Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam miałem gdzieś w obserwowanych ofertach fotel ktory pierwotnie kosztował 497 zł .. dostałem dzis maila i obniżce towaru o 49% nie zastanawiając sie dłużej zakupiłem przedmiot w kwocie 249 zł.
po godzinie dostałem telefon ze sklepu że to pomyłka .. i że nie może sprzedać mi w tej cenie że może zaoferować 50zł rabatu ...
jak to wygląda prawnie ? .. przegadam Internety i widze przypadki tylko takie skrajne .. ze towar jest przeceniony o 90% .. i że ktoś kupuje za grosze ..
ze sprzedawcą ustaliliśmy że wstrzymamy sie z decyzjami do poniedziałku .. mnie zależy na tym fotelu a jemu na tym żeby nie stracić .. jak wy to widzicie ?
@malgosplaAleż tu kwitnie cwaniactwo. I Wy się kiedyś pomylicie. Oby na dużo więcej. (Nie dotyczy @majster_man )
@Cott666 Banda sępów, kwiat społeczeństwa i polskiej inteligĘcji. Ktoś się pomylił, a tu debata czy z nim negocjować żeby stracił, ale mniej czy dojechać bez dyskusji (a nie, z dyskusją, najlepiej oznaczoną jako nierozwiązana) z pomocą sądu, UOKiK i botów allegro, a na koniec uhonorować negatywem. Co za "ludzie".
Widzę że połowa ludzi nie rozumie pewnej kwestii.. Dostałem informację o przecenionym produkcie - 49% nie - 90.... Więc wydawało się że jest to legitna obniżka produktu... Ty rozumiem jak idziesz do sklepu to nie Kupuje nic przecenionego.. Bo to zbrodnia... Weź chłopie trochę zdrowego rozsądku... Pytam jak postąpić w tej sytuacji... Byku wyluzuj.. Wypij drinka w piątkowy wieczór i daj sobie spokój...
@malgosplaSprzedjący powiedział, że się pomylił i to Panu powinno wystarczyć. Nieważne o ile była pomyłka, ale była.
Idąc twoim tokiem myślenia.. W ogóle nie powinno być prawa... Właśnie ktoś je po to ustalił żeby je egzekwować...
@malgospla Jakie prawo egzekwować??? Pomyłkę sprzedawcy? To jest prawo sępa, a nie człowieka.
A ja widzę taką zależność Jerzy Kramarczyk = Grzegorz Kupc zyk
jeden "uzdolniony" i drugi "uzdolniony" do robienia biznesu 💵 💲
Ciekawe czemu nazwisko Grzegorza jest cenzurowane a nazwisko Jerzego już nie?
@Client:44052296 w żadnym z tych nazwisk nie ma nic złego ani obraźliwego . ich właściciele na pewno noszą je z dumą . a tymczasem na jednym niszowym forum jego moderacja dała sobie wmówić , że jest inaczej , bo trzecia czy czwarta definicja w słowniku wspomina coś o możliwym lekceważącym wydźwięku jednego z tych słów . śmieszne .
Cott666 czytając Twoje słowa widzę ,że nie bardzo jesteś w temacie , nie masz zielonego pojęcia czym jest handel . Popytaj doświadczonych ,, podkreślam DOŚWIADCZONYCH ,, sprzedawców ile razy dołożyli do transakcji w nadziei ,że zadowolony klient powróci . Handel w dzisiejszych czasach znacznie różni się od tego sprzed lat .... to nie tylko towar i klient !!!
mdrogeria "że zadowolony klient powróci"
To było dawno temu😊Teraz 1 grosz taniej i zakup u konkurencji.
@malgospla błąd ! prawo powinno być , ale tylko jeśli służy sprzedawcom . a jeśli jakiś kupujący chce skorzystać ze swoich praw to znaczy że jest cwaniakiem , oszustem albo złodziejem , "żeby nie powiedzieć mocniej" .
Ano jest - znaczy, cwaniakiem jest.
Nawet jeśli sprzedawca nie obroni się na gruncie artykułu 84 kodeksu cywilnego, może się skutecznie (mam nadzieję) powołać na artykuł 5 tego kodeksu.
Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.
@Kasiulki2 Konstytucja jeszcze nie była cytowana 🙂 Już chyba pora.
Wywołałeś z lasu nie tego wilka - i wyszło śmiesznie.
@Kasiulki2 oprócz art. 5. k.c. jest jeszcze KONS-TY-TUC-JA ! nie zapominajmy o konstytucji . a w konstytucji jest napisane , że sprzedawca ma zawsze rację , a kupujący to złodziej i cwaniak . nie pamiętam , w którym artykule , ale na pewno tak jest .
I właśnie dlatego tak się ciężko z Tobą rozmawia.
Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie!
(by Mama Pawlaka)
Sprzedjący powiedział, że się pomylił i to Panu powinno wystarczyć. Nieważne o ile była pomyłka, ale była.
😄
Zrzut ekranu zrobiony i będzie pokazywany sprzedawcom w odwrotnych sytuacjach.
Fakt, czy błąd co do ceny był oczywisty z Twojego punktu widzenia jako kupującego, czy nie był oczywisty, nie ma znaczenia. Liczy się, czy sprzedający złożył ofertę pod wpływem błędu czy też nie.
Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).
Sprzedawca twierdzi, że błędnie obniżył cenę o niemal połowę - to wystarczy dla uchylenia się od skutków umowy. Prawo jest po jego stronie i żaden UOKiK tego nie zmieni.
Cała reszta to już kwestia kultury osobistej - zarówno Twojej, jak i sprzedawcy. Ja na jego miejscu grzecznie bym przeprosiła i zaproponowała rekompensatę, choćby i symboliczną, za Twój stracony czas.
Nie daj się nabrać na bzdury autorstwa niektórych komentujących, że masz prawo domagać się sprzedaży po obniżonej w wyniku błędu cenie.
@PuzonixBrak słów. Dlatego w tym kraju nigdy dobrze nie będzie. Zero zrozumienia drugiego człowieka, sto procent cwaniactwa.
"Traktuj innych tak jak sam byś chciał być traktowany"
Masz pełne prawo domagać się wydania towaru ale zastanów się czy warto. -50% na Allegro to prawie na pewno sprzedaż poniżej ceny zakupu. Nie wiadomo też czy ten błąd to wina pracownika (który może mieć przez to problemy) czy właściciela.
Smutno się robi czytając rady o negatywnym komentarzu nierozwiązanych dyskusjach.