anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zakupu i ponowne pobranie

Mniszeek
#2 Obserwator#

Dobry wieczór,

przychodzę z nietypową sprawą, którą nawet bank PKO uznaje za "?". Mianowicie:

Dnia 5.03 o godzinie 18:21 dokonałem zakupu na kwotę 4 191,53zł. 
Kolejnego dnia rozmyśliłem się i anulowałem zakup (który nie był jeszcze nadany) - godzina 12:37.

Jakimś cudem, pieniądze wróciły +/- godzinę później na konto i zasiliły saldo. - żadnego uznania w banku??

Gdy pieniądze były na koncie, wydałem je w MediaExpert na kwotę 3 989,98 - co widnieje w blokadach (dlaczego płatności z Allegro tam nie było, bądź nagle zniknęła?)

Do godziny 19/20 tego samego dnia wszystko było w porządku, miałem na koncie +/-700 złotych, które powinny tam być, jednakże sprawdzam aplikacje - a tam saldo na minusie (-3 517,32zł) więc kwota nagle została pobrana??

Moim zapytaniem jest - skoro sprzedawca zlecił zwrot o godzinie 13:48 (6 marzec), to jest to wręcz niemożliwe, żeby pieniądze wrócił w godzinkę i ponownie zostały pobrane? (płatność BLIK) + informacja była, że pieniądze zostaną zwrócone do 3 dr. (godzina to raczej nie 3 dni?) 

Z góry przepraszam za takie chaotyczne pisanie, lecz głowa dymi, ponieważ jest to duża kwota, a aktualnie nie mam ani grosza na koncie tylko na minusie 😕

Proszę o pomoc, bo ręce już opadają.. 

@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

 

 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @Mniszeek. Już weryfikuję tę sprawę. Niedługo wrócę do Ciebie z odpowiedzią.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@Mniszeek, pieniądze pobraliśmy tylko raz, 5 marca 2025. 

Ta sytuacja najpewniej wynika ze sposobu księgowania zwrotów przez płatności BLIK i jest uzależniona od banku. Zwrot BLIK jest rozliczany przez bank w taki sposób, że pierwotna płatność jest edytowana - wtedy faktycznie obciążenie pojawia się w blokadach. My nie mamy na to wpływu i cały proces leży po stronie banku.

Podsumowując - wpłatę pobraliśmy tylko raz. Gdy sprzedający zlecił zwrot, odesłaliśmy Ci pieniądze. Nie pobieraliśmy wpłaty dwukrotnie. 

Najlepiej będzie jeśli skontaktujesz się ze swoim bankiem i poprosisz o wyjaśnienie historii swojego rachunku. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Mniszeek
#2 Obserwator#

Owszem, w transakcjach widnieje tylko raz pobranie, czyli rozumiem, że jeżeli nie mam w transakcjach uznania zwrotu, to znaczy, że jeszcze nie dotarł?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@Mniszeek, zgadza się - możliwe, że bank jeszcze Cię nie rozliczył. Ma na to 3 dni robocze, czyli do poniedziałku 10.03.2025.  
 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów