anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Błędne przewidywane czasy dostawy

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

Może ktoś z moderatorów się wypowie, bo ja już nie mam siły.

Korzystam z przewoźników DPD, Inpost, UPS.
Mam ustawioną godzinę graniczną na 10:00 dla DPD i Inpost, dla UPS nie mam wcale.

Jest godzina 11:00, a w moich ofertach pokazuje "dostawa jutro".
Wielokrotnie to już zgłaszałem, bo jest tak nie od dziś i zawsze jestem zbywany.

Dzisiaj zamówienie o godzinie 10:13 pokazuje, że mam wysłać dzisiaj i do tego kurierem UPS, gdzie nie ma ustawionej żadnej godziny granicznej.

Żeby nie było - wiem jak powinien działać algorytm i dlatego chociaż niektórzy klienci prosili przez telefon NIGDY nie wysłałem żadnego zamówienia, które zostało złożone po godzinie 10:00 właśnie po to, żeby mechanizm predykcji nie pokazywał głupot.

Czy nie można zrobić po ludzku czyli deklarowany czas wysyłki przez sprzedającego i obok procent przesyłek wysyłanych w terminie z ostatnich 30 dni?

Teraz to sprzedawca musi się tłumaczyć przez wasze błędne wyliczenia, bo 90% klientów nie ma pojęcia, że to co się pokazuje przy ofercie to nie jest deklaracja sprzedawcy tylko wasze, wywróżone z fusów przewidywania.

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@superskrzynka Czas, jaki widzisz w zamówieniach, to sugerowany czas wysyłki, dzięki któremu dotrzymasz przewidywanego czasu dostawy, jaki widział kupujący podczas dokonywania zamówienia. Jeśli nie chcesz, abyśmy wyświetlali krótszy czas dostawy, to nie wysyłaj tego samego dnia zamówień złożonych po godzinie granicznej, nawet jeśli masz taką możliwość. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

Wyraźnie napisałem. NIGDY nie wysłałem żadnej paczki po godzinie granicznej, właśnie dlatego żeby wasz durny algorytm nie pokazywał głupot, a mimo to pokazuje

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

No normalnie nie wytrzymam! To jest szczyt obłudy i hipokryzji.

"nie wysyłaj tego samego dnia zamówień złożonych po godzinie granicznej, nawet jeśli masz taką możliwość. "

Proszę wysłać taką informację do kupujących, że Allegro zaleca wysyłkę następnego dnia, chociaż sprzedawca może i chce wysłać towar tego samego dnia. Czy zrobicie to?

Z jednej strony - nacisk na jak najszybsza wysyłkę, a z drugiej strony "taki tekst"? To przecież "szczyt głupoty".

Pakuję paczki i wysyłam w miarę możliwości jak najszybciej, do przyjazdu kuriera. A to jest rozbieżność kilku godzin, to nie jest tak, jak życzyłoby sobie Allegro. Bo podjazdy kuriera to nie jest "koncert życzeń".

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@superskrzynka to ustaw dla UPS, 11:00 i będzie po problemie, brak ustawienia tej godziny bierze z sufitu czy godziny granicznej zamawiania kuriera 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

Ok, dzięki za sugestię, zobaczymy jak to będzie wyglądać jutro

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@kostas11 tylko dlaczego należy kłamać w takich ustawieniach

my też nie możemy ustawić prawidłowej godziny

u nas podobnie NIGDY nie wysłaliśmy żadnej paczki po godzinie granicznej, właśnie dlatego żeby wasz algorytm nie pokazywał głupot, a mimo to pokazuje

większej głupoty dzisiaj nie czytałem

Jeśli nie chcesz, abyśmy wyświetlali krótszy czas dostawy, to nie wysyłaj tego samego dnia zamówień złożonych po godzinie granicznej, nawet jeśli masz taką możliwość.

Mamy celowo opóźniać wysyłkę bo allegro nie umie jej przewidzieć, kiedy je zawsze robimy w podobny sposób, brawo

Proszę ten tekst wyświetlać przy każdym zakupie u nas Kupującym, niech wiedzą, z czym my się mierzymy sprzedając na allegro

oznacz moderatorów

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

Niestety to nie pomogło. Dla wszystkich kurierów godziny graniczne ustawione na 10:00, jest 10.22, a nadal we wszystkich ofertach pokazuje dostawa na poniedziałek. 

Czyli algorytm działa źle, bo nie jest to "na podstawie historycznych danych", gdyż żadne zamówienie złożone po 10.00 nigdy ode mnie nie wyszło tego samego dnia, nawet jak klient zadzwonił i marudził. Nie i koniec.

Może @w_kiwi  się wypowie co teraz mam zrobić i czy ktoś w końcu zrobi z tym porządek, bo to jest nienormalne, a zgłaszałem to już wielokrotnie.

Zazwyczaj otrzymywałem odpowiedzi żeby wyłączyć dostawy szybsze niż deklaracja (nie pomaga), nie wysyłać paczek po godzinie granicznej (nigdy tego nie robiłem), a potem na kolejnego maila już nie otrzymywałem żadnej odpowiedzi.

W skrócie - sprzedaj, zapłać prowizje i tłumacz się klientowi czemu nie dostał paczki tak jak pokazywało w ofercie.

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @superskrzynka. Twoje konto nie spełnia warunków opisanych w tym artykule, a dokładnie: masz co najmniej 10 zamówień zrealizowanych przez zintegrowanych przewoźników, dla których masz ustawioną godzinę wysyłki tego samego dnia.  
Dlatego przy Twoich ofertach nie wyświetlamy informacji o godzinie granicznej zaproponowanej przez Ciebie, tylko zaproponowanej przez algorytm. 
Prezentowany czas wysyłki nie opiera się jedynie na Twojej deklaracji, lecz wynika z historycznego zachowania i ustawionych deklaracji czasu wysyłki. Ważne jest, żeby deklarowany czas ustawiać zgodnie z rzeczywistą i aktualną wysyłką - nie zaniżać jej, ani nie zawyżać “na zapas”.

   Marysia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#12 Orędownik#

@superskrzynka coś nakłamałeś jednak ?

oznacz moderatorów

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

@sklep_solpio nie nakłamałem tylko @MiMary nie czyta co jest napisane.

Wiem, że nie wyświetla "kup do 10:00 dostawa jutro", bo mam za mało paczek nadanych tego samego dnia.

Problem jest taki, że wyświetla we wszystkich ofertach "dostawa jutro" grubo po godzinach ustawionych jako graniczne.
Wczoraj np. do 12.00 pokazywało "dostawa jutro", a godziny graniczne są ustawione na 10:00.
Dzisiaj było lepiej, bo zniknęło między 11:15, a 11:45

Tak jak pisałem wcześniej NIGDY nie wysłałem żadnego zamówienia, które zostało złożone po godzinie granicznej, więc nie jest to "na podstawie danych historycznych". Na podstawie danych historyczny "dostawa jutro" powinna znikać najpóźniej ok. 9:55, bo nigdy nie wysłałem zamówienia złożonego o późniejszej godzinie, lub o 10:00 tak jak są ustawione godziny graniczne.

Wasz algorytm działa źle i wprowadza klientów w błąd.
Poproszę o konkretne rozwiązanie co mogę jeszcze zrobić skoro:
- NIGDY NIE NADAŁEM TEGO SAMEGO DNIA ZAMÓWIENIA ZŁOŻONEGO PO GODZINIE GRANICZNEJ CZYLI 10:00
- mam wyłączone dostawy szybsze niż deklaracja
- dla wszystkich metod dostawy mam ustawioną godzinę graniczną na 10:00

Słucham. Konkrety poproszę

oznacz moderatorów

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

No i @MiMary i @w_kiwi co Wy na to?

Dla wszystkich kurierów godziny graniczne ustawione na 10.00, dla Orlenu nawet na 8:00.

Jest 12.12, a wasz **piiip**yczny algorytm nadal pokazuje dostawę na jutro. Na jakiej podstawie on to sobie wylicza skoro NIGDY, W CAŁEJ HISTORII KONTA NIE NADAŁEM TEGO SAMEGO DNIA zamówienia, które zostało złożone później niż o 10:00?

Słucham - czemu tak jest i co z tym zrobić, bo to wprowadza klientów w błąd, a ja się muszę potem tłumaczyćBez tytułu.jpg

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@superskrzynka odpowiedź Marysi jest prawidłowa. 
Jeśli nie spełniasz warunków wyświetlania godziny granicznej, to nie masz kontroli nad informacją o dostawie tego samego dnia. Deklarujesz czas wysyłki 24h, więc algorytm na podstawie Twojej deklaracji i historycznych danych oblicza przewidywany czas dostawy, który dla tej oferty i metody dostawy Kurier InPost wskazywał na jutro.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

@la_nika nie jest to odpowiedź prawidłowa, bo nie takie było pytanie i gdybyście czytali co jest napisane, a nie co wam się wydaje to może by już temat był rozwiązany.
Wiem, że nie będzie pokazywać "kup do 10:00 dostawa jutro" i nie o to mi chodzi.

Więc jeszcze raz:
1. Mam ustawioną godzinę graniczną dla UPS,DPD i Inpost na 10:00, dla Orlen na 8:00
2. Mam wyłączone dostawy szybsze niż deklaracja
3. NIGDY w całej historii konta nie wysłałem tego samego dnia zamówienia, które zostało złożone po godzinie 10:00. Nie jest to technicznie możliwe, bo o godzinie 10:00 mam już wszystkie paczki w samochodzie i jadą na drugi magazyn i tam są wysyłane, więc 10:00 wyjeżdzam jeżeli nic się nagle nie sprzedało o np. 9.55. Jeżeli coś się sprzedało przed 9:59 to to pakuje, ładuję do samochodu i wyjeżdzam. Jeżeli coś sprzedało się o 10:01 to już tego nie ruszam.

W związku z tym o jakich danych historycznych mowa, że notorycznie pokazuje w moich ofertach "dostawa jutro" o 11, 11:30, a dzisiaj nawet do 12:30?
o 12:30 to nawet gdybym chciał i to spakował to żaden kurier mi już tego nie odbierze.

Żadna z wcześniejszych odpowiedzi, które otrzymałem nie odpowiada na moje pytanie, a zastosowanie się do sugestii żeby dla wszystkich kurierów ustawić godziny graniczne nic nie dało.

Nadal pokazuje czas z kapelusza, a ja muszę się tłumaczyć czemu zamówienie nie wyszło jak pokazywało "dostawa jutro".

Proszę o rozwiązanie mojego problemu i tyle.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@superskrzynka ale ja nie napisałam nic o "kup do 10:00 dostawa jutro", rozumiem o co Ci chodzi. 
1. Godzina graniczna zadziała tylko jeśli spełniasz warunki. W innym przypadku algorytm po prostu nie bierze jej pod uwagę.
2. Ta opcja działa tylko w ofertach z deklarowanym czasem wysyłki 2 i 3 dni, a Ty deklarujesz wysyłkę w ciągu 24h. 
3. Ok, ale nie spełniasz warunku posiadania 10 przesyłek nadanych zgodnie z deklaracją, aby przejąć kontrolę nad czasem wysyłki. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

@la_nika To na jakich historycznych danych bazuje algorytm skoro NIGDY nie wysłałem zamówienia, które weszło po 10:00, a potrafi, tak jak dzisiaj, pokazywać dostawę na jutro prawie do 12.30?

To też jest śmieszne, że jednego dnia "dostawa na jutro" znika o 9.30, następnego o 10:30, a czasami po 12:00.

Gdyby bazował na danych historycznych jak przesyłki były wysyłane to "dostawa na jutro" powinna znikać najpóźniej o 10:00.

To jest kompletna głupota programistów - "najpóźniejsze zamówienie zrealizowane z ostatnich 30 dni było o 9:40 to będziemy wyświetlać dostawę na jutro do 12:00". Przecież to się kupy nie trzyma.

Czyli rozumiem, że jeżeli nie mam 10 przesyłek w ciągu 30 dni nadanych tego samego dnia dla każdego kuriera to będziecie sobie czasy wróżyć z fusów i wyświetlać byle co i ja mam się z tym wszystkim truć  i wysłuchiwać pretensji ludzi, którzy myślą, że "dostawa na jutro", która wyświetla się o godzinie 12:00 to moja deklaracja?

Po co wy się pakujecie między wódkę, a zakąskę i nie dajecie ludziom normalnie pracować.

Co stoi na przeszkodzie żeby "wyłącz dostawy szybsze niż deklaracja" było także dla dostaw z czasem 24 godziny? Po co stwarzacie sprzedawcom takie problemy.

Takich tematów jak mój jest masa na tym forum, sprzedawcy piszą, że to nie ma sensu, a wy uparcie forsujecie coś co nie działa prawidłowo, tylko po to, żeby zarobić trochę więcej na prowizji.

Właściwie to nadaje się do zgłoszenia do UOKIK i chyba tak zrobię, bo poprzez takie działanie powodujecie zaburzenie konkurencji. Sugerujecie klientowi, że dostanie coś na jutro skoro zgodnie z deklaracją sprzedawcy nie dostanie. Teraz jeżeli klient faktycznie coś potrzebował na już będzie niezadowolony, sprzedawca będzie wysłuchiwał pretensji, a ktoś kto faktycznie byłby w stanie dostarczyć na jutro towaru nie sprzedał.

Wystarczy wyświetlać deklarację sprzedawcy i obok procent przesyłek nadanych zgodnie z deklaracją z ostatnich 30 dni. Klient by wiedział, że "o ten deklaruje wysyłkę tego samego dnia do godziny 13:00 i ma 98% przesyłek nadanych w terminie to tu kupię", albo "ten ma tylko 70% przesyłek nadanych w terminie to jest ryzyko, ze do jutra nie dojdzie".

W czym jest problem? Jeżeli byłaby wyświetlana deklaracja sprzedawcy to klient mógłby kierować uzasadnione pretensje do sprzedawcy. Teraz wy coś pokazujecie co z deklaracjami się nie pokrywa, klient kupuje i jak nie dostanie zgodnie z tym co pokazywało to problem ma sprzedawca.

Co kiedy klient będzie upierdliwy i wystawi negatywa albo obniży ocenę za obsługę klienta? Kto to zrekompensuje?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@superskrzynka przewidywany czas dostawy opiera się na różnych danych nie jest to tylko historia i statystyka dostaw. Nie jest też tak, że nasi programiści siedzą nad każdą ofertą i sami wskazują: "a temu dajmy dostawę jutro do 12". Naprawdę rozumiem Twój punkt widzenia i przekażę Twoje uwagi do zespołu który zajmuje się tym obszarem. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

@la_nika Wiem, że nikt nie siedzi i ręcznie tego nie wprowadza, tylko algorytm działa źle i powoduje problemy z klientami.

Skoro mam za mało zamówień żeby wyświetlać "kup do godziny granicznej" to nie rozumiem dlaczego "dostawa na jutro" jest wyświetlana po godzinie granicznej i to nie kilka minut tylko czasami nawet ponad 2 godziny, gdzie nie jest możliwe żebym kiedykolwiek wysłał zamówienie w tych godzinach złożone, bo o godzinie 10:30 jestem już na innym magazynie.

Wiem jak powinien działać algorytm, a jak działa w rzeczywistości.

Prześledziłem historię wysyłek tego samego dnia i wynika, że najpóźniejsze zamówienie, które zostało zrealizowane tego samego dnia to zamówienie nr 8d89cb00-73fe-11ef-aae5-71d733ff2dd8 z godziny 9.38. Każde inne zamówienie, które wyszło tego samego dnia było złożone o wcześniejszych godzinach.

Jeżeli algorytm polegałby na danych historycznych to powinien wyświetlać "dostawa na jutro" do godziny 9.38 lub maksymalnie do ostatniej godziny granicznej czyli 10:00.

Nie rozumiem więc, dlaczego są dni, że wyświetla dostawę na jutro nawet do 12.30, skoro nawet zamówienia złożone o 10.01 realizuję następnego dnia, właśnie po to żeby algorytm nie pokazywał głupot.

Wasz algorytm działa źle, a ja muszę się tłumaczyć klientom, którzy myślą, że jak o godzinie 12:00 pokazuje "dostawa na jutro" to to jest moja deklaracja. Na razie jeszcze obyło się "bez ofiar", ale co w sytuacji kiedy trafi się nerwowy klient i wywali negatywa, bo nie dostał towaru wtedy kiedy powinien?

Jeżeli jest kilkadziesiąt wątków na tym forum, że algorytm powoduje problemy i pokazuje nieprawidłowe czasy to może warto coś z tym zrobić, a nie tłumaczyć jak powinien działać (bo to akurat 99% sprzedawców wie) i udawać, że wszystko jest dobrze.

W drugą stronę tak samo - co mnie obchodzi, że ktoś 2 dni odbierał paczkę z paczkomatu albo ją przekierował i przyszło dzień później?
Wy sobie wyliczycie, że średnio moje paczki były dostarczane D+2 i tak będziecie pokazywać w ofertach i wprowadzać klientów w błąd.

Tak jak pisałem wcześniej i wielokrotnie to sugerowałem w zgłoszeniach - co stoi na przeszkodzie żeby zamiast waszych przewidywań wyświetlać deklarację sprzedawcy kiedy towar zostanie wysłany + obok procent przesyłek wysłanych zgodnie z deklaracją z ostatnich 30 dni np. "kup do 12:00 wysyłka dziś, terminowość 95%".

Byłoby to czytelne dla kupującego i jeżeli wyświetlana byłaby deklaracja sprzedawcy, a towar by nie wyjechał wtedy mógłby mieć uzasadnione pretensje do sprzedawcy (no chyba, że kurier nie zrealizowałby podjazdu, bo to też się czasami zdarza).

Poza tym odpadłoby wam masę roboty w związku z tego typu zgłoszeniami, więc same plusy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@superskrzynka przekazałam Twoją opinię i sugestię do odpowiedniego zespołu. 
Dodam, że to kiedy kupujący odbierze przesyłkę lub czy ją przekieruje nie ma wpływu na przewidywany czas dostawy w ofertach. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

superskrzynka
#8 Zapaleniec#

@la_nika no to w takim razie już nie wiem komu wierzyć, bo kiedyś zadałem pytanie mailowe dlaczego w moich ofertach pokazuje czas dostawy D+2, skoro mam ustawione 24 godziny na wysyłkę i wszystkie paczki wysłane zgodnie z deklaracją i taką właśnie otrzymałem odpowiedź. Okazało się, że jedna paczka była przekierowana i doszła D+2, a reszta D+1, ale w ofertach przez cały tydzień pokazywało D+2

oznacz moderatorów