anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DHL zaginiona przesyłka

991221
#10 Popularyzator#

Dzień dobry, klient zgłosił problem. Przesyłka AD DHL Automat dalej nie dojechała. Proszę o interwencję 

Numer zamówienia 5d9e9660-79d3-11f0-923a-039a83d5e912

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

991221
#10 Popularyzator#

Formalna reklamacja jest też zgłoszona, ale klient się niecierpliwi. Z resztą sam mu się nie dziwię. 

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor#

@991221

Tylko czy składałeś reklamacje na opóźnienie w doręczeniu czy na zaginięcie przesyłki? Niestety to nie jest to samo i w zależności od powodu, obowiązuje różny termin składania reklamacji.

I teraz reklamację z tytułu opóźnienie w doręczeniu można składać nie wcześniej niż po upływie gwarantowanego terminu doręczenia (czyli w przypadku Allegro Delivery w czwartym dniu roboczym po nadaniu przesyłki, z uwzględnieniem godziny granicznej) 

Natomiast reklamację z tytułu zaginięcia przesyłki, można złożyć nie wcześniej niż po upływie regulaminowego terminu, po upływie którego przesyłkę uznaje się za zaginioną (w przypadku Allegro Delivery i pozostałych firm kurierskiech jest to 30 dni od dnia nadania (kalendarzowych, ale dni wolne (w sierpniu był to 15 dzień miesiąca) się nie wliczają, bez względu na to czy nadanie było przed, czy po godzinie granicznej.

W obu przypadkach reklamację zgłoszoną przed wymaganym terminem, traktuje się jako zgłoszoną w najbliższym możliwym terminie. 

Przewoźnik nie może zmieniać terminu od kiedy można składać reklamację. Byłoby to wchodzenie w kompetencje ustawodawcy, a poza tym nie wiem stosownej delegacji w ustawie (rynek usług pocztowych i kurierskich, to rynek regulowany, tu prawie wszystko regulują przepisy ustawowe lub rozporządzenia, ewentualnie ustawa niektóre rzeczy deleguje do regulaminu przewoźnika).

oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

Złożyłem reklamację jako opóźnienie. 

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @991221. Najmocniej przepraszam za utrudnienia. 
Otrzymaliśmy potwierdzenie, że przesyłka znajduje się w automacie. Klient powinien udać się pod automat i zadzwonić pod numer 426345330, aby support mógł zdalnie otworzyć skrytkę. Przy rozmowie z supportem klient powinien podać numer przesyłki oraz numer skrytki (skrytka B10). 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

Skopiowałem tę wiadomość klientowi w dyskusji.

oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

@MiMary Dostałem taką informację od klienta: ''niestety . Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją ale pani z DHL chciała kod i nie otworzyła skrytki. Ja kodu nie mam, bo gdybym miał to sam bym otworzył.''

Chciałbym, aby ta sytuacja w końcu się wyjaśniła.

oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

W miarę możliwości proszę o szybkie rozwiązanie problemu. 

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@991221 przekazałem to do weryfikacji, proszę o cierpliwość.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

Zadzwoniłem na infolinię, którą podała @MiMary . Okazało się, że paczki wcale nie ma w tym automacie. Paczka jest zagubiona. DHL czeka na informację od Allegro o wyglądzie, wadze itp. paczki. Postanowiłem zwrócić pieniądze klientowi. Proszę abyście przekazali DHLowi informację o przesyłce: Paczka waży około 18kg, zamówienie spakowane jest w karton o wymiarach około 56x26x35cm. Nie rozumiem tylko po co Allegro kłamie, że przesyłka jest umieszczona w automacie. 

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@991221 dostaliśmy taką informację więc ją Tobie przekazałem. Proszę Ciebie żebyś uzbroił się w cierpliwość, bo wyjaśniam to.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

Dobrze, wstrzymam się ze zwrotem pieniędzy do jutra. Jednak dziwne jest to, że co innego podaje mi DHL, a co innego Allegro. Nie mogę nawet podać tych informacji odnośnie gabarytów paczki DHLowi, ponieważ tylko Allegro może je im podać. 

oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

Czy coś udało się ustalić?

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@991221, kurier niestety popełnił błąd, wyjaśniamy sprawę z przewoźnikiem. Najmocniej przepraszam za utrudnienia. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

W takim razie proszę, by przesyłka do mnie wróciła z powrotem. Ja zwrócę klientowi pieniądze. 

oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

Witam, kiedy paczka do mnie wróci? Odnalazła się w ogóle? 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@991221 tak, poprosiliśmy przewoźnika o odesłanie jej do Ciebie. 
Przepraszam, że to tak długo trwa. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

991221
#10 Popularyzator#

Okej, dziękuje za informację. 

oznacz moderatorów