Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Szanowni Państwo !
W dniu 24 listopada 2025 nadaliśmy przesyłkę o nr AD0H2PL9WV3G0BGVN w ramach programu Allegro Delivery. Dnia 5 grudnia otrzymaliśmy negatywny komentarz z racji nieotrzymania przesyłki przez kupującego. Kilka minut po wystawieniu owego komentarza kupujący otworzył dyskusję. Zrobiliśmy zgłoszenie z prośbą o wypowiedź pracownika Allegro w tej sprawie powołując się na słynną deklarację serwisu:
"W ramach Allegro Delivery odpowiadamy za cały proces dostawy i kompleksowo dbamy o jej szybkość oraz jakość. Ty nie ponosisz odpowiedzialności za transport przesyłki ani konsekwencji jej ewentualnego zagubienia lub zniszczenia. Pozwoli Ci to skoncentrować się na jakości sprzedawanych produktów, właściwym zapakowaniu przesyłki oraz przekazaniu jej kurierowi. Dla przesyłek przewożonych metodami Allegro Delivery bierzemy również odpowiedzialność za obsługę klienta."
W dyskusji pracownik Allegro polecił kupującemu kontakt z infolinią. Jako, że ta wypowiedź nie była zapewne dla kupującego satysfakcjonująca poprosił o pomoc w dniu kolejnym za pomocą przycisku w dyskusji na co otrzymał odpowiedź 6 grudnia 2025 r :
"Client:......., przykro mi, że nie otrzymał Pan zamówienia. Widzę, że kwestię Pana przesyłki przekazaliśmy już do odpowiedniego działu, proszę zatem się nie martwić. Niebawem powrócimy do sprzedającego z wiadomością zwrotną drogą mailową, sprawie został nadany numer 56830248."
Do dziś nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi, ale to nie w tym problem.
Równocześnie w rozmowie e-mail poprosiliśmy o usunięcie tego komentarza (na co nie liczyliśmy) bądź wykluczenie go ze statystyk. Oto jaką odpowiedź otrzymaliśmy:
"Nie mogłam usunąć opinii, ponieważ nie narusza ona naszych zasad. Jest to pierwsza negatywna opinia z ostatnich 30 dni i jest wykluczona z punktacji.
Mogę przesłać oficjalne powiadomienie, że zachęcamy do porozumienia w tej sprawie. Proszę o informację jeżeli mam tak uczynić."
Poniżej nasza odpowiedź:
"W jaki sposób mamy próbować dojść do porozumienia, skoro klient od dwóch tygodni nie otrzymał nadanej przez nas terminowo przesyłki znajdującej się obecnie w rękach przewoźnika Allegro Delivery? Poza tym opinie dotyczące nieterminowych dostaw przewoźnika miały być automatycznie wykluczane ze statystyk niezależnie czy są pierwszymi czy setnymi w ciągu ostatnich 30 dni."
I oto co się dowiedzieliśmy:
"Ocena nie ma zaznaczonej opóźnionej dostawy, tylko jej brak, dlatego nie została wykluczona z powodu opóźnienia. Sprawa nie dotyczy tego, czy przesyłka w rzeczywistości jest opóźniona, tylko, ze kupujący nie zaznaczył w ocenie kafelka o opóźnieniu. Tylko on właśnie decyduje o tym czy ocena się wykluczy z powodu opóźnienia. Samo opóźnienie nie wystarczy - wykluczamy komentarze, które mają zaznaczone niezadowolenie właśnie z opóźnienia."
Może ktoś nam to racjonalnie wytłumaczyć? Niezadowolenie z opóźnienia jest lepsze od tego z niedoręczenia? Cytując klasyka "Twój ból jest lepszy niż mój?" @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Zasadnicze pytanie. Zgłosiłeś formalną reklamację na opóźnienie w doręczeniu z poziomu WzA lub stronę https://allegro.pl/pomoc/last-mile/zloz-reklamacje
Formalną reklamację mniemam że przyjął pracownik Allegro w dyskusji nadając jej numer:
"sprawie został nadany numer 56830248"
Najlepiej zgłosić oficjalnie reklamację, aby nie było potem wątpliwości. W zgłoszeniu wskazujesz jako powód "opóźnienie w doręczeniu przesyłki" i jako odszkodowanie podajesz dwukrotność opłaty za jej nadanie (polecam wpisać trochę więcej, wtedy przeliczą do maksymalnej kwoty). Do reklamacji dołączasz wymagane prawem załączniki (czyli np potwierdzenie nadania, potwierdzenie opóźnienia (wystarczy screen ze strony śledzenia)). W przypadku składania reklamacji z poziomu WzA potwierdzenie nadania jest załączane automatycznie.
Po zgłoszeniu powinieneś otrzymać potwierdzenie przyjęcia reklamacji pocztowej wraz z jej numerem.
A tu cytat z rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej
§ 3. [Elementy reklamacji]
1. Reklamacja zawiera:
1) imię i nazwisko nadawcy albo adresata albo nazwę oraz adres do korespondencji albo adres siedziby nadawcy albo adresata, zwanego dalej "reklamującym";
2) przedmiot reklamacji;
3) datę i miejsce nadania przesyłki pocztowej albo przekazu pocztowego;
4) numer dokumentu potwierdzającego nadanie lub numer przesyłki pocztowej - w przypadku przesyłki rejestrowanej albo przekazu pocztowego;
5) uzasadnienie reklamacji;
6) kwotę odszkodowania - w przypadku gdy reklamujący żąda odszkodowania;
7) podpis reklamującego - w przypadku reklamacji wnoszonej w postaci pisemnej;
8 ) datę sporządzenia reklamacji;
9) wykaz załączonych dokumentów.
2. Do reklamacji wnoszonej w postaci innej niż za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dołączyć:
1) oryginał dokumentu potwierdzającego nadanie przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego albo oryginał pokwitowania nadania takiej przesyłki lub takiego przekazu, jeżeli taki dokument jest wydawany przez operatora pocztowego nadawcy - do wglądu;
2) oświadczenie nadawcy o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń - w przypadku, o którym mowa w art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, zwanej dalej "ustawą";
3) kopię protokołu sporządzonego przez operatora pocztowego bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej lub stwierdzonych ubytkach jej zawartości - w przypadku przyjęcia tej przesyłki przez adresata - albo
4) oświadczenie o stwierdzonych ubytkach lub uszkodzeniach przesyłki rejestrowanej złożone przez przyjmującego tę przesyłkę bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki;
5) opakowanie uszkodzonej przesyłki, jeżeli operator pocztowy tego zażąda;
6) oświadczenie o stwierdzeniu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki pocztowej, z zachowaniem terminu, o którym mowa w art. 87 ust. 6 ustawy, wraz ze wskazaniem okoliczności bądź dowodów potwierdzających zaistnienie okoliczności warunkujących dochodzenie odszkodowania, o których mowa w art. 87 ust. 6 ustawy;
7) przytoczenie okoliczności potwierdzających nadanie lub doręczenie przesyłki pocztowej albo przekazu pocztowego oraz wskazanie dowodów potwierdzających ten fakt;
😎dokumenty potwierdzające nienależyte wykonanie usługi doręczenia przesyłek pocztowych, o których mowa w art. 89 ustawy - do wglądu.
3. Do reklamacji wniesionej za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dołączyć kopie dokumentów, o których mowa w ust. 2. Jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, operator pocztowy może zażądać przekazania mu oryginałów tych dokumentów.
4. Oryginały dokumentów są zwracane reklamującemu za pokwitowaniem, w każdej chwili na jego wniosek. W przypadku braku wniosku operator pocztowy zwraca je najpóźniej po zakończeniu postępowania reklamacyjnego.