anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro protect 24 miesiące - odesłanie towaru w terminie ale brak odpowiedzi sprzedającego.

podlej
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry 

Allegro protect obowiązuje tylko dwa lata i później nie można zgłosić problemu.

A co w sytuacji gdy w wyznaczonym terminie dwóch lat odesłałem pod koniec gwarancji towar do sprzedawcy ale sprzedawca nie ustosunkował się do mojego roszczenia gwarancyjnego a jednocześnie w oczekiwaniu na odpowiedź minęło wskazane 24 miesiące?

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

komis-bell
#21 Demiurg#

Udaj się po poradę do lokalnego rzecznika praw konsumenta.

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz#

@julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@podlej

A sprzedawca był gwarantem czy producent? W przypadku gwarancji towar odsyła się na adres podany w karcie gwancyjnej, a nie do sprzedawcy (chyba że w warunkach gwarancji jest, aby odesłać do sprzedawcy). W przypadku reklamacj przez sprzedawcę, jest on tylko pośrednikiem i składa on reklamację w imieniu klienta. A termin liczy się od dostarczenie reklamowanego produktu do serwisu gwarancyjnego, a nie do sprzedawcy.

Sprzedawcy rzadko udzielają gwarancji, bo i tak odpowiadają z tytułu niezgodności z umową. Gwarancja to zupełnie inna inne świadczenie. 

oznacz moderatorów

podlej
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca mówi że odesłali do producenta. Producent nie wykrył wad i odesłał do sprzedawcy a  teraz chcą mi odesłać towar spowrotem. Przypominałem im się kilka razy i dzwoniłem.

 

A jak dziś napisałem że reklamacje uznaje za przyjęta i w związku z minięciem 30 dni uznaje że moje roszczenie reklamacyjne zostanie spełnione - wysyłka nowego przedmiotu to nagle się obudzili.

Sprawa toczy się już od grudnia

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@podlej Podaj numer tego zamówienia.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

podlej
#7 Wielbiciel#

@nat_not 

Numer zamówienia

02c7f400-78ac-11ed-a663-cbdd52d610da
 
konwersacja ze sprzedającym jest zapisana w wiadomościach allegro + znajdzie się jakiś email do ich biura reklamacji
oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@podlej Przykro mi, ale nie mam wglądu do Twojej korespondencji ze sprzedającym. 

Sprawdziłam wskazane zamówienie i widzę, że sprzedający w ofercie wskazał jako czas na gwarancję - 12 miesięcy. Jeżeli uzgodniłeś inny termin bezpośrednio ze sprzedającym, to nie mamy możliwości ingerowania w wasze ustalenia. W tej sytuacji, nie będzie możliwości skorzystania z Allegro Protect, ponieważ czas na złożenie wniosku już minął (dodatkowo, przy zamówieniu nie było również rozpoczętej dyskusji, w którą moglibyśmy mieć wgląd).

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Sa_nova A co tzn ze czas gwarancji minął i może, ale pytanie jaki czas rękojmi?

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#12 Orędownik#

@LEW433  minęło już ponad dwa lata😉

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@LEW433 w wątku jest informacja o skorzystaniu z gwarancji - dlatego napisałam informację, która była podana w ofercie przez sprzedającego w zakładce odpowiadającej gwarancji. Natomiast czas na skorzystanie z rękojmi to 2 lata. Więcej na temat reklamacji, przeczytasz w tym artykule, natomiast na czym polega gwaracja - tutaj😊

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Sa_nova Dziękuje, wiem czym to się różni, pytam dlatego ze przecież kupujący może skorzystać z AP i pyta się nawet o to, pisze że AP to 2lata więc można było Mu zasugerować o rękojmi.

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@LEW433 W przypadku tego zamówienia - minęły już dwa lata od momentu zakupu, o czym napisał autor wątku oraz @KOGIEL_T

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To wyjaśnia sprawę, ale nie wyjaśnia jak kupujący złożył reklamację przed upływem 2lat a nie mogło przecież złożyć wniosku?

oznacz moderatorów

podlej
#7 Wielbiciel#

@Sa_nova 

Sprawdziłem czas gwarancji na stronie 12 miesięcy - myślałem że UE zawsze jest to 24msc...

 

Ale znalazłem również taką informację

 

"Czas na reklamację

2 lata
Dotyczy reklamacji z tytułu rękojmi lub braku zgodności towaru z umową
Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo
Adres do reklamacji"
 
wniosek reklamacyjny wyglądał tak jak poniżejreklamacja prt.png
 
Jeszcze raz powtórzę że zmieściłem się w terminie 24msc od daty zakupu,
 
10.12.2022 data kupna towaru
27.11.2024 data zgłoszenia reklamacji
03.12.2024 data otrzymania blankietu dokumentów do wypełnienia - celem przesłania sprzedawcy
18.01.25 data ponaglenia sprzedawcy poprzez kontakt allegro
04.02.25 data uznania przeze mnie że moje roszczenie reklamacyjne powinno zostać spełnione ponieważ sprzedawca nie rozpatrzył reklamacji. Nagle sprzedawca sobie o mnie przypomniał i zaczął mi odpisywać na wiadomości. Sprzedawca poinformował mnie że towar jest sprawny i odsyła go di mnie z powrotem.
 
 
allegro protect.png
oznacz moderatorów

podlej
#7 Wielbiciel#

@LEW433
@Sa_nova 

Wszedłem w link otrzymany trochę wyżej (w tym artykule) gdzie przeczytałem

"Czas na rozpatrzenie reklamacji

Sprzedający ma 14 dni od momentu otrzymania Twojej reklamacji, aby na nią odpowiedzieć. Jeśli nie zrobi tego w wyznaczonym czasie, przyjmuje się, że uznaje on Twoją reklamację za zasadną."

 i tu moje pytanie

Skoro sprzedający nie rozpatrzył mojej reklamacji w wyznaczonym terminie 14 dni a ja żądałem wymiany towaru na nowy to ze względu na brak odpowiedzi w wyżej wymienionym terminie sprzedający jest zmuszony uznać moje roszczenie czy mu się to podoba czy nie? 

 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@podlej Czy to pytanie teoretyczne czy piszesz o konkretnym przypadku?

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

podlej
#7 Wielbiciel#

Piszę o konkretnym swoim przypadku. 

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@podlej

W przypadku gwarancji terminy w jakim gwarant ma rozpatrzyć reklamację określa sama gwarancja.

Natomiast Allegro Protect to program Allegro. To że zgłosiłeś reklamację gwarancyjną za pośrednictwem sprzedawcy, nie ma tu większego znaczenia.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie czytałaś całości, 😎

oznacz moderatorów