anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

AOK - nie rozwiązuje problemów kupujących ,a sprzedawcom pozwala być bez "karnym " przypadek?

kuperczak
#1 Nowicjusz
oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@kuperczak Widzę, że doradca w sprawie mailowej dokładnie wyjaśnił, że do uzyskania zwrotu środków z AOK, potrzebna jest ekspertyza.

Swoją drogą, na forum znajdziesz wiele wątków o odwrotnej treści, więc to ciekawe, że trawa zawsze zieleńsza po drugiej stronie. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kuperczak
#1 Nowicjusz

Widzę ze jesteście : mistrzami " nie zapoznawania się z historią która jest do waszej dyspozycji korespondencji ze sprzedającym.  ponizej przesyłam treść ostatniej. Już nie mam nadziei że to kogokolwiek obchodzi a zwłaszcza kilkunastoletni WASZ KLIENT. 

Szanowni Państwo,

 

proszę o niezwłoczne przekazanie sprawy do przełożonego / koordynatora Allegro Ochrony Kupujących, ponieważ dalsza korespondencja z konsultantami AOK zaczyna mieć charakter chaotyczny i błędny oraz nie uwzględnia realnego stanu faktycznego.

Wskazuję jasno:

1. Reklamacja została odrzucona przez sprzedawcę – to jest fakt

Sami Państwo to napisaliście:

„Przykro mi, że sprzedający odrzucił złożoną reklamację.”

Skoro reklamacja została odrzucona — nie mam żadnych prawnych możliwości uzyskania ekspertyzy, ponieważ sprzedawca zatrzymał całą głowicę napędu wraz z elektroniką, silnikiem i płytą sterującą.

Została mi wyłącznie metalowa szyna, która nie podlega żadnej diagnostyce.

Prośba o ekspertyzę jest więc niewykonalna z przyczyn niezależnych ode mnie.

2. Sprzedawca uniemożliwił mi wykonanie jakiejkolwiek ekspertyzy

 

Odesłałem cały zestaw napędu zgodnie z procedurą.
Sprzedawca zatrzymał urządzenie i oświadczył, że szyny nie chce przyjąć oraz że „nie oczekuje jej odesłania”.

 

To oznacza, że:

  • nie mam sprzętu, który mógłby zostać zbadany,

  • nie mam możliwości pozyskania ekspertyzy,

  • sprzedawca jednostronnie pozbawił mnie jakichkolwiek szans na udowodnienie czegokolwiek.

3. Państwa propozycja zwrotu 435 zł jest całkowicie nieadekwatna

 

Koszt odesłania szyny kurierem (ze względu na gabaryt 3 m) to ok. 150–200 zł.
Jeśli miałbym wysłać ją na własny koszt, a dostać „zwrot częściowy”, to w praktyce:

 

 

- zostałbym stratny finansowo,
- nie odzyskałbym pieniędzy za towar,
-  nie otrzymałbym realnej pomocy z AOK,
-  zostałbym z samą szyną — bezużyteczną i niemożliwą do odesłania.

 

4. Oczekuję pełnego zwrotu środków w ramach AOK

System AOK został stworzony właśnie dla takich sytuacji:

  • reklamacja odrzucona,

  • brak realnej możliwości naprawy,

  • sprzedawca utrudnia proces,

  • kupujący nie ma już towaru (bo został zatrzymany),

  • żadna ekspertyza nie jest możliwa.

Proszę więc o:

-  pełną wypłatę wartości zamówienia

-  zorganizowanie odbioru szyny na koszt Allegro

5. Proszę o jasną i ostateczną decyzję od przełożonego

 

Nie zgadzam się na dalsze przerzucanie odpowiedzialności.
Od kilkunastu wiadomości konsultanci AOK proponują za każdym razem inne rozwiązania, często sprzeczne ze sobą.

 

Proszę o kontakt osoby decyzyjnej, która:

  • zapozna się całościowo z historią,

  • zrozumie, że nie mam fizycznej możliwości wykonania ekspertyzy,

ps. właśnie się zgodziłem na odzyskanie czegokolwiek czyli 435zł z 870zł przykre tak potraktować swojego nastoletniego klienta. Skłaniam do większej refleksji na tekstem pisanym i odrobiną empatii

oznacz moderatorów

kuperczak
#1 Nowicjusz

a to wiadmość kolejna : błagającą o pomoc: 

Wysłane: 20.11.2025, 17:28
Do:allegro.kontakt@allegro.pl
Temat: Odp: Odpowiedź na zgłoszenie nr "55995561" [ ref:!00D240aE05.!500Ti0cIBou:ref ]
 

Pani Aleksandro i Szanowni Państwo,
 

Sprzedawca w swoich wiadomościach oświadcza, że „czeka na decyzję Allegro”.

Tym samym odmawia wydania decyzji reklamacyjnej, co widzą Państwo w korespondencji.

W tej sytuacji nie mam żadnej możliwości otrzymania decyzji od sprzedawcy, bo sprzedawca jej po prostu nie wyda.

Proszę o interwencję i wskazanie sprzedawcy obowiązku niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji, ponieważ dopiero wtedy można uruchomić procedurę Ochrony Kupujących.

 

Obecnie sprzedawca wprowadza Państwa i mnie w błąd twierdząc, że Państwo mają wydać decyzję — co jest niezgodne z regulaminem.

Proszę o jasne zobowiązanie sprzedawcy do wydania decyzji zgodnie z prawem.

Dziękuję.

 
pozdrawiam serdecznie 
Kuperczak

 

oznacz moderatorów

kuperczak
#1 Nowicjusz

a to już kolejna : 

 

Dobry wieczór, 

 

dziękuję za odpowiedź, natomiast muszę jednoznacznie wyjaśnić, dlaczego Państwa propozycja dostarczenia ekspertyzy jest w mojej sytuacji fizycznie niewykonalna.

 

Sprzedawca odebrał ode mnie całą głowicę napędu, czyli:

  • silnik,

  • enkoder,

  • płytę sterującą,

  • elektronikę,

  • centralę,

  • obudowę.

U mnie pozostała wyłącznie metalowa szyna, czyli element mechaniczny, który nie posiada żadnych komponentów elektrycznych ani elektronicznych.

 

W tej sytuacji wykonanie ekspertyzy jest absolutnie niemożliwe, ponieważ:

  1. Serwis nie ma żadnego elementu napędu, który można diagnozować.

  2. Na podstawie samej szyny nie da się stwierdzić wady urządzenia, ponieważ szyna nie jest elementem awaryjnym — to zwykły profil metalowy.

  3. To sprzedawca, nie ja, zabrał całą część urządzenia nadającą się do badania i tym samym uniemożliwił wykonanie ekspertyzy.

W tej chwili znajduję się więc w sytuacji, w której:

  • nie mam możliwości dostarczenia ekspertyzy,

  • nie mam napędu,

  • nie mam wpływu na dalsze działania sprzedawcy,

  • sprzedawca odrzucił reklamację,

  • sprzedawca nie zorganizował odbioru szyny,

  • sprzedawca przedłuża proces,

  • a Allegro — po odrzuceniu reklamacji — powinno zastosować zasady „Ochrony Kupujących”.

 

Pragnę podkreślić, że zgodnie z Waszą wcześniejszą wiadomością:

„Sprzedający nie rozwiązał problemu przy pierwszej reklamacji, w związku z tym kupujący może oczekiwać pełnego zwrotu pieniędzy.”

 

W tym momencie nie jestem w stanie zrealizować żadnej z proponowanych przez Państwa opcji ekspertyzy, ponieważ:
  • nie posiadam napędu,

  • sprzedawca odmawia odbioru szyny,

  • sprzedawca odrzucił reklamację,

  • więc to Państwo — zgodnie z zasadami AOK — powinniście sfinalizować proces zwrotem środków.

 

Proszę o zakończenie sprawy zgodnie z zasadami Allegro Ochrony Kupujących poprzez dokonanie pełnego zwrotu należności i zorganizowanie odbioru pozostałej części towaru (szyny).

 

Dziękuję i czekam na ostateczne rozstrzygnięcie.

 

Z poważaniem,
Kuperczak
oznacz moderatorów

kuperczak
#1 Nowicjusz

kolejna:

Dzień dobry,

 

 

dziękuję za odpowiedź.
 
Chciałbym jasno wyjaśnić sytuację, ponieważ obecna propozycja Allegro nie uwzględnia pełnego przebiegu sprawy.
 

1. Sprzedawca odrzucił reklamację (informacja od Allegro)

Państwa konsultant wyraźnie napisał, że sprzedawca odrzucił reklamację, co oznacza, że proces reklamacyjny został zakończony negatywnie.

2. To sprzedawca uniemożliwił odesłanie pełnego zestawu

 

Z mojej strony zestaw był gotowy do odesłania w całości.
Prosiłem kilkukrotnie o etykietę dla 3-metrowej szyny.
Sprzedawca odmówił, twierdząc, że „nie oczekuje odesłania szyny”, co zablokowało proces zwrotu.

Nie mogę odpowiadać finansowo za decyzję sprzedawcy.

3. Nie mogę ponosić kosztów wysyłki

 

Koszt nadania 3-metrowej szyny to ok. 150–200 zł.
Gdybym to zrobił, poniósłbym realną stratę finansową.
To sprzedawca odmówił jej odbioru, więc nie powinienem być obciążany kosztami.

4. Produkt był niesprawny od początku

 

Dwie reklamacje, wymiana silnika, enkodera i sterownika – i nadal ten sam błąd.
Sprzedawca nie usunął usterki mimo dwóch prób, dlatego proszę o zwrot środków zgodnie z zasadami Allegro OK.

5. Proszę o pełny zwrot środków

Propozycja zwrotu części kwoty (435 zł) nie jest adekwatna, bo produkt nie działał od początku, a sprzedawca uniemożliwił prawidłowy zwrot zestawu.

Proszę o rozpatrzenie w ramach programu Ochrony Kupujących i zwrot pełnej kwoty.

 

Z poważaniem

Kuperczak

 

oznacz moderatorów

kuperczak
#1 Nowicjusz

czy naprawdę uważacie że potraktowaliście klienta z należytym szacunkiem i należny,i jego prawami?

 

przykre , kończe temat i uważam ze AOK nie chroni kupujących , a sprzedającym pozwala na samowolkę . 

: brawo allegro AOK. 

koniec korespondencji - Zmęczyliście swojego wieloletniego klienta

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@kuperczak  jeśli sprzedający odrzucił reklamacje, to przecież możesz odebrać swój towar i zrobić ekspertyzę która udowodni, że masz rację, na prawdę myślisz, że AOK odda kasę tylko dlatego, że Ty uważasz, ze tak ma być🤔

oznacz moderatorów

kuperczak
#1 Nowicjusz

na czyj koszt skoro nawet szyny nie chciał odebrac bo oświadczył że nie bedzie ponosił już dalszych kosztów

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@kuperczak  jeśli reklamacja jest bezzasadna, to odbierasz towar na swój koszt, a jak chcesz udowodnić  sprzedającemu, że nie ma racji to musisz sobie odebrać towar

oznacz moderatorów

kuperczak
#1 Nowicjusz

powiedzmy że odbiorę. ekspertyzę ogarnę bez problemu że sprzęt jest wadliwy i uszkodzony. co dalej dostanę zwrot jak cały sprzęt teraz bedzie u mnie czy kolejne koszty ponisę aby go zwrócić żeby dostać całość? 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@kuperczak  nie wiem jaka będzie decyzja, bo AOK jest uznaniowe, ale skoro doradca twierdzi, że do uzyskania pełnego  zwrotu potrzebna jest ekspertyza, to musisz ja mieć

oznacz moderatorów

kuperczak
#1 Nowicjusz

dziękuję  , że podjąłes rozm.  doceniam. trzymaj sie , udanego weekendu

oznacz moderatorów