anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Awaria paczkomatu Inpost - jakie procedury?

MAMY ROZWIĄZANIE!
pinsplash
#21 Demiurg#

@InPost pytanko. Chciałem wczoraj odebrać paczkę ( dzisiaj rano mija 48h termin), a tu...kolejka przed paczkomatem i technik naprawiający urządzenie. Radził przyjść za ok 2h, a jak nie naprawi to dopiero nastepnego dnia ok. 12:00-14:00. Na szczęście naprawił tego samego dnia i paczkę odebrałem. Ale co się dziej jeśli jednak jest nienaprawialna awaria a termin odebrania paczki upłynął? Jest przekierowywana do innego paczkomatu? Czeka w tym paczkomacie do czasu naprawy ? Inne ?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
79 ODPOWIEDZI 79
Client:55765836
#8 Zapaleniec#

Podobno nie jest to możliwe-co ciekawe możliwe jest włożenie paczek, ale wyjecie juz nie...Paranoja

oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca#

Jest możliwe wyjęcie - po 48 godzinach wracają wyjęte. Najpierw do oddziału, potem do nadawcy. I co im zrobisz?

oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca#

Miałem tak: Podczas ferii zimowych zamówiłem towar z dostawą do Szczawnicy. Gdy pojechałem odebrać okazało się, że paczkomat jest zamarznięty i nie otwiera się. Dzwoniłem z reklamacją. Powiedziano bym przyjechał następnego dnia - kurier przełoży paczkę do innego okienka. Nie przełożył. Dzwonię ponownie z reklamacją. Informują mnie, że kurier już był i może kolejnego dnia przełoży. Kolejnego dnia dostaję sms'a że nie podjąłem paczki i kurier zabrał ją do Nowego Targu - skąd mogę odebrać. Do Nowego Targu tramwaje nie jeżdżą - daleko. Pytam czy mogą przeadresować do innego paczkomatu. Nie mogą. Towar wrócił do nadawcy jako niepodjęty w terminie. To jest chyba odpowiedź na Twoje pytanie.

oznacz moderatorów
Black_friday
#1 Nowicjusz#

Czy wiadomo kiedy zostanie uruchomiony paczkomat RAD01M ?

oznacz moderatorów
InPost
Ekspert InPost

@Black_friday 

Działanie paczkomatu RAD01M jest aktualnie weryfikowane przez odpowiedni dział w naszej firmie. Na tą chwilę nie znamy przewidywanego terminu ponownego uruchomienia paczkomatu. Dokładamy wszelkich starań, aby stało się to możliwie jak najszybciej. Jeśli czas na odbiór przesyłki z paczkomatu dobiega końca proszę o kontakt z naszą infolinią z podaniem numeru przesyłki. Czas odbioru zostanie przedłużony. 

Przepraszamy za powstałe utrudnienia. 

oznacz moderatorów
larus
#7 Wielbiciel#

Witam.

Czy coś wiadomo o statusie paczkomatu STS04N ? Mam 2 paczki do odbioru, a rano koło 8 przyszła wiadomość o niedostępności. Jutro rano kończą się 48h na odbiór i pewnie nie zdążę 😞

oznacz moderatorów
InPost
Ekspert InPost

@larus 

paczkomat STS04N jest tymczasowo niedostępny.

W takim przypadku czas na odbiór przesyłek jest blokowany. Po ponownym uruchomieniu paczkomatu zostanie wysłana wiadomość informująca o możliwości odbioru przesyłek.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z naszym BOK. Sprawdzimy status przesyłki i czas odbioru. 

Dostępne kanały kontaktowe:

1) czat/messenger

2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt

3) infolinia: 722 444 000 / 746 600 000

 

Za wszelkie utrudnienia przepraszamy. 

oznacz moderatorów
nunek122
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry @InPost,

Czy paczkomat WRO27M zostanie dzisiaj uruchomiony ponownie? Od wczoraj nie działa, a mam mieć dzisiaj doręczenie w tym paczkomacie. 

Czy przesyłki dotrą do innego paczkomatu czy tego docelowego?

oznacz moderatorów
InPost
Ekspert InPost

@nunek122 

 

dziękujemy za zgłoszenie.

Aktualnie trwa weryfikacja działania paczkomatu. Informujemy, że do czasu przywrócenia poprawnego funkcjonowania paczkomatu został on wyłączony z sieci aktywnych paczkomatów. W takiej sytuacji przesyłki, które zostały zamówione do tego paczkomatu powinny zostać przekierowane do innego pobliskiego paczkomatu. 

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z naszym BOK. Prosimy przygotować numer przesyłki. 

Dostępne kanały kontaktowe:

1) czat/messenger

2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt

3) infolinia: 722 444 000 / 746 600 000

 

Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy. 

oznacz moderatorów
nunek122
#7 Wielbiciel#

Witam ponownie. 

@InPost Paczkomat WRO27M z tego co widzę działa już od dłuższego czasu, choć dalej nie mogę go wybrać podczas wyboru dostawy, pozostają mi tylko inne pobliskie paczkomaty.

Kiedy zostanie on uruchomiony do normalnego użytku?

oznacz moderatorów
InPost
Ekspert InPost

@nunek122  Obecnie podejmujemy działania mające na celu jak najszybsze przywrócenie maszynie pełnej funkcjonalności. Obecnie korzystanie z niej nie jest jeszcze możliwe.
Gdy Paczkomat zacznie pojawiać się na liście dostępnych maszyn, oznaczać będzie, że został on ponownie udostępniony dla Klientów.
W imieniu firmy przepraszamy za utrudnienia.

oznacz moderatorów
juska14
#7 Wielbiciel#

Witam @InPost,

NDM01A nie działa , mam 3 uwięzione przesyłki, a Państwa konsultanci na infolinii odpowiadają, że nie mogę ani odebrać przesyłek ani przekierować, do innego paczkomatu , bo nie mogą Państwo otworzyć paczkomatu mechanicznie. Do tej chwili nie przywróciliście maszynie pełnej funkcjonalności. Wysyłacie powiadomienia, że jest już paczkomat sprawny, a gdy idę 6 raz odebrać paczki to okazuje się inaczej... Na paczkomacie jest kartka, że paczki zostały przekierowane do innego paczkomatu NDM03, ale tam również paczek nie ma... Wprowadzacie umyślnie w błąd konsumenta i nie wskazujecie konkretnie terminu naprawy maszyny, ani nie podejmujecie działań by przekierować oczekujące od wielu dni paczki gdzie indziej. Nie proponujecie rozwiązania tej sytuacji ani rekompensaty za stracony czas Klienta.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@juska14 Ale po co Ty się szarpiesz z InPostem? To sprzedawca odpowiada za przesyłkę względem Ciebie, także za wszelkie nieprawidłowości leżące po stronie przewoźnika, czyli jego podwykonawcy. Jeżeli nie możesz odebrać przesyłek, złóż pisemną (mailem) reklamację sprzedawcy i domagaj się ponownego, skutecznego nadania na jego koszt lub zwrotu całej wpłaty. Sprzedawca jest dla Ciebie stroną umowy, nie InPost, zarówno jeśli chodzi o zakup towaru jak i jego dostarczenie - ze sprzedawcą zawierałeś umowę, nie z InPost.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/

Jeżeli sprzedawca będzie Ci stwarzał problem, otwórz Dyskusję i poproś w niej o pomoc Allegro.

oznacz moderatorów
kjelon
#7 Wielbiciel#

Paczkomat w Warszawie na Racławickiej 10 nie działa 5 dzień. Mam w nim 6 paczek. Oczywiście na infolinii nie wiedzą, kiedy zostanie uruchomiony. To jest skandal i kpina. Ta firma jest niepoważna. 

oznacz moderatorów
InPost
Ekspert InPost

@kjelon 

Na chwilę obecną korzystanie z Paczkomatu nadal nie jest możliwe. Aktualnie prowadzone są działania mające na celu jak najszybsze przywrócenie maszyny do pełnej sprawności.

W imieniu firmy przepraszamy za powstałe utrudnienia oraz wydłużony czas oczekiwania na odbiór.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@InPost NIE MACIE PROCEDUR ! to jest problem. Paczka/ki powinna być wyjęta nastepnego dnia po awarii i przekierowana. A nie leżakuje 5 dzień. Przekazanie paczek, a naprawa to dwie różne rzeczy. A jak tam są rzeczy potrzebne "na zaraz"? na wyjazd? z krótką datą przydatności?...

@nat_not A co jeżeli Kupujacy wystawi negatywa za przekroczenie czasu dostawy?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash Dopiero kiedy faktycznie do tego dojdzie, będziemy mogli się odnieść do zaistniałej sytuacji. Tego typu przypadki są rozpatrywane indywidualnie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
kjelon
#7 Wielbiciel#

@pinsplash Mija 6 dzień, paczkomat oczywiście dalej nie działa. Najgorsza jest w tym wszystkim bezsilność. Polityka firmy wygląda następująco - "nie działa, nie wiemy, kiedy zadziała i co nam Pan zrobi?". Przecież ktoś odpowiedzialny za naprawę na pewno jest w stanie podać choćby przybliżony termin. Ale po co, jak klienta można olać. Nie mówiąc o tym, że paczki powinny zostać wyjęte i przekazane do innego paczkomatu albo dostarczone pod drzwi. Oczywiście na żadną rekompensatę od InPostu, gdy paczkomat zacznie działać (choć tracę już wiarę) też nie można liczyć. Tym się powinien zainteresować UOKiK, bo z tego, co czytam na forach, to są ich regularne praktyki.

oznacz moderatorów
tp_lantech
#8 Zapaleniec#

@kjelonMam to samo z paczkomatem WAW455M nikt nic nie wie (wysyłane e-maile oraz telefony na infolinie), przychodzą tylko SMS-y abym się nie martwił bo ktoś zadzwoni. Problem w tym że po uruchomieniu z tego co wiem będę miał 48h na odebranie no i to się komplikuje bo często jestem na służbowych wyjazdach i może się okazać że paczka zakupiona na Allegro wróci do nadawcy nie z mojej winy (właściwie to już dzisiaj miałem lecieć do Portugalii). Ciekawe kto pokryje jeszcze koszty kolejnej wysyłki. Może @InPost coś jest w stanie wyjaśnić ?

 

 

 

oznacz moderatorów
tp_lantech
#8 Zapaleniec#

Tak informacyjnie dla innych osób. Po kolejnym zgłoszeniu informacja że Paczkomat jest "modernizowany" i będzie dostępny w bliżej nieokreślonym terminie.

W międzyczasie skontaktowałem się z zarządcą budynku gdzie stoi paczkomat czy może sprawdzić czy ktoś przez przypadek nie wyłączył zabezpieczeń (nowo postawiony budynek jeszcze w trakcie prac wykończeniowych wewnątrz budynku). Okazało się że przyjechała firma energetyczna podłączać liczniki i odłączyli paczkomat 🙂

No to poszły kolejne e-maile grzeczne ale stanowcze czy nie mają jakiś innych procedur i czy sobie jaja jakieś robią że mam czekać nie wiadomo do kiedy (pisząc to co się dowiedziałem o przyczynach niedziałania paczkomatu co by nie ściemniali z tymi modernizacjami - zwłaszcza że dostałem informację że nikt z InPost-u nie kontaktował się z zarządcą budynku aby rozwiązać problem).

Jak się okazało nagle to co wcześniej było niemożliwe okazało się realne i udało się ustalić alternatywny sposób doręczenia paczki.

Więc jak ktoś ma problem nie czaić się i nie ustępować na infoliniach itp. widać jak chcą to mogą...

...w sumie od 01.10.2021 paczka leżała w "uszkodzonym" Paczkomacie i dzisiaj 07.10.2021 powinna być dostarczona, bez nacisków zapewne było by dłużej...

oznacz moderatorów