anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka
5 46 13.7K

Ciekawi Cię, jak wygląda zwrot na Allegro w przypadku zakupu konsumenckiego? W jaki sposób anulować zakup na Allegro i gdzie szukać formularza zwrotu? Czy nieodebrana przesyłka jest równoznaczna z odstąpieniem od umowy? Oto garść faktów przydatna dla obu stron transakcji.

Rezygnacja z zakupu na Allegro

Dobra wiadomość jest następująca - jeśli jesteś konsumentem i z jakiegoś powodu rozmyślisz się z zakupu, możesz z niego zrezygnować. W sprzedaży internetowej gwarantuje to zakup konsumencki (gdy kupujesz od przedsiębiorstwa lub transakcja nie ma związku z Twoją działalnością).

Masz minimum 14 dni na poinformowanie sprzedającego o rezygnacji z zakupu - czas ten liczymy od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki. Warto pamiętać, że niektórzy sprzedający mogą wydłużyć ten okres. Taka informacja znajdzie się w zakładce Zwroty na stronie ich oferty. 

Jeśli zgłosisz zwrot w wymaganym terminie, skorzystasz z kolejnych 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru, z którego rezygnujesz.

Chcesz zrezygnować z zakupu? Anuluj go w zakładce Moje zakupy.

Zamówienie anulujesz, jeśli:

  • status Twojego zamówienia nie został zmieniony na: “w realizacji”, “przygotowane do wysyłki” lub “wysłane”
  • sprzedający nie podał jeszcze numeru przesyłki
  • nie kupujesz z konta firmowego
  • nie jest to zakup na fakturę.

Anulowanie zakupu jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Skorzystasz z tego rozwiązania, jeśli był to zakup konsumencki. Sprzedający zmienił status Twojego zamówienia i nie możesz go anulować? W takim przypadku odbierz zamówienie i odeślij je do nadawcy. Zrobisz to za darmo dzięki metodzie Allegro InPost. Więcej na temat tego, jak skorzystać z bezpłatnego zwrotu Allegro InPost, dowiesz się z tego artykułu.

Jak anulować zakup na Allegro?

Aby anulować zakup na Allegro, wejdź w zakładkę Moje zakupy. Następnie w wybranym zamówieniu kliknij w opcję [anuluj zakup].

mr_oma_0-1634290416536.png

Wskaż powód anulowania zakupu i wybierz [anuluj zakup]. Po tej czynności poinformujemy sprzedającego o Twojej decyzji. 

Zakup zostanie anulowany automatycznie, jeśli wybierzesz płatność z góry i nie opłacisz zamówienia:

  • po 7 dniach (zakup poprzez kup teraz)
  • po 30 dniach (zakupu poprzez licytację).

Formularz zwrotu Allegro

Najwygodniejszą formą poinformowania sprzedającego o odstąpieniu od zakupu, jest wypełnienie formularza zwrotu. Formularz ten znajdziesz w zakładce Moje zakupy. Wystarczy, że wybierzesz zamówienie, które chcesz zwrócić i klikniesz w przycisk [szczegóły zakupu].

Zrzut ekranu 2021-10-15 o 10.53.55.png

Po wybraniu opcji [szczegóły zakupu], zobaczysz kolejne możliwości.

Zrzut ekranu 2021-10-15 o 10.54.26.png

Wybierz [zwróć zakup], aby przejść do formularza zwrotu. Po zaznaczeniu przedmiotów, które chcesz zwrócić, wskazujesz powód swojej decyzji i klikasz w [zwracam produkty]. Po tej czynności sprzedający otrzyma wiadomość mejlową z informacją o Twojej rezygnacji.

Jeśli zdecydujesz się odstąpić od umowy i zwrócić zamówienie, pokrywasz koszt jego odesłania, chyba że sprzedający zgodził się zrobić to za Ciebie. Warto pamiętać, że tak, jak wspomniano wcześniej, zwrot metodą Allegro Paczkomaty InPost jest darmowy. 

Czy mogę nie odebrać wysłanej przesyłki?

Zgodnie z art. 535 Kodeksu Cywilnego, umowa sprzedaży oznacza, że sprzedawca zobowiązuje się przenieść prawo własności na kupującego, a kupujący zobowiązany jest do zapłaty i odbioru towaru. Dlatego obowiązkiem kupującego jest odebranie adresowanej do niego przesyłki. W przeciwnym wypadku, jak mówi art. 551 Kodeksu Cywilnego, sprzedający może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego. 

Jeśli kupujący nie odebrał przesyłki, sprzedający powinien skontaktować się z nim i wyznaczyć dodatkowy termin na odebranie przesyłki lub opłacenie ponownego nadania. Brak reakcji ze strony kupującego pozwala sprzedawcy odstąpić od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

46 Komentarze
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@fanmirek_me Sprzedający zlecił zwroty do zamówienia nr ee171aa0-bb76-11ed-a273-01ae2e44e450 wczoraj i dzisiaj. Te operacje zakończyły się sukcesem (powinieneś otrzymać powiadomienie w tej sprawie). Środki trafią na rachunek, z którego płaciłeś, w ciągu kilku dni roboczych.

Client:109314332
#8 Zapaleniec#

Allegro is deleting my messages here!

I bought an item (UGREEN Stojak biurkowy na telefon uchwyt podstawka), which appeared to be broken out of the box.

In polish I can explain the problem as:

Znaczny luz nogi stojaka. Mechanizm jest ewidentnie luźny. Mógł być używany

This is a warranty case as the warranty card says that UGREEN provides 2 years warranty for this item.

I tried to initiate the return using Allegro website. But when I came to the step where I had to shoose the return delivery options all of the options required me to pay. According to the Polish law, the return for warranty cases is covered by the seller, not buyer.

Here it is. Please read this carfully:

Konsument składający reklamację z tytułu gwarancji jest zobowiązany dostarczyć wadliwy przedmiot na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub miejsca wydania towaru.

Jeżeli jednak z okoliczności (np. duże rozmiary rzeczy lub skomplikowany sposób montażu) wynika, że wada powinna zostać usunięta na miejscu, konsument jest zobowiązany udostępnić towar gwarantowi (np. pralka w domu).

Podstawa prawna: art. 580 § 1 Kodeksu cywilnego

https://lexlege.pl/kc/dzial-iii-gwarancja-przy-sprzedazy/8915/

https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00309#5

- So what it says is the warrant should organize and pay for the return right away. 

Allegro is the first shop where I have issues with this. I had cases where I needed to return items by warranty to the other sellers and none of them rejected as they know Polish law. But Allegro just ignores it.

So I initiate a law suite against Allegro. And if anybody had the same situation and wants to join - welcome.

Hope Allegro will react to this message and help make things right.

Client:109314332
#8 Zapaleniec#

And some more info:

Dz.U.2020.287 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2023 r. do: 31 grudnia 2023 r.
Art. 43d. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
1. 
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. 
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. 
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. 
Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. 
Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. 
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
 
Please let me know if you see this because Allegro deletes my messages
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:109314332 We have not deleted your messages. They are in this thread: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/who-pays-the-cost-of-returning-the-produc.... You have already received an answer.

Client:109314332
#8 Zapaleniec#

@ko_alka Sorry, what answer are you talking about?

The comment that you as the representative of Allegro don't care reading the law before making any assumption and posting the response to the consumers?

This all thread here is the evidence of one thing - Allegro doesn't care about following the law. And doesn't even care to read it. That is a problem.

iw00nka
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, co w przypadku kiedy zgłosiłam zwrot 1 rzeczy ale po namyśle chce dodać drugi przedmiot z tego samego zakupu? Czy mogę wysłać to  paczką i kodem, który otrzymałam (darmowy paczkomat)? Po próbie zwrotu drugiego przedmiotu dostaje info aby dokonać płatności /zwrócić na własny koszt. Z góry dziękuję za pomoc

az1rael
#21 Demiurg#

@iw00nka mozesz wyslac w 1 paczce do srodka dorzuc wypelniony formularz odstapienia od umowy dla obu rzeczy zeby sprzedawca wiedzial o co chodzi i mial pokladke dla allegro

Client:102036103
#2 Obserwator#

co jeżeli opłaciłem przedmiot  i jest w sekcji ,,zakup opłacony,, i chciałem zwrot i muszę podać jak zwrócę przesyłkę a jej u mnie nie ma. Napisałem do sprzedawcy że nie chcę zwrotu pieniedzy i by wyslał przedmiot

nutski
#8 Zapaleniec#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Co zrobić, gdy kupiłem omyłkowo niewłaściwy przedmiot bez prawa do zwrotu, a po wyjaśnieniu sprzedający jest gotowy przyjąć go z powrotem i zwrócić zapłatę? Proszę o wskazanie, kto i co powinien zrobić.

Dziękuję 

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@nutski Uzgodnij ze sprzedającym spsób odesłania towaru i formę zwrotu pieniędzy.

nutski
#8 Zapaleniec#

A co zrobić, by sprzedający odzyskał prowizję?

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
nantri_01
#10 Popularyzator#

Złożyłem wniosek o zwrot prowizji od NIEZAPŁACONEGO przez konsumenta produktu. Historia polega na tym iż kupujący coś płacił ale Allegro ZWRÓCIŁO wpłatę bo ponoć była niepełna - ZGŁOSIŁEM ZWROT PROWIZJI . Na następny dzień ten sam klient ponownie klepnął zakup i Allegro płatność odrzuciło lub nie doszła do skutku z innego powodu jakiego nie znam - zgłosiłem zwrot prowizji - UZNANO i zwrócono. NIE ZWRÓCONO prowizji od PIERWSZEGO akcesu zakupu - wciąż WISI informacja "w trakcie" - WKLEJAM 

Nr oferty

15585251738

Kupujący

Client:118289441

Data zamówienia

3 wrz 2024, 21:33

Podstawa prowizji

1 × 115,62 zł

Data wniosku

4 wrz 2024, 13:23

Kwota rabatu

22,18 zł

Status wniosku

w trakcie
nantri_01
#10 Popularyzator#

No i mam "odpowiedź":

Status wniosku

Odrzucony

Szczegóły odrzucenia wniosku

 

 

Kupujący nie odpowiedział na nasze pytanie dotyczące transakcji
 

 

Kupujący otworzył dyskusję do transakcji
 

 

Nie mamy informacji o odstąpieniu kupującego od umowy

Jeśli nie zgadzasz się z naszą decyzją, skorzystaj z formularza odwołania.

przejdź do złożonych wniosków

Pozdrawiamy
Allegro

 

1. Kupujący to "olał" - tak to odbieram. 2. Otworzył dyskusję = ŻADAŁ ZWROTU wpłaty która do mnie  NIE DOTARŁA - widnieje "PŁATNOŚĆ ANULOWANA" i to na czerwono! - wkleiłem

 

data sprzedaży:3 wrz 2024, 21:33; rynek: allegro.pl
 
nantri_01_3-1726258887420.jpeg

 

Zestaw 2 produktów 1x 115,62 zł
nr: 15585251738czas wysyłki:

 

 1 dzień

PŁATNOŚĆ ANULOWANA

0,00 zł

(3 wrz 2024, 22:44)

 
 
3. Też nie mam informacji o odstąpieniu kupującego od umowy.
 
Mam nadal czekać? Na co?
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@nantri_01 Skorzystaj z możliwości odwołania. Otrzymałeś link do właściwego formularza.

nantri_01
#10 Popularyzator#

Oczywiście że się odwołałem. Tu umieszczam aby inni też skorzystali z tego rodzaju doświadczeń. 

Jeszcze dodatkowo - w odwołaniu nie dodałem, nigdy nie miałem takiej sytuacji - dodaję:

brak danych
3 wrz 2024, 22:44
płatność PAYU
(Przelew tradycyjny)

PŁATNOŚĆ ANULOWANA

oznacz moderatorów