Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od kilka dni "prowadzę" dyskusje ze sprzedającym
Problem jest taki, że póki co to tylko ja i pracownik/bot allegro się w niej udzielamy
Sprzedający od początku używa autorespondera wiec teoretycznie nie wywiązuje sie z regulaminowego terminu na odpowiedz
W zwiazku z powyższym mam pytanie czy finalnie zostaną wyciągniete konsekwencje wobec sprzedającego za autoresponder czy jednak taka forma odpowiedzi jest w pełni akceptowalna
odpowiedź to: Dziękujemy za kontakt. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe
@Client:80340374 a czy w regulaminie masz napisane że musi odpisać człowiek? nie? to nie będzie konsekwencji za używanie autorespondera
Systemowo może i tak ale
Dziękujemy za kontakt. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe
to raczej nie jest odpowiedz tym bardziej, że jest informacja, że odpowie w przyszłości 🙂
może ci i kropkę odpisać i to też będzie traktowane jako odpowiedź w terminie do 24h
Jest dopuszczalna ale pojawi się możliwość żebyś poprosił o pomoc Allegro i wówczas Allegro wezwie sprzedającego do wypowiedzi.
@LEW433 Już trzy razy były wzywane posiłki 🙂
Skoro Wielmożny Pan Sprzedający jeszcze nie odpowiedził, to znaczy że nie może tego zrobić.
Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe
Którego słowa w tym zdaniu nie rozumiesz?
Zapewne zajęty jest realizowaniem zamówień klientów, którym naprawdę zależy na zakupie, a nie tym, którzy chcą się kłócić, dyskutować i polemizować - do takich rzeczy zapewne masz jakąś psiapsiółkę, po co sprzedawca.
A jak Państwo oceniacie taką sytuację:
klient dokonuje zgłoszenia reklamacji w trybie dyskusji.
Sprzedawca zgodnie z przepisami rejestruje wpływ zgłoszenia i klient otrzymuje odpowiedź tej treści : „Szanowni Państwo, zgłoszenie zostało zarejestrowane w naszym systemie. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe. Pozdrawiamy serdecznie”
W międzyczasie sprzedawca procesuje reklamacje, przesyła zgłoszenia do producenta/gwaranta zapoznaje się z materiałem zdjęciowym, oczekuje na odpowiedź rzeczoznawcy, stanowisko producenta/gwaranta etc. (ma na to 14dni)
Klient natomiast w tym samym dniu klika przycisk „poproś o pomoc”
allegro natychmiast odpisuje:
„proszę o ustalenie z kupującym szczegółów odbioru towaru na reklamację. Następnie proszę odnieść się do problemu i wydać decyzję reklamacyjną. Wraz z początkiem 2023 r. doszło do zmiany brzmienia przepisów prawa i art. 43d ust. 5 ustawy o prawach konsumenta zyskał następujące brzmienie: ”Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt". [DO KUPUJĄCEGO] - sprzedający jest zobowiązany do zorganizowania odbioru produktu od kupującego Jeśli produkt jest zgodny z umową (reklamacja jest niezasadna), to sprzedający może domagać się zwrotu poniesionego kosztu od kupującego.
po paru godzinach (piątek wieczór) klient ponownie nie wypowiadając się używa przycisku „poproś o pomoc allegro”
Allegro odpowiada:
„Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.”
po czym allegro odpowiada udziela takiej w treści odpowiedzi:
„Rozumiem Pani rozczarowanie uszkodzeniem. Sprzedający proszę o odpowiedź w dyskusji. Brak odpowiedzi do poniedziałku, godziny 10:00 zakończy się nałożeniem na Państwa konto ograniczeń.”
w tym sprzedający otrzymuje informację od allegro niezależnie od dyskusji o możliwym zawieszeniu konta efektem takiego działania możliwości spowodowania przez operatora serwisu allegro szkody w jego firmie.
Sprzedający ponownie odpowiada:
„Szanowni Państwo, jak wspomnieliśmy w poprzedniej wiadomości zgłoszenie reklamacyjne zostało zarejestrowane w naszym systemie a sprawa została przesłana do gwaranta wraz z materiałem zdjęciowym czekamy na odpowiedź. Uprzejmie również przypominamy pracownikom Allegro, że zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o szczególnych warunkach zakupu konsumenckiego czas na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni”
Proszę zauważyć że faktycznie, zgodnie z obowiązującymi przepisami nie minął nawet drugi dzień od zgłoszenia i zarejestrowania reklamacji a na odpowiedź w trybie reklamacji jest ustawowo zagwarantowane dni 14
jak Państwo oceniacie taką okoliczność i takie w treści wypowiedzi Allegro?
4Kitchen - sytuacja standardowa - piątek, a szczególnie wieczór i weekend.
Takie sprawy trzeba wyjaśniać od poniedziałku do czwartku. To wiem z własnego doświadczenia.
W piątek i przez weekend "zasiadają" chyba jacyś praktykanci lub stazyści, którzy muszą się wykazać. Np. w moim przypadku, w piątek, zamiast poinformować kupującego, że sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, pracownik Allegro nakazał kupującemu złożenie wniosku do POK, a w sobotę zwrócili mu pieniążki, jakie sobie zażądał.
A dosłownie po niedzieli, też zgłoszona reklamacja, ale pracownik Allegro poinformował kupującego, że sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.
Teraz porada dla tych, którzy wysyłają towar do reklamacji do gwaranta (naprawa gwarancyjna) - klient zgłosił reklamację, odesłał towar, sprzedawca wysyła do gwaranta, w sumie termin przekroczy 14 dni, nawet jak gwarant naprawi/wymieni towar. Wiadomo - klient zgłosi reklamację, odeśle towar(np. po 10-ciu dniach od zgłoszenia), sprzedawca wyśle do gwaranta, ten ma 14 dni na naprawę/wymianę - terminy zostają przekroczone.
Wtedy po prostu odpisuje się kupującemu, że reklamacja została rozpatrzona negatywnie - żeby Allegro się nie doczepiło. I sprawa załatwiona - w/g prawa i Allegro masz ustosunkować się do reklamacji w określonym terminie. Dalej zostaje sąd (lub dostawa naprawionego towaru za kilka dni).
To po 14dniach odznacz jako nierozwiązaną i wówczas pojawi się wniosek do Allegro Protect.