

W jaki sposób nadanie paczki w automacie wpływa na bezpieczeństwo i terminowość dostaw? Czy możliwość odbioru Orlen paczki w Żabce bez możliwości jej zwrotu w tejże Żabce tez ma poprawić bezpieczeństwo i terminowość? Wiesz, że za chwilę będzie tu wysyp wątków pt. odebrałem paczkę w Żabce ale Żabka nie chce przyjąć zwrotu. 

Ograniczenia operacyjne i technologiczne czasem uniemożliwiają wprowadzenie od razu docelowego standardu usługi, ale nieustannie pracujemy nad kolejnymi usprawnieniami.

I nikt tam nie pomyślał, że takich zmian nie wprowadza się w momencie największego piku zakupowego w roku? W dodatku bez wcześniejszego poinformowania sprzedawców?

Są sytuacje gdzie obowiązują zasady wynikające z aktualnego standardu usługi.

Czyli Orlen paczka i Orlen paczka Żabka to inny standard usługi? Możesz doprecyzować czym się te usługi różnią?

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#16 Inspirator

@gdvorek  i jeszcze się odniosę do tego co pisze @ogryz7 

Jaki jest powód tego, że wszystkie przesyłki Orlen można nadać w punkcie lub automacie, a tylko tą jedną (do żabki) trzeba nadać u kuriera? Udostępniając tą możliwość w grudniu, udowodniliście, że nie są to ograniczenia techniczne.

Skoro w grudniu kiedy paczek jest najwięcej punkty mogą obsługiwać paczki Żabki to dlaczego nie będą mogły tego robić od stycznia kiedy będą mniej obłożone? Logika leży i kwiczy.

oznacz moderatorów
kovek
#12 Orędownik

@Health___Beauty nigdzie nie napisali, że w styczniu nie będzie można. Napisali, że wyjątkowo opcja jest dostępna w grudniu, a co do stycznia nie ma informacji. 

oznacz moderatorów
kakabe_2007
#12 Orędownik

@kovek Właśnie moderator kolejny raz potwierdził że od stycznie nie będzie można nadać paczki do Żabki w żadnym punkcie tylko przez podjazd kuriera .... "natomiast decyzja zespołu o standardzie obowiązującym od stycznia (w grudniu przygotowaliśmy rozwiązanie tymczasowe) pozostaje na ten moment bez zmian."

A to treść e-maila .... "Co zrobić, aby Twoi kupujący odebrali swoją przesyłkę w Żabce Musisz zamówić podjazd kuriera ORLEN Paczki. To jedyny sposób, aby Twoje przesyłki trafiły do Żabki. ważna informacja Nie możesz nadać tych przesyłek w automatach paczkowych i punktach nadania."

 

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#16 Inspirator

@kovek  skoro grudzień jest wyjątkiem to dla mnie oczywiste jest, że od stycznia wszystko wraca do "normy" i nadania będą możliwe tylko przez podjazd kuriera

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@Health___Beauty 

Widzę, że wiele z pytań i uwag się powtarza, dlatego zachęcam do sprawdzenia moich wcześniejszych odpowiedzi - tam już wyjaśniłem te kwestie.

Rozumiem, że ta zmiana budzi emocje, opinie zostały przekazane dalej, natomiast decyzja zespołu o standardzie obowiązującym od stycznia (w grudniu przygotowaliśmy rozwiązanie tymczasowe) pozostaje na ten moment bez zmian. Natomiast jeśli pojawią się aktualizacje, dam znać.

Chcę też doprecyzować, że moim zadaniem nie jest recenzowanie tej decyzji ani dyskutowanie o jej zasadności. Widzę, że próbuje się mnie w to wciągnąć, ale moja rola polega wyłącznie na udzielaniu informacji operacyjnych i technicznych - a nie ocenianiu samej zmiany.Jeżeli macie pytania stricte merytoryczne, odpowiem - natomiast do dyskusji o zasadności decyzji nie będę już wracał.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
Health___Beauty
#16 Inspirator

@gdvorek  to na potrzeby tego wątku przyjmijmy, że jestem blondynką i trzeba do mnie DRUKOWANYMI literami, bo nie rozumiem. Proszę o udzielnie odpowiedzi na wcześniejsze pytania, bo przeczytałam ten wątek dokładnie od pierwszego do ostatniego posta i nie widzę odpowiedzi na te pytania. 

Pytanie o powód tak istotnej zmiany, która utrudnia życie wielu sprzedawcom jest merytoryczne a wciąż się wijecie i unikacie odpowiedzi. Ja wiem, że nie Ty o tym decydujesz ale Ty i inni moderatorzy jesteście naszymi łącznikami z Allegro więc proszę o spełnianie tej roli. Nikt nie oczekuje od Ciebie oceny ani stawiania się po niczyjej stronie tylko odpowiedzi na konkretne pytania. 

oznacz moderatorów
GaleriaAV
#11 Animator

Ja w ogóle nie rozumiem sytuacji że sprzedawcy którzy sami odpowiadają za swoje usługi i asortyment i całą oprawę, za swój sklep - mają cokolwiek narzucone zamiast wyboru. Nie jesteśmy pracownikami allegro tylko usługobiorcami. TO SĄ NASZE SKLEPY. Ogranicza nam się wybory, narzuca działanie. to nie allegro rządzić powinno sklepem każdego sprzedawcy tylko oni sami . W dodatku ogranicza się kupującym korzystanie ze smarta - za którego abonament płacą, bo nie u każdego sprzedawcy może z niego skorzystać - co jest rezultatem trudnych do spełnienia warunków smart sprzedawcy. Kiedyś wystarczyło mieć kuriera do drzwi, dostawę do paczkomatu, inpost, ew onebox jakikolwiek w formie. Teraz scisłe zasady... to wszystko wygląda na brak logiki i jakis rodzaj tłamszenia/dyskryminacji przy braku kompetencji . Ale ... W TYM SALENSTWIE JEST METODA zapewne jakaś .. 

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

Na pytania, które pojawiły się w tym wątku, już odpowiedziałem.
Jeśli pojawią się nowe, konkretne - oczywiście chętnie na nie odpowiem.

Prosić mnie o "spełnianie roli" nie musisz, bo swoją rolę spełniam. Jestem tutaj, nie uciekam od Waszych pytań odpowiadam na każde, które dotyczy tematu wątku.

To, że nie podoba się Wam treść mojej odpowiedzi, to już zupełnie inna kwestia - ale nie oznacza, że odpowiedzi nie ma.

Jeśli macie kolejne pytania dotyczące usługi - pozostaję do dyspozycji 😊

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
Health___Beauty
#16 Inspirator

@gdvorek 

W jaki sposób nadanie paczki w automacie wpływa na bezpieczeństwo i terminowość dostaw? Czy możliwość odbioru Orlen paczki w Żabce bez możliwości jej zwrotu w tejże Żabce tez ma poprawić bezpieczeństwo i terminowość? 

Czyli Orlen paczka i Orlen paczka Żabka to inny standard usługi? Możesz doprecyzować czym się te usługi różnią?

oznacz moderatorów
kakabe_2007
#12 Orędownik

@Health___Beauty  Moderator nie zna odpowiedzi na stawiane pytania .... "odpowiedni zespół" nie udzielił takiej informacji dlaczego w tak gorącym okresie wprowadzają takie istotne zmiany wymuszające podjazd kuriera ............ nie ma co molestować @gdvorek  bo i tak nie udzieli "merytorycznej" odpowiedzi ........

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#16 Inspirator

@kakabe_2007  @gdvorek  jak zwykle udowadnia, że jest mistrzem w laniu wody. Ale w swoim mniemaniu jest merytoryczny i profesjonalny. Cóż, pozostawię to bez komentarza. 

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@Health___Beauty @kakabe_2007 

Widzę, że część dyskusji niestety kończy się na uszczypliwościach i komentarzach personalnych. Takie wpisy nie robią na mnie żadnego wrażenia i w żaden sposób nie przybliżają nas do meritum. To raczej wizytówka Waszego podejścia.

Ja natomiast staram się prowadzić rozmowę na poziomie merytorycznym. Ponieważ zadaliście pytania, odpowiadam na nie zgodnie z moimi kompetencjami i informacjami jakie mam.

Przypomnę, że dyskusje o osobistych opiniach czy komentarzach personalnych nie będą przedmiotem mojej odpowiedzi - i jeśli myślicie, że mnie dotykają, zapewniam, że nie.

Odpowiadam na Wasze pytania:

  1. "W jaki sposób nadanie paczki w automacie wpływa na bezpieczeństwo i terminowość dostaw?"
    Wprowadzenie usługi dostaw ORLEN Paczka do Żabki zwiększa różnorodność, bezpieczeństwo i terminowość dostaw. Brak nadań w automacie wynika z ograniczeń technologiczno-operacyjnych.

  2. "Czy możliwość odbioru ORLEN Paczki w Żabce bez możliwości jej zwrotu w tejże Żabce również ma poprawić bezpieczeństwo i terminowość?"
    Jak wyżej - brak tej możliwości wynika z ograniczeń technologiczno-operacyjnych. Dziękujemy jednak za uwagi; będziemy pracować nad dalszym rozwojem usługi.

  3. "Czyli ORLEN Paczka i ORLEN Paczka Żabka to inny standard usługi? Możesz doprecyzować czym się te usługi różnią?"
    To dwóch niezależnych partnerów logistycznych z różnymi systemami, procedurami i regulaminami. Usługi logistyczne wymagają wielostronnych uzgodnień w przypadku dostaw do współdzielonych sieci punktów odbioru.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
Health___Beauty
#16 Inspirator

@gdvorek  no widzisz, jak chcesz to potrafisz. Zauważ, że wielokrotnie prosiłam o odpowiedź na zadane pytania a Ty jak katarynka powtarzałeś, że już się merytorycznie wypowiedziałeś co jest nieprawdą, bo dopiero w ostanim poście odpowiadasz na moje konkretne pytania. Może mniej samozachwytu a więcej realnej oceny swojej pracy, bo te personalne zaczepki  zawsze pojawiają się tylko w stosunku do Ciebie, do innych modów nie. 

Co nie zmienia faktu, ze 

Brak nadań w automacie wynika z ograniczeń technologiczno-operacyjnych.

Jakoś w grudniu tych ograniczeń nie ma, a od stycznia będą. 

Myślę, że swój cel osiągniecie. Chcąc nie chcąc wielu sprzedawców będzie musiało zrezygnować z tej formy wysyłki.

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@Health___Beauty 

Odpuść sobie te uszczypliwości w moją stronę - po pierwsze to nie miejsce na nie, po drugie wypadałoby mieć szacunek do rozmówcy. Mam nadzieję, że ulżyło Ci trochę pisząc je.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów