Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
złożyłam reklamację na towar zakupiony po nowelizacji ustawy tj. po 1 stycznia 2023 a Sprzedawca nie wydał decyzji reklamacyjnej w terminie 14 dni kalendarzowych.
Moim roszczeniem był zwrot środków ponieważ wg mnie wada jest na tyle istotna, że uniemożliwia korzystanie z towaru w celu do jakiego jest przeznaczony. Ciągle dostaję informacje, że Sprzedawca pomimo tego, że nie zmieścił się w ustawowym terminie nie musi uznać wskazanego przeze mnie rozwiązania - odpowiada tak zarówno Sprzedawca i obsługa Allegro. Natomiast UOKiK, orzeczenia Sądów oraz Radca Prawnym z Infolinii Konsumenckiej twierdzą, że jak najbardziej sprawa powinna zostać uznana na moją korzyść i aktualnie w prawie nie ma klauzuli, mówiącej że Sprzedawca musi odpowiedzieć w terminie tylko na żądanie wymiany lub naprawy (jw. w 2023 była nowelizacja ustawy)
Będę bardzo wdzięczna za pomoc!
Ps. Wniosek z Allegro Protect również został odrzucony.
@Sudix95 brak odpowiedzi w terminie 14stu dni od otrzymania żądania konsumenta skutkowało uznaniem tego żądania w zakresie i treści wskazanej w reklamacji, ale w 2024 art 561.5 uległ zmianie i teraz brzmi tak:
"Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione."
Zapis został ograniczony do wymiany, naprawy, lub obniżenia ceny, nie ma nic o odstąpieniu od umowy. Najlepiej zapytaj Rzecznika Praw Konsumenta w swoim mieście.
Cześć @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
złożyłam drugą reklamację na wadliwy towar. Pierwsza reklamacja została uznana a rozwiązaniem było obniżenie ceny. Po czasie w sprzęcie ujawniły się kolejne, inne wady przez co nie da się z niego w bezpieczny i zgodny z przeznaczeniem sposób korzystać.
Sprzedawca odpisał, po otrzymaniu zgłoszenia, że mam czekać na dalsze instrukcje. Tzn. Opiekun Klienta skontaktuje się ze mną w sprawie dalszych kroków w ciągu 1 dnia roboczego. W rzeczywistości nie dostałam żadnej wiadomości przez 13 dni.
13 dnia dostałam informację o odrzuceniu reklamacji przez to, że nie dosłałam zdjęć ani nagrania. Problem w tym, że nikt o nie nie prosił (kompletna cisza komunikacyjna przez prawie 2 tygodnie) a przecież to sam Sprzedawca napisał, że mam czekać na jego dalsze instrukcje. Gdyby nie to wysłałabym sprzęt na własną rękę. Dostając odpowiedź w ostatni dzień reklamacji nie miałam szansy, żeby mieć sensowną ilość czasu na zapoznanie się z odpowiedzią Sprzedawcy ani na podjęcie działania dot. wysyłki tak, żeby zmieścić się w terminie. Dodam, że towar o którym mowa to ogromny i ciężki orbitrek.
Wniosek z Allegro Protect również został odrzucony.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc!
@Sudix95 Którego zamówienia dotyczy ten problem?
@nat_not d3653500-614f-11ee-b166-35f9e46bff2
@Sudix95 Niestety na podstawie przesłanego numeru nie mogę wyszukać żadnego zamówienia. Czy na pewno jest poprawny?
@nat_not d3653500-614f-11ee-b166-35f9e46bff2b
przepraszam, uciekło mi "b" na końcu numeru 🙂
@Sudix95 Widzę, że w tej sprawie trwa dyskusja, w której udziela się zarówno sprzedający jak i nasz pracownik. Zastosuj się do zamieszczonych w dyskusji zaleceń i zamieszczaj w niej kolejne wpisy, jeśli jakaś kwestia będzie niejasna. Mam nadzieję, że sprawę uda się wyjaśnić w krótkim czasie.
Budete rádi pokud se vám celou akci podaří dokončit. 11.4. mi byla uznána reklamace a vrácení peněz. Dodnes přes spoustu žádostí peníze nedorazily. Nepomohlo ani Allegro Protect. Všichni se jen omlouvají a prosí o strpení. Jen samé lži a výmysly. Allegro Protect je stejné jako celá firma. Podvodníci a lháři.