anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak odpowiedzi na reklamację po 14 dniach a uznanie roszczeń

MAMY ROZWIĄZANIE!
Sudix95
#7 Wielbiciel#

Cześć  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

złożyłam reklamację na towar zakupiony po nowelizacji ustawy tj. po 1 stycznia 2023 a Sprzedawca nie wydał decyzji reklamacyjnej w terminie 14 dni kalendarzowych. 

Moim roszczeniem był zwrot środków ponieważ wg mnie wada jest na tyle istotna, że uniemożliwia korzystanie z towaru w celu do jakiego jest przeznaczony. Ciągle dostaję informacje, że Sprzedawca pomimo tego, że nie zmieścił się w ustawowym terminie nie musi uznać wskazanego przeze mnie rozwiązania - odpowiada tak zarówno Sprzedawca i obsługa Allegro. Natomiast UOKiK, orzeczenia Sądów oraz Radca Prawnym z Infolinii Konsumenckiej twierdzą, że jak najbardziej sprawa powinna zostać uznana na moją korzyść i aktualnie w prawie nie ma klauzuli, mówiącej że Sprzedawca musi odpowiedzieć w terminie tylko na żądanie wymiany lub naprawy (jw. w 2023 była nowelizacja ustawy) 

Będę bardzo wdzięczna za pomoc! 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9
Sudix95
#7 Wielbiciel#

Ps. Wniosek z Allegro Protect również został odrzucony.

oznacz moderatorów
Crow_Empire
#14 Krzewiciel#

@Sudix95 brak odpowiedzi w terminie 14stu dni od otrzymania żądania konsumenta skutkowało uznaniem tego żądania w zakresie i treści wskazanej w reklamacji, ale w 2024 art 561.5 uległ zmianie i teraz brzmi tak:

"Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione."

 

Zapis został ograniczony do wymiany, naprawy, lub obniżenia ceny, nie ma nic o odstąpieniu od umowy. Najlepiej zapytaj Rzecznika Praw Konsumenta w swoim mieście.


oznacz moderatorów
Sudix95
#7 Wielbiciel#

Cześć @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

złożyłam drugą reklamację na wadliwy towar. Pierwsza reklamacja została uznana a rozwiązaniem było obniżenie ceny. Po czasie w sprzęcie ujawniły się kolejne, inne wady przez co nie da się z niego w bezpieczny i zgodny z przeznaczeniem sposób korzystać. 

Sprzedawca odpisał, po otrzymaniu zgłoszenia, że mam czekać na dalsze instrukcje. Tzn. Opiekun Klienta skontaktuje się ze mną w sprawie dalszych kroków w ciągu 1 dnia roboczego. W rzeczywistości nie dostałam żadnej wiadomości przez 13 dni. 

13 dnia dostałam informację o odrzuceniu reklamacji przez to, że nie dosłałam zdjęć ani nagrania. Problem w tym, że nikt o nie nie prosił (kompletna cisza komunikacyjna przez prawie 2 tygodnie) a przecież to sam Sprzedawca napisał, że mam czekać na jego dalsze instrukcje. Gdyby nie to wysłałabym sprzęt na własną rękę. Dostając odpowiedź w ostatni dzień reklamacji nie miałam szansy, żeby mieć sensowną ilość czasu na  zapoznanie się z odpowiedzią Sprzedawcy ani na podjęcie działania dot. wysyłki tak, żeby zmieścić się w terminie. Dodam, że towar o którym mowa to ogromny i ciężki orbitrek. 

Wniosek z Allegro Protect również został odrzucony.

Będę bardzo wdzięczna za pomoc! 

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Sudix95 Którego zamówienia dotyczy ten problem?

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
Sudix95
#7 Wielbiciel#

@nat_not d3653500-614f-11ee-b166-35f9e46bff2

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Sudix95 Niestety na podstawie przesłanego numeru nie mogę wyszukać żadnego zamówienia. Czy na pewno jest poprawny?

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
Sudix95
#7 Wielbiciel#

@nat_not d3653500-614f-11ee-b166-35f9e46bff2b

przepraszam, uciekło mi "b" na końcu numeru 🙂 

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Sudix95 Widzę, że w tej sprawie trwa dyskusja, w której udziela się zarówno sprzedający jak i nasz pracownik. Zastosuj się do zamieszczonych w dyskusji zaleceń i zamieszczaj w niej kolejne wpisy, jeśli jakaś kwestia będzie niejasna. Mam nadzieję, że sprawę uda się wyjaśnić w krótkim czasie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
tesarr
#7 Wielbiciel#

Budete rádi pokud se vám celou akci podaří dokončit. 11.4. mi byla uznána reklamace a vrácení peněz. Dodnes přes spoustu žádostí peníze nedorazily. Nepomohlo ani Allegro Protect. Všichni se jen omlouvají a prosí o strpení. Jen samé lži a výmysly. Allegro Protect je stejné jako celá firma. Podvodníci a lháři.

oznacz moderatorów