anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak wysyłki towaru, zero kontaktu

Chuckatilo
#8 Zapaleniec#

Witam, sprawa ma się tak.

 

28.06 zakupiłem od firmy e-antur karte graficzną za pośrednictwem allegro. Składałem komputer chrześniakowi, zebrała się spora kwota, więc wybrałem dogodne dla siebie raty, za posrednictwem Santander Banku. Wszystkie części pozostałe, od innych sprzedających juz przyszły, natomiast z przesyłką od firmy e-antur mam problem. Od momentu opłacenia zamówienia, status przy przesyłce to opłacone. Sprzedający nie odpisuje na wiadomości, nie odbiera telefonu, i nic w tym temacie sie nie dzieje. Wczoraj założyłem dyskusję, dzisiaj dodałem tam Pomoc Allegro. Kwota, na którą oszukał mnie sprzedający to 4999zł. Czy jest jakakolwiek szansa na odzyskanie tej kwoty, z pomocą Allegro protect? I jak to wtedy będzie wyglądało, bo kredyt już jest zapisany, nie tylko na to jedno zamówienie, ale na kilka różnych częsci, od róznych sprzedających, i niechciałbym go rozwiązywać. 

 

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

patryk112t
#8 Zapaleniec#

Ten sprzedawca oszukał nie tylko ciebie, tak samo mnie jak i wielu allegrowiczów, od 1 lipca lawinowo dostawał negatywy, że nie wysyła zamówień. Dziwne, że allegro nie zrobiło nic wcześniej bo dopiero wczoraj o 16 zakończono mu jego oferty. Widziałem na wykopie jak jeden z użytkowników chwalił się, że sprzedawca zlecił mu wypłatę jego pieniędzy, może zrobi to i nam kto wie. Jeśli nie to czeka nas wniosek do allegro protect.

oznacz moderatorów

Chuckatilo
#8 Zapaleniec#

Jest jakaś realna szansa na odyskanie pieniędzy? Nigdy takiego problemu nie miałem z zakupami na allegro, czasami coś się przeciągało, ale zawsze wszystko przychodziło... 

oznacz moderatorów

patryk112t
#8 Zapaleniec#

Teoretycznie trzeba założyć dyskusję ze sprzedającym ma on 24 h na odpowiedź, jeśli nie odpowie masz możliwość wezwać pomoc Allegro, w moim przypadku był to bot który pouczył sprzedającego, że ma obowiązek się odezwać w dyskusji i rozwiązać problem. Jeśli nic nie ruszy się przez 14 dni podobno pojawia się przycisk oznacz dyskusję jako nierozwiązana i wtedy można tam złożyć wniosek do allegro protect o zwrot pieniędzy, nie wiem jak to działa jeszcze nie korzystałem nigdy, w teorii allegro oddaje ci pieniądze z własnej kieszeni, a sprzedającego ściga we własnym zakresie.

oznacz moderatorów

Chuckatilo
#8 Zapaleniec#

okej, dziękuje bardzo. Dyskusje juz założylem, 24h minelo, i rowniez wezwalem pomoc allegro. Bot wyslal wiadomosc... zobaczymy jak to dalej sie potoczy. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Prowadź dyskusję to jest warunek otrzymania rekompensaty, po 14dniach masz możliwość złożenia wniosku do Allegro protect.

oznacz moderatorów

Chuckatilo
#8 Zapaleniec#

dzięki. Zapewne codziennie będę próbował kilka razy sie dodzwonic do firmy, i będę do dyskusji dorzucał screeny prób połączeń... zobaczymy

oznacz moderatorów

patryk112t
#8 Zapaleniec#

wg tego co ludzie wyśledzili na necie, to od zeszłego czwartku ma ten swój stacjonarny sklep zamknięty, najemca od którego wynajmują lokal pod sklep też nie ma z nim kontaktu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Chuckatilo Moim zdaniem dzwonienie nie ma sensu już, skoncentruj się na dyskusji i odzyskaniu środków.

oznacz moderatorów

Chuckatilo
#8 Zapaleniec#

co więcej mogę robić? Dyskusja została otwarta, Pomoc allegro zaproszona. Bot wysłał jedną wiadomość. 😕 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czekaj i  jak tylko pojawi się możliwość złożenia wniosku albo odznaczenia dyskusji- zrób to. albo jakby odpisał to musisz także odpisać w dyskusji.

oznacz moderatorów

Chuckatilo
#8 Zapaleniec#

okej, dzięki 😉 Jak sprawa się będzie rozwijać, dodam info co i jak.

oznacz moderatorów

patryk112t
#8 Zapaleniec#

Z tego co ludzie piszą to on nie odpisuje nikomu, po 15 latach pomyślał sobie, że zrobi skok na kasę klientów. Co dziwne codziennie loguje się na allegro, widać to na stronie z allegro w sekcji opinie. Miał taki dobry interes, ludzie na forach polecali jego sklep, a teraz każdy na niego pluje w necie. 

oznacz moderatorów

Chuckatilo
#8 Zapaleniec#

a jeszcze dopytam, nie będzie problemu ze zwrotem, jak płatność była przez raty? Ktoś miał tu taką sytuacje

oznacz moderatorów

patryk112t
#8 Zapaleniec#

Odezwało się do mnie Allegro, dostałem link do zgłoszenia do allegro protect, będę mógł go wypełnić za 3 dni bo minie wtedy 7 dni od zamówienia.

oznacz moderatorów

Chuckatilo
#8 Zapaleniec#

Również otrzymałem wiadomość. Ja juz jutro po 23:30 będę mógł wypełnić formularz. Mam nadzieję że każda oszukana osoba, otrzyma stracone pieniądze, a Allegro ściągnie całą należność z firmy. Trzymam kciuki, i będę aktualizował post

oznacz moderatorów

patryk112t
#8 Zapaleniec#

Po krokach tego sprzedawcy widać, że od dłuższego czasu szykował się do tego "skoku" zmienił nawet formę działalności, wypowiedział umowę najmu podobno pod lokal gdzie był jego sklep.

oznacz moderatorów

Chuckatilo
#8 Zapaleniec#

Dostalem dzisiaj dwie wiadomości od allegro protect. Pierwsza,

"Pozytywnie rozpatrzyliśmy wniosek z Allegro Protect. Kupujący otrzymuje zwrot pieniędzy: 4999,00 PLN.

 

Wiadomość dla kupującego

Pieniądze w ciągu 3-7 dni roboczych trafią na konto lub kartę, z których opłacono zakup. W mejlu znajdziesz informacje o zwrocie."

 

I chwile później druga: 

" Zablokowaliśmy konto Sprzedającego.

e-antur - proszę o rozwiązanie problemu, który zgłosił Kupujący.

Jeśli tak się nie stanie, po 14 dniach od zakupu, możemy zwrócić Kupującemu pieniądze z Allegro Protect. Więcej informacji w artykule".

 

Rozumiem ze zwrot mi przyznany, pieniądze wrócą na konto pożyczkodawcy? (Zakupy były na raty), tylko w jakim czasie sie tego spodziewać, 3-7 dni, czy bardziej 14? I czy muszę dzwonić do banku, czy kwota zostanie automatycznie odliczona od kredytu. @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

patryk112t
#8 Zapaleniec#

Tak jak ci napisali do 7 dni, zwracają tą samą metodą płatności czyli, pieniądze wrócą do pożyczkodawcy.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Chuckatilo Środki trafią na konto pożyczkodawcy, z Twojej strony konieczny będzie kontakt z pożyczkodawcą i rozwiązanie umowy kredytowej. 

Po pozytywnej decyzji środki są przekazywane w ciągu 48 godzin 

oznacz moderatorów