Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Allegro protect obowiązuje tylko dwa lata i później nie można zgłosić problemu.
A co w sytuacji gdy w wyznaczonym terminie dwóch lat odesłałem pod koniec gwarancji towar do sprzedawcy ale sprzedawca nie ustosunkował się do mojego roszczenia gwarancyjnego a jednocześnie w oczekiwaniu na odpowiedź minęło wskazane 24 miesiące?
Udaj się po poradę do lokalnego rzecznika praw konsumenta.
@julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
A sprzedawca był gwarantem czy producent? W przypadku gwarancji towar odsyła się na adres podany w karcie gwancyjnej, a nie do sprzedawcy (chyba że w warunkach gwarancji jest, aby odesłać do sprzedawcy). W przypadku reklamacj przez sprzedawcę, jest on tylko pośrednikiem i składa on reklamację w imieniu klienta. A termin liczy się od dostarczenie reklamowanego produktu do serwisu gwarancyjnego, a nie do sprzedawcy.
Sprzedawcy rzadko udzielają gwarancji, bo i tak odpowiadają z tytułu niezgodności z umową. Gwarancja to zupełnie inna inne świadczenie.
Sprzedawca mówi że odesłali do producenta. Producent nie wykrył wad i odesłał do sprzedawcy a teraz chcą mi odesłać towar spowrotem. Przypominałem im się kilka razy i dzwoniłem.
A jak dziś napisałem że reklamacje uznaje za przyjęta i w związku z minięciem 30 dni uznaje że moje roszczenie reklamacyjne zostanie spełnione - wysyłka nowego przedmiotu to nagle się obudzili.
Sprawa toczy się już od grudnia
@podlej Podaj numer tego zamówienia.
Numer zamówienia
@podlej Przykro mi, ale nie mam wglądu do Twojej korespondencji ze sprzedającym.
Sprawdziłam wskazane zamówienie i widzę, że sprzedający w ofercie wskazał jako czas na gwarancję - 12 miesięcy. Jeżeli uzgodniłeś inny termin bezpośrednio ze sprzedającym, to nie mamy możliwości ingerowania w wasze ustalenia. W tej sytuacji, nie będzie możliwości skorzystania z Allegro Protect, ponieważ czas na złożenie wniosku już minął (dodatkowo, przy zamówieniu nie było również rozpoczętej dyskusji, w którą moglibyśmy mieć wgląd).
@Sa_nova A co tzn ze czas gwarancji minął i może, ale pytanie jaki czas rękojmi?
@LEW433 minęło już ponad dwa lata😉
@LEW433 w wątku jest informacja o skorzystaniu z gwarancji - dlatego napisałam informację, która była podana w ofercie przez sprzedającego w zakładce odpowiadającej gwarancji. Natomiast czas na skorzystanie z rękojmi to 2 lata. Więcej na temat reklamacji, przeczytasz w tym artykule, natomiast na czym polega gwaracja - tutaj. 😊
@Sa_nova Dziękuje, wiem czym to się różni, pytam dlatego ze przecież kupujący może skorzystać z AP i pyta się nawet o to, pisze że AP to 2lata więc można było Mu zasugerować o rękojmi.
To wyjaśnia sprawę, ale nie wyjaśnia jak kupujący złożył reklamację przed upływem 2lat a nie mogło przecież złożyć wniosku?
Sprawdziłem czas gwarancji na stronie 12 miesięcy - myślałem że UE zawsze jest to 24msc...
Ale znalazłem również taką informację
"Czas na reklamację
@LEW433
@Sa_nova
Wszedłem w link otrzymany trochę wyżej (w tym artykule) gdzie przeczytałem
Sprzedający ma 14 dni od momentu otrzymania Twojej reklamacji, aby na nią odpowiedzieć. Jeśli nie zrobi tego w wyznaczonym czasie, przyjmuje się, że uznaje on Twoją reklamację za zasadną."
i tu moje pytanie
Skoro sprzedający nie rozpatrzył mojej reklamacji w wyznaczonym terminie 14 dni a ja żądałem wymiany towaru na nowy to ze względu na brak odpowiedzi w wyżej wymienionym terminie sprzedający jest zmuszony uznać moje roszczenie czy mu się to podoba czy nie?
@podlej Czy to pytanie teoretyczne czy piszesz o konkretnym przypadku?
Piszę o konkretnym swoim przypadku.
W przypadku gwarancji terminy w jakim gwarant ma rozpatrzyć reklamację określa sama gwarancja.
Natomiast Allegro Protect to program Allegro. To że zgłosiłeś reklamację gwarancyjną za pośrednictwem sprzedawcy, nie ma tu większego znaczenia.
Nie czytałaś całości, 😎