anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

anulowanie transakcji przez konsultanta Allegro Delivery i brak zwrotu środków

pk.g
#1 Nowicjusz

  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
24 listopada 2025 o 17:33
opłaciłem zamówienie, a już o 17:35 wysłałem wiadomość do sprzedawcy z prośbą o zmianę paczkomatu lub anulowanie zakupu. Następnego dnia rano, 25 listopada o 08:09, sprzedawca (varta_official firma Bratex) odpisał, że paczka została już nadana i nie ma możliwości wprowadzenia zmian. Tego samego dnia skontaktowałem się z pomocą Allegro, a konsultant podczas naszej rozmowy, o godzinie 21:00, anulował moje zamówienie. Mimo to sprzedawca twierdzi, że nie przyjmuje zwrotu, ponieważ zakup na FV dla fundacji odbiera mi ustawowe prawo konsumenta do odstąpienia od umowy. Utrzymuje, że zamówienie było przygotowane do wysyłki wraz z wystawieniem dokumentów sprzedażowych o 08:06 i ruszyło w drogę o 13:56 25 listopada, czyli zanim zgłosiłem zwrot.

27 listopada 2025 sprzedawca twardo podtrzymał swoje stanowisko, twierdząc, że serwis Allegro nie może podważyć jego decyzji, i zażądał, abym do 28 listopada do godziny 12:00 zlecił i opłacił kuriera, który odbierze mój towar z ich adresu. Tego samego dnia, o 09:58, do dyskusji włączyła się konsultantka Allegro [edycja], która potwierdziła, że sprzedający nie przyjmuje zwrotów od firm, i nakazała mi odbiór towaru, ostrzegając przed możliwością naliczenia kosztów magazynowania.

Mimo to, o 19:15 ponownie zadzwoniłem do Allegro Delivery i uzyskałem potwierdzenie, że to ich konsultant anulował zamówienie 25 listopada o 21:00. Zażądałem więc, aby to Allegro wygenerowało nową etykietę przewozową i dostarczyło mi towar pod właściwy paczkomat, a także przesłania dowodu wystawienia faktury, której do tej pory nie otrzymałem. Sprzedawca, o 19:29, poinformował mnie, że fakturę papierową otrzymam razem z towarem, gdy tylko zlecę jego odbiór. Ostatecznie, rano 28 listopada 2025, Allegro [edycja] ostatecznie podtrzymało stanowisko sprzedającego, stwierdzając, że z uwagi na niekonsumencki charakter transakcji, sprzedający nie musi ponosić kosztów odesłania towaru, i ponownie zostałem zobowiązany do zorganizowania odbioru. W tej chwili, zarówno sprzedający, jak i Allegro, czekają, aż zlecę i opłacę odebranie paczki.

Gdzie mogę złożyć reklamację na błędne działanie pracownika Allegro. Czy pracownik allegro nie powinien przed anulowaniem transakcji (na moją prośbę). Sprawdzić lub poinformować mnie, że mogą być takie problemy albo, że anulowanie nie jest możliwe? Czy Allegro bierze odpowiedzialność za działanie swoich pracowników?

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@pk.g

Konsultant Allegro Delivery nie może anulować twojego zamówienia. Allegro Delivery to przewoźnik i co najwyżej może anulować przesyłkę (choć jest wątpliwe prawnie, bo zgodnie z art 18 ust 1 pkt 1 ustawy Prawo pocztowe, może to zrobić tylko nadawca).

oznacz moderatorów