Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mając na uwadze zasięgi i czytających to forum pragnę przestrzec wszystkich sprzedających przed praktykami Allegro a zwłaszcza Allegro Delivery. Poniżej i opis przypadku i odpowiedź Allegro:
"Powód reklamacji: Uszkodzenie przesyłki w transporcie
Uzasadnienie reklamacji: Szanowni Państwo
Niniejszym odwołujemy się od otrzymanej dziś negatywnej decyzji w sprawie naszej reklamacji. Państwa informacja o nieprawidłowym zapakowaniu towaru jest niezgodna z prawdą. Poniżej przedstawiamy szczegółowo zaistniałą sytuację.
1. Opakowanie przesyłki to pudełko tekturowe. W pudełku znajdował się stołek myśliwski. Wszystkie wolne przestrzenie opakowania zostały wypełnione folią - zgodnie z załączonymi zdjęciami.
2. Stołek myśliwski wykonany jest z drewna bukowego z siedziskiem skórzanym i wytrzymuje nośność 150kg - zgodnie z opisem przedmiotu. Nie jest możliwe zniszczenie stołka poprzez rzucanie, upadek, czy inne nieostrożne obchodzenie się z przesyłką.
3. Przesyłka nie dotarła do klienta i została zwrócona do nas na etapie transportu. Nie miał do niej dostępu nikt poza Państwa przewoźnikiem.
4. Uszkodzenie przesyłki - tj. złamanie nogi, porysowanie i zabłocenie pozostałych nóg i siedziska musiało być spowodowane mechanicznie. Nie można tak uszkodzić stołka nawet poprzez celowe ręczne rzucanie przesyłką.
5. Na załączonych zdjęciach widoczne są ślady przejechania przez paczkę kołem samochodu, bądź spowodowane w inny podobny sposób. Zaznaczyliśmy taki ślad na jednym z załączonych zdjęć.
6. Pudełko zostało sklejone bezbarwną taśmą już po wysyłce (uszkodzeniu). My takiej taśmy nie używamy. Nasza taśma to taśma brązowa. Miejsce dodatkowego klejenia również zaznaczyliśmy na dwóch zdjęciach."
Odpowiedź Allegro:
"Ponownie przeanalizowałem sprawę.
Domyślam się, że nie jest to dla Państwa komfortowa sytuacja.
Sprawdziłem zdjęcia i opis sytuacji, na ich podstawie widzę, że paczka nie była wystarczająco zabezpieczona, aby nie uległa uszkodzeniu podczas transportu.
Zdjęcia pokazują, że przesyłka nie posiadała odpowiednich zabezpieczeń wewnętrznych. Jednocześnie ilość wypełniacza nie była odpowiednia w stosunku do zawartości. Przesyłka powinna być odpowiednio zabezpieczona wewnątrz."
Jak widać czytanie ze zrozumieniem w przypadku odpowiadającego na reklamację to umiejętność ponad jego możliwości.
UWAŻAJCIE SPRZEDAJĄCY!
Złóż skargę do UKE na przewoźnika (w tym przypadku na Allegro).
Druga kwestia, to odpowiedź na reklamację usługi pocztowej musi spełniać wymogi Rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej, a zwłaszcza par. 10. A to co przytoczyłeś nie stanowi odpowiedź na zgłoszoną reklamację, bo nie zawiera wymaganych prawem elementów".
A i odnośnie pkt 6. Firmy kurierskie do zabezpieczenia przesyłki zawsze używają taśmy firmowej. Często każdy odział ma własną (aby było wiadomo, gdzie nastąpiło uszkodzenie). Nigdy nie używa się zwykłej taśmy klejącej. Z czynności zabezpieczenia przesyłki spisuje się protokół.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Mając na uwadze zasięgi i czytających to forum pragnę przestrzec wszystkich sprzedających przed praktykami Allegro a zwłaszcza Allegro Delivery. Poniżej i opis przypadku i odpowiedź Allegro:
"Powód reklamacji: Uszkodzenie przesyłki w transporcie
Uzasadnienie reklamacji: Szanowni Państwo
Niniejszym odwołujemy się od otrzymanej dziś negatywnej decyzji w sprawie naszej reklamacji. Państwa informacja o nieprawidłowym zapakowaniu towaru jest niezgodna z prawdą. Poniżej przedstawiamy szczegółowo zaistniałą sytuację.
1. Opakowanie przesyłki to pudełko tekturowe. W pudełku znajdował się stołek myśliwski. Wszystkie wolne przestrzenie opakowania zostały wypełnione folią - zgodnie z załączonymi zdjęciami.
2. Stołek myśliwski wykonany jest z drewna bukowego z siedziskiem skórzanym i wytrzymuje nośność 150kg - zgodnie z opisem przedmiotu. Nie jest możliwe zniszczenie stołka poprzez rzucanie, upadek, czy inne nieostrożne obchodzenie się z przesyłką.
3. Przesyłka nie dotarła do klienta i została zwrócona do nas na etapie transportu. Nie miał do niej dostępu nikt poza Państwa przewoźnikiem.
4. Uszkodzenie przesyłki - tj. złamanie nogi, porysowanie i zabłocenie pozostałych nóg i siedziska musiało być spowodowane mechanicznie. Nie można tak uszkodzić stołka nawet poprzez celowe ręczne rzucanie przesyłką.
5. Na załączonych zdjęciach widoczne są ślady przejechania przez paczkę kołem samochodu, bądź spowodowane w inny podobny sposób. Zaznaczyliśmy taki ślad na jednym z załączonych zdjęć.
6. Pudełko zostało sklejone bezbarwną taśmą już po wysyłce (uszkodzeniu). My takiej taśmy nie używamy. Nasza taśma to taśma brązowa. Miejsce dodatkowego klejenia również zaznaczyliśmy na dwóch zdjęciach."
Odpowiedź Allegro:
"Ponownie przeanalizowałem sprawę.
Domyślam się, że nie jest to dla Państwa komfortowa sytuacja.
Sprawdziłem zdjęcia i opis sytuacji, na ich podstawie widzę, że paczka nie była wystarczająco zabezpieczona, aby nie uległa uszkodzeniu podczas transportu.
Zdjęcia pokazują, że przesyłka nie posiadała odpowiednich zabezpieczeń wewnętrznych. Jednocześnie ilość wypełniacza nie była odpowiednia w stosunku do zawartości. Przesyłka powinna być odpowiednio zabezpieczona wewnątrz."
Jak widać czytanie ze zrozumieniem w przypadku odpowiadającego na reklamację to umiejętność ponad jego możliwości.
UWAŻAJCIE SPRZEDAJĄCY!
@garmland decyzja reklamacyjna została wydana, informacje o nieodpowiednim zabezpieczeniu przesyłki otrzymaliśmy bezpośrednio od oddziału na podstawie tych informacji oraz zdjęć, Ekspert reklamacyjny wydał decyzję.
Przykro mi, ale nie jestem w stanie pomóc w tej sprawie.
Nie, no oczywiście jeśli "Ekspert reklamacyjny wydał decyzję" to jest to prawda objawiona i nie należy z nią dyskutować. Dobrze, że jak napisał Ekspert "Domyślam się, że nie jest to dla Państwa komfortowa sytuacja" - normalnie odkrycie na miarę Eksperta Allegro.
Ale ad rem :
1. Jak można złamać nogę z drewna bukowego o średnicy 30mm poprzez niedostateczne wypełnienie paczki?
2. Skąd ślad opony na pudełku w którym znajdował się stołek?
Litości - jeśli zdrowy rozsądek to dla Allegro pojęcie obce proszę najpierw udać się do kogoś, kto wyjaśni Ekspertom Reklamacyjnym co uległo zniszczeniu, a może lepiej dać Ekspertowi kij drewniany bukowy o średnicy 30mm i długości 80cm i niech go złamie. Powodzenia w przeprowadzeniu testu.
Sęk w tym, że nie dostałeś decyzji reklamacyjnej. To co zacytowałeś nie spełnia wymogów prawnych dla odpowiedzi na reklamację.
Brakuje m.in. danych o których mowa w ust 1 pkt 2, 5, 6 oraz ust 2 pkt 6 rozporządzenia.
Cytat z rozporządzenia.
§ 10. [Odpowiedź na reklamację]
1. Odpowiedź na reklamację zawiera:
1) nazwę operatora pocztowego, a w przypadku wyznaczenia przez operatora jednostki właściwej dla rozpatrywania reklamacji - nazwę tej jednostki;
2) powołanie podstawy prawnej;
3) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji w całości lub w części;
4) w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o sposobie i terminie jego wypłaty, nie dłuższym niż 30 dni od dnia uznania reklamacji;
5) imię, nazwisko i stanowisko służbowe pracownika operatora pocztowego, upoważnionego do udzielenia odpowiedzi na reklamację;
6) pouczenie o prawie do odwołania się oraz wskazanie adresu, na jaki należy złożyć odwołanie, a w przypadku usług pocztowych niebędących powszechnymi - informację o możliwości wcześniejszego, tj. przed wyczerpaniem drogi reklamacyjnej, dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
a) sądowym albo
b) w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
c) (uchylona).
2. Odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać:
1) uzasadnienie faktyczne i prawne - w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części;
2) informację o zatrzymaniu przesyłki pocztowej, gdy reklamacja dotyczy przesyłki zatrzymanej przez operatora pocztowego w przypadkach określonych w art. 36 ust. 2 ustawy.
Bardzo dziękuję za cenne informacje. Oczywiście odwołamy się do UKE powołując się na wskazane przepisy. Swoją drogą ciekawe jest, że przesyłka nie została nawet wydana do dostarczenia a zwrot do nadawcy nastąpił na etapie transportu. Oczywiście do takich szczegółów Ekspert Reklamacyjny nawet się nie odniósł. Pewnie to poniżej jego wysokich kompetencji. Jeszce raz dziękuję.
Taka mała uwaga.
Zgodnie z prawem pocztowym przed nadawcą odpowiada operator pocztowy świadczący daną usługę pocztową, a nie fizyczny przewoźnik. Zazwyczaj określenia operator i przewoźnik stosuje się zamiennie, ale prawnie to mogą być różne podmioty (tak jest w przypadku Allegro Delivery).
W przypadku usługi Allegro Delivery, Allegro powierza wykonanie usługi innemu operatorowi. Odbywa się w oparciu o art 35 ustawy Prawo pocztowe. Kwestię odpowiedzialności operatora reguluje głównie art 87 ustawy.
Art. 35. [Umowa o współpracę między operatorami pocztowymi]
1. Operator pocztowy, który zawarł z nadawcą umowę o świadczenie usługi pocztowej, może po przyjęciu przesyłki pocztowej powierzyć dalsze wykonanie usługi innemu operatorowi pocztowemu na podstawie umowy o współpracę zawieranej w formie pisemnej.
2. W umowie o współpracę operatorzy pocztowi określają w szczególności:
1) zakres współpracy;
2) wynagrodzenie za wykonane przez operatora pocztowego czynności związane z realizacją umowy;
3) zakres i sposób przekazywania informacji w sprawie zabezpieczenia przesyłek pocztowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa obrotu pocztowego oraz zatrzymania i zabezpieczenia przesyłek pocztowych w przypadkach, o których mowa w art. 36;
4) zasady przekazywania operatorowi pocztowemu, który zawarł z nadawcą umowę o świadczenie usługi pocztowej, przesyłek niedoręczalnych oraz przesyłek pocztowych, których dotyczy prawo zastawu;
5) zasady przekazywania przesyłek pocztowych zwróconych z powodu niewłaściwego doręczenia do oddawczej skrzynki pocztowej;
6) terminy wykonania przez operatora pocztowego czynności określonych w umowie;
7) zasady odpowiedzialności za naruszenie warunków umowy.
3. Przepis ust. 1 nie narusza prawa operatora pocztowego, który zawarł z nadawcą umowę o świadczenie usługi pocztowej, do powierzenia podwykonawcy dalszego wykonania w imieniu tego operatora usługi, na podstawie umowy zawartej w formie pisemnej.
Art. 87. [Warunki odpowiedzialności operatorów pocztowych]
1. Do odpowiedzialności operatorów pocztowych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.
2. Podwykonawca, o którym mowa w art. 6 ust. 4, ponosi wobec operatora pocztowego odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy w zakresie działalności pocztowej jak operator pocztowy, z wyłączeniem art. 92-94. Roszczenia przysługujące operatorowi pocztowemu wobec takiego podwykonawcy przedawniają się z upływem 6 miesięcy od dnia, w którym operator pocztowy naprawił szkodę.
3. Operator pocztowy, który zawarł umowę o świadczenie usługi pocztowej z nadawcą, odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło:
1) wskutek siły wyższej;
2) z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub adresata, niewywołanych winą operatora pocztowego;
3) z powodu naruszenia przez nadawcę lub adresata przepisów ustawy albo regulaminu świadczenia usług pocztowych lub powszechnych;
4) z powodu właściwości przesyłanej rzeczy.
Operator pocztowy powołując się na jedną z przyczyn wymienionych w pkt 1-4, przedstawia dowód jej wystąpienia.
4. Operator wyznaczony odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi powszechnej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek strajku pracowników tego operatora przeprowadzonego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
5. Operator pocztowy odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej w zakresie określonym ustawą, chyba że niewykonanie lub nienależyte jej wykonanie:
1) jest następstwem czynu niedozwolonego;
2) nastąpiło z winy umyślnej operatora;
3) jest wynikiem rażącego niedbalstwa operatora.
6. Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej niedające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.
Informację o prawie do zgłoszenia zażalenia do UKE powinieneś mieć już na pierwszej decyzji reklamacyjnej. Takie pouczenie jest obowiązkowe (par 10 ust 1 pkt 6 lit b rozporządzenia).
Ps. Usługi pocztowe to usługi regulowane. Tu nie obowiązuje zasada co nie jest zabronione jest dozwolone. Operator pocztowy może tylko to, na co zezwala ustawa oraz akty wykonawcze do niej.
Wrzuc forki dla potomności tego cudu transportowego...
U Nas to samo - paczka źle zapakowana. Człowiek płaci aby mieć specjalnie dopasowany karton do towaru, a ci roz**** karton a ci powiedzą, że źle zapakowane. Karton posklejany taśmą dpd i to nie całkiem udolnie, bo góra kartonu otwarta i tak, ale Ci powiedzą, że źle zapakowane. Robią sobie jaja z ludzi.
Dla potomności uszkodzenie stołka w wyniku złego zapakowania na fotkach
Proś w takim przypadku o protokół ze sprawdzenia i zabezpieczenia przesyłki. Za każdym razem.